Bachmann O scale 3 rail GE 44 tonner

Gestart door BvDoorn, augustus 26, 2015, 10:42:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

november 23, 2015, 09:56:31 #30 Last Edit: november 23, 2015, 10:02:46 by dutchbuilder
Strak freeswerk, smal freesje dat wel.
Ik vind de montage van de pickup van Bart beter dan wat jij heb gedaan.
Met de schroefmontage van Bart heb je geen kans dat je de draad uitgloeit en blijf de optimale vering in stand.

Ton
Erare humanum est


Citaat van: dutchbuilder op november 23, 2015, 09:56:31
Strak freeswerk, smal freesje dat wel.
Ik vind de montage van de pickup van Bart beter dan wat jij heb gedaan.
Met de schroefmontage van Bart heb je geen kans dat je de draad uitgloeit en blijf de optimale vering in stand.

Ton
de pickup die ik nu heb gemaakt was een probeersel, ik ga het nog veranderen
had nu een stukje messing draad gebruikt, maar die is veel te stug.
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

als beloofd, even wat aan het prutsen geweest.
klein gleufje (1mm diep) aan de zijkant gefreesd, gaatje geboord voor de aansluit draad.
in dit sleufje een smal stukje printplaat gelijmd, daarop een klein stukje messing gesoldeerd (oude pickup van een donor lok)

even getest, rijd goed, deze manier geeft minder druk op de wielen, zo draaien ze soepeler

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden


Netjes Cor.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Netjes Cor. zo komen de stroomafnemers mooi tegen de achterkant van de wielen.  :)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

dat was mijn streven ook
ben wel bang dat mijn garantie nu verlopen is >:D

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Wat moeten wij scratsbuilders met garantie  ;)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

zo, alles zit weer in elkaar, nu alleen nog een decoder uit zoeken met een ge 44 sound

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

januari 20, 2016, 16:46:29 #40 Last Edit: januari 20, 2016, 17:08:39 by BvDoorn
Die van mij is nu uitgerust met een ESU Loksound 4.0 met de GE 44 tonner geluid ingeladen. Om het in een kleine ruimte niet overdreven hard geluid te hebben moest ik het geluids niveau tot 10% terugdraaien. De combi ESU en de Bachmann luidspreker werkt namelijk prima.

Rij eigenschappen; ik kon dat ding niet farsoenlijk laten rijden. Analoog geen vuiltje aan de lucht maar met die ESU decoder ging het helemaal mis. Het ging met horten en stoten. 2 motoren geeft problemen bij Back-EMF. Edoch de ESU kan zichzelf inregelen.

In Ops mode CV 54 op 0 zetten en dan op F1 drukken. De lok gaat er als een raket vandoor en stopt na zo'n 70 cm. In dat stukje regelt hij zich helemaal in. Resultaat. Het loopt als een zonnetje met nog een leuk geluid ook.

Nu op naar een schilder beurt en omkatten naar een Penn Central



Geluid wel opdraaien. Mijn cameratje's microfeen is niet zo geweldig
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


maakt het motorgeluid niet een beetje weinig toeren?

Ton
Erare humanum est

Op YouTube heb je een aantal filmpjes van een 40 tonner en daar ook weinig toeren.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: BvDoorn op januari 21, 2016, 22:39:20
Op YouTube heb je een aantal filmpjes van een 40 tonner en daar ook weinig toeren.

Ja dus?
Dat wil niet zeggen dat het goed is.
Ik neem aan dat het een diesel electrisch is , dan moet je toch toeren maken om genoeg stroom en spanning op te wekken voor de electromotoren.

Ton

Erare humanum est