Zou dit kunnen?

Gestart door American, februari 28, 2015, 14:34:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo Hans.

Dat met die dubbele rail heb ik ook een klein stukje toegepast in mijn kelderbaan.
Het was toen, in het analoge tijdperk, een hele simpele manier om het normaal en smalspoor gedeelte electrisch van elkaar gescheiden te houden en ik vond het ook nog eens leuk op de baan staan en het is jou baan , dus wat houdt je tegen ?
Wat de mal betreft het volgende :
Voor het spijkeren kun je de maat van het normaal en smalspoor met een schuifmaat tussen de railhoofden meten en deze maat aanhouden om te spijkeren, heb ik bij het s std spoor ook zo gedaan.
Ook kun je twee groeven in een stukje massief rond uitsteken op de maat van je flexs rail.
Het is dan wel zo handig om er een paar te maken zodat je wat rail vooruit kunt vastzetten en dan makkelijker spijkeren.
Maak de groeven dan een heel klein stukje breder dan de railkop, dat werkt een stuk makkelijker.
Een derde mogelijkheid is een railmal bij de N.M.R.A. bestellen.
De O scale gauge kost 19,95 dollar voor non members, daar kun je alles mee uitmeten wat nodig is in Std O.
Order by web   www.nmra.org
Als het alleen om een stukje spoor gaat zou ik voor de schuifmaat gaan maar dat is persoonlijk.
De delen van Johan heb ik afgeleverd bij Jan, veel plezier er mee!

Groeten van Ren?.

Hi Ren?, het is duidelijk wat je bedoelt.
Maar de dubbele rail heb ik nu laten vervallen en anders opgelost (zie rail plan van AnyRail).
Ik denk dat 'n rechte spoor O van 2 meter spijkeren geen problemen gaan geven.
Ik heb losse trucks en ik kan ook meten met 'n schuifmaat.
Ik ga morgen met Jan naar Ontraxs 'n dagje helpen en dan zie ik het materiaal van Johan wel.
Nogmaals, hartelijk bedankt voor je koeriers diensten!
Ik heb nog 'n site gevonden voor eventueel 'n spoor O mal:
http://www.ebay.nl/itm/361210996940?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
Maar ik denk niet dat ik hier gebruik van ga maken voor die 2 meter rechte spoor, toch?
Hans, liefhebber On30 + H0

Hans, even mailen en vragen of die gast wel naar Nederland verstuurd. Wat er zo staat "alleen verzenden in de VS"
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Nou Joop, ik maak hier geen gebruik van.
Want zoals ik al eerder aangaf, 2 meter rechte rail is nog wel te doen zonder mal.
Hans, liefhebber On30 + H0

Dat had ik gelezen, dacht alleen dat je dat malletje samen met je trucks en schuifmaat ging gebruiken.

Je zou ook zelf een malletje kunnen maken. Je hebt toch een paar stukken 0-rail liggen voor de juiste maat  ;)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Hallo Hans.

Graag gedaan !

Groeten van Ren

Citaat van: American op februari 28, 2015, 15:18:16
Ik had toch iets gevonden in het echie!

Beetje raar is het wel, net zoals het raar is, zo'n sleper onder elke Marklin trein.  ;D
Steam out of my ears, diesel in my vains, love those Conrail and Rock Island loco's