Janbouli's Home Layout The Kannewton & CC

Gestart door Janbouli, mei 08, 2012, 22:29:31

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

mei 08, 2012, 22:29:31 Last Edit: mei 08, 2012, 22:31:29 by Janbouli
Hier het vervolg van deze Vaste Baan Janbouli.

Heb er meteen maar een naam aan gegeven, CC staat voor Clay Center Lineeen divisie van de RockIsland  en Kannewton staat voor Kansas City en Newton 2 belangrijke punten voor de ATSF.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Met het weer van deze zomer kun je lekker je binnen vermaken, dus wat tijd om wat te bouwen.


Manhattan Kansas in vogelvlucht, links de plek voor een kolenopslag.

Rails op transfer tape gelegd en geballast met zilverzand gekleurd met zwart pigment.


Wat gebouwen geplaatst


Overweg met wat schaalhout gemaakt.


Gras met de eigengemaakte grassmaster.


Waar met kolen gewerkt word , word ook wat gebrast.



3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N



Ondergrond voor de weg en de binnenplaats van de kolenhandel, acrylverf dik aangebracht zodat het nog plakt en daar zilverzand over gestrooid.










Zo ziet het er uit nadat het vuil is gemaakt met zwarte pigment vermengd met gips, het gips zorgt ervoor dat als het nat word gemaakt alles op zn plaats blijft liggen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Verschillende fotos van Manhattan tot nu.













3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N



Al dat huizenbouwen begint aardig zijn vruchten af te werpen Jan......wordt mooi zo.
Ton
Erare humanum est

Jan, kan het zijn dat je baanplan op je site niet hetzelfde is als wat je hier aan het bouwen bent?

Erg fraai allemaal Jan, prachtig sfeertje bij elkaar, een midwest gevoel.
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

Citaat van: usronald op juli 21, 2012, 23:08:26
Jan, kan het zijn dat je baanplan op je site niet hetzelfde is als wat je hier aan het bouwen bent?

Ja dat zou wel kunnen Ronald, zie net dat het 2e deck er helemaal niet op staat , morgen wat aan doen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Mooie opstelling, lekker ruimtelijk.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

2e Station voor de Clay Centre Line , dat van Clay Centre, in tegenstelling tot Manhattan heb ik deze keer geen kit van het prototype genomen maar Langley Station van Inter Action Hobbies. Vind ik gewoon mooi en puur prototypieel gaat sowieso niet lukken.





De onderdelen in de kit.


Excellente instructies in kleur, hier zouden velen een voorbeeld aan kunnen nemen, vooral MTL zie hieronder.


Dit zijn de instructies van MTL Micro Trains Line voor een gebouwtje dat ik tegelijkertijd aan het bouwen ben, schandalig je zou denken dat je een kit van 5 euro in elkaar aan het zetten bent. Iemand die voor het eerst een lasercut gaat bouwen kan hierdoor in een keer besluiten er nooit meer een te doen, wat jammer is want imho zijn lasercuts de mooiste en leukste kits om te bouwen.


Verder met het station, het is een RI depot dus de kleuren Rock Island Maroon en Building Creme geverfd.


De ramen en deuren zijn voortreffelijk gedetailleerd met raamspijlen ( bijna ) op schaal.


De ramen en deuren geplaatst voor dat ik de muren gebouwd heb, dit tegen de instructies in.


Bracing op de vloer , meer om de muren makkelijker op hun plaats te lijmen dan tegen kromtrekken van het laserboard.


Muren plaatsen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Plaatsen van dakpanelen waar dan straks de shingle panelen op komen.


De lijm hier ziet er vrij dik uit maar is juist zeer dun, lijkt op zeer dunne houtlijm maar lijmt veel sneller en sterker.


Shingle panelen, op transparant tape geplakt en daarna uitsnijden en plaatsen.


Het dak past niet helemaal perfect waardoor je gapen krijgt, dat fix ik door "teer"te maken van houtlijm en verf ,en dat tussen de gappen te smeren waardoor het lijkt alsof het dak geteerde naden heeft.


Trim om all muren.


De schoorstenen bij de kit zijn niet geweldig, wel mooi maar bijna niet passend te maken, heb ze vervangen met Tichy schoorstenen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Dank je John , helaas nog niet toe aan plaatsing op de baan, dus ook nog weinig details. Maar af is ie nog lang niet.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N