bocht Ho

Gestart door ger deguelle, november 28, 2015, 21:39:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

november 28, 2015, 21:39:07 Last Edit: november 28, 2015, 22:13:49 by ger deguelle
Ik vraag me af wat de beste maat is voor twee bochten naast elkaar dat er toch nog een redelijke loc er door kan .
En dan denk ik gewoon rond op een vierkant en als ik die in 4 stuken verdeel er gewoon weer rechte er op aan kan sluiten .
ik denk zelf aan R3 en R4 en dat moet passen op een plaat van een bij een meter klopt dat ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Anyrail?
Kies een merk en vaste stukken.

Ton

Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op november 29, 2015, 00:34:39
Anyrail?
Kies een merk en vaste stukken.

Ton

Heb ik gister avond nog gedaan met de rails van HO roco line en dan heb ik R3 en R4 gebruikt maar is het wel genoeg voor een stoom loc door te laten gaan .
En dan moet ik kijken hoe ik het  moet gaan doen in twee hoeken waar de verwarming loopt wand deze buizen lopen ruim 8 cm van de muur af maar ik heb nog 12 maanden  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Voor een beetje stoomloc heb je minimaal R45 cm nodig dat is al krap maar het kan. Hoe groter hoe beter dus een plaat van 100 cm breed is krap. Je kunt ook modules gebruiken van 120X60 maar deze dan dwars opstellen zodat de 120 cm de breedte wordt.

JohnT

Ok dat is duidelijk dus 50 cm is te klein dus ik moet denken aan een rondje van een meter twintig ? de rechte stukken willen we 20 breed maken dat we twee sporen naast elkaar kunnen leggen .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

ff een schets wat ik aan het uitwerken ben  ;)

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

november 29, 2015, 10:12:50 #6 Last Edit: november 29, 2015, 10:16:16 by dutchbuilder
Wat zie je van het achterste spoor als je gaat zitten?
Niet veel denk ik zo.

Voor mijn baan gebruik ik geen dragers omdat ik dat geen gezicht vind.
Ik heb pennen in de muur gemaakt en daar schuif ik de platen op door gaten in de kopse kant te boren.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op november 29, 2015, 10:12:50
Wat zie je van het achterste spoor als je gaat zitten?
Niet veel denk ik zo.

Voor mijn baan gebruik ik geen dragers omdat ik dat geen gezicht vind.
Ik heb pennen in de muur gemaakt en daar schuif ik de platen op door gaten in de kopse kant te boren.

Ton

Het achterste spoor wil ik iets hoger maken , en die pinnen heb ik ook al aan gedacht maar dat moet ik kijken denk ook aan om die laat wat ik aan de achterkant van de plank maak voor het doorhangen tegen te gaan om het daar mee op te hangen wand het is geen gewicht wat er op komt ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Met die pennen heb je die lat niet nodig.
Maar dat geld alleen voor langs de muur.
Om de ruimte voor het raam te overbruggen heb je die lat nodig maar kan dan onder de baan.
Het nadeel van een houten lat is dat die in de loop van de tijd toch gaat doorzakken.
Het blijft hout.
Je zou daar ook een metalen vierkante pijp kunnen gebruiken.
In vergelijk met een houten lat kan een metalen buis veel kleiner zijn.

Ton
Erare humanum est

misschien een overweging om on30 te doen, is het material groter.
dan is het ook beter te zien en het neemt niet meer ruimte in

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

@Ton ik zaal het zeker in mijn plan mee nemen en kijken wat de kosten zijn het hout rondom kost me ongeveer 100 euro schat ik zo.
@Cor daar heb je gelijk in maar we willen graag H0 doen omdat ik al daar van een loc heb en we hebben ook al mooie voorbeelden van een kerst loc gezien .

Bij het raam aan de voorkant heb ik geen probleem staat nog een stuk muur boven maar het raam aan de achterkant is andere koek daar loopt het raam door tot aan het plafond maar daar denk ik om een brug te plaatsen vond Claudia ook een mooi idee .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik kan niet stil zitten als ik me ergens op stort heb twee testen gedaan met de hoeken en welke radius er op kan .

De eerste is radius 4 en 5 :



De tweede is radius 5 en 6 :



En we denken er aan om dit niet DCC te maken in het begin
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

R4 vind ik wat krapjes.

Ik zou de hoekplaten wel net zo groot maken dat de bochten er helemaal op passen, dat voorkomt dat je door een foutje in het plaatsen de handel afbreekt.

Ton
Erare humanum est

Ik dacht dat het zo wel kon omdat de bochten dan een stuk op de lange stukken kome te liggen ,en het hout dacht ik aan multiplex dikte denk aan 8 mm ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: ger deguelle op november 29, 2015, 22:32:40
Ik dacht dat het zo wel kon omdat de bochten dan een stuk op de lange stukken komen te liggen ,en het hout dacht ik aan multiplex dikte denk aan 8 mm ?

Als je de pennen methode gaat gebruiken mag het wel wat dikker zijn anders kan je nooit de gaten in de plank boren.
of je moet dunne pennetjes willen gebruiken.

Ton
Erare humanum est