Bachmann O scale 3 rail GE 44 tonner

Gestart door BvDoorn, augustus 26, 2015, 10:42:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik moet nog beginnen  :)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

oktober 22, 2015, 13:22:38 #16 Last Edit: oktober 22, 2015, 13:25:10 by dutchbuilder
Snap je dan weer niet waarom ze niet 4 assen aandrijven.
Moet toch niet zo moeilijk zijn.
De ribbels op de as zijn er al.

zou het hier mee kunnen?
http://www.banggood.com/5pcs-12-24V-13500RPM-1_5mm-Dia-Shaft-Magnetic-Electric-Motor-Mini-DC-Worm-Motor-p-1002099.html

Ton
Erare humanum est

Het mag misschien raar klinken maar of je nu 2 assen aangedreven hebt of 4, dat zal bij het gewicht van deze loc niet zo veel uit maken. Het is een switcher tenslotte. Veel belangrijker is dat de stroom met alle 8 wielen opgepakt gaat worden. Toch merci voor het meedenken.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Inmiddels een paar stappen verder. De lok van nieuwe wielen voorzien. Dezelfde methode gebruikt als Cor en het hele zwikkie van stroom pickups voorzien.

De ene kant van de wielstellen geisoleerde stroompickups en de andere zijde geisoleerd. Ik gebruik het chassis als stroomdrager.


Natuurlijk zijn er allemaal goede methodes, ik heb gaatjes gemaakt aan elke kant van  de motor gondel en van schroefdraad voorzien. Dat R'tje om gewoon om links en rechts uit elkaar te halen  :)


De stroom pickup is uiteindelijk van 0.5 mm messing draad gemaakt. Veerstaal van 0.5 mm geeft of te veel druk waardoor de niet aangedreven wielen niet meer draaien of staan te los zodat ze geen stroom meer oppakken.


De pickup op het chassis gemonteerd. Dit is de niet geisoleerde zijde.


De geisoleerde zijde was nog een kleine uitdaging. Uiteindelijk gaf een hO doosje van een Kadee koppeling met een stukje afval plastiek uitkomst.


Beide zijde van stroom afnemers voorzien.

Tussen het lok chassis en de wielstellen zit geen ruimte om op een fatsoenlijke manier Kadees te plaatsen. De orginele 3 rail koppelingen zijn zo afshuwlijk lelijk dat her gebruik hiervan geen optie is. Back to he drawing board.


Men zage een Kadee 745 achter de de schouders door. Boren een gaatje in de lengte richting van de schacht en voozien die van m 1.6 schroefdraad.


Monteren de afgezaagde Kadee koppeling (op de juiste hoogte) op een alu hoek stukje. En monteren die weer op het wielstel. Een heleboel meten, gaatjes boren en van schroefdraad voorzien.


En het past..........


Dit smoelt veel beter dan die lobster klauwen waar de lok origeneel mee uitgerust is.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


Het hele zaakje zit weer in elkaar. Nog geen geluid. Eerst maar eens kijken of het wel goed functioneerd voordat ik een dure decoder koop. Voorlopig zit er een Uhlenbrock Intelli Drive Deluce 76425 in. Deze kan tot 1.4 Amp verdagen. De decoder is verassend goed dus misschien wordt het een losse geluiddecoder er bij plaatsten.

https://youtu.be/u6X89WI4d4Y?t=11

Wat heb je nodig voor deze conversie; 8 wieltjes van NWSL, 2 Kadee koppelingen, een decoder (je kan eigenlijk niets gebruiken van de electronica) en een beetje gereedschap.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Dat loopt als een zonnetje.

Ton
Erare humanum est

Mooi ding Bart!
Ben benieuwd hoe dat gaat klinken met een geluidsdecoder!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

netjes opgelost.
ik ben nog aan het prutsen om de koppeling toch op het frame vast te zetten

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Deze method gaat sneller denk ik. De tweede koppeling heeft mij maar een uurtje gekost en je hoeft niet zo veel meteriaal weg te halen. Ik ben alleen nog aan het expirementeren of ik er nog veertjes op moet zetten. Nu ziten ze star op het frame.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

zeker sneller, ben al een uur bezig met frezen en boren
maar dan kan ik een originele kadee er op zetten ,compleet met veertjes

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

november 22, 2015, 22:06:57 #26 Last Edit: november 23, 2015, 00:15:50 by moonlicht
het freeswerk is klaar koppelingen zitten er op
was even een dagje puzzelen maar ik ben tevreden

van boven naar beneden:
nokken in frame weg gefreesd
blokje messing gefreesd om koppeling op te monteren
materiaal op de draaistellen/motor gondol weg gefreesd


nu nog iets maken voor de stroom afname
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Het betere frees werk. Mooi gedaan Cor!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Heb er zelf ( nog ) niets mee, dat gefreubel , maar ik volg met veel interesse Cor.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

kan het begrijpen Jan
is voor mij een onderdeel van de hobby.

moet nu nog wat verzinnen voor de stroom afname

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden