Washtown & Beijville Railroad [H0]

Gestart door Gerard Wassink, mei 08, 2012, 15:16:49

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.


Gerard, effe wat anders; ben op zoek naar info over een baan met meerdere levels en een spiraal. Heb al boeken, info e.d. maar wilde op jou homepage kijken hoe en wat. Maar daar staat niet zoveel op, geen sporenplan, geen benchwork enz. En dat was wat ik zo graag eens wilde bekijken. Ook op het oude forum staat niet veel info omdat veel fotos weg zijn.

Even wat foto's opgediept:

De Helix:


De staging yard (half af, 5 sporen):


Steunen voor het upper deck:


Steunen:


Bovendek testje:


Bovendek testje 2:


Bovendeck voorzijdes ingelijmd:


Bovendeck overige placeholders:


Bovendeck compleet en passend (1 module - is 60 x 120):


Overzicht bovendeck 3 modules:


Helix volgende wikkeling:


LED verlichting onder het bovendeck:


Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ik hoop dat dit ff genoeg is Ronald, anders kom je maar eens buurten...

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Dank je Gerard!! :)

Vraagjes:
- Radius railspiraal
- breedte basis / breedte bovendek (ik dacht gelezen te hebben 60cm).
- Min radius op je baan

Citaat van: Gerard Wassink op juli 05, 2012, 00:04:48
.... anders kom je maar eens buurten...

Gerard

Volgens mij woon je in Groningen? Da's haast geen buurt mee voor mij...... ;) misschien in de vakantie, we moeten maar eens wat gaan afspreken :D

juli 05, 2012, 11:52:18 #35 Last Edit: juli 05, 2012, 11:55:43 by Gerard Wassink
Hi Ronald,

Als het goed is zijn mijn oude draadjes, voor zover de foto's al van mijn nieuwe domein washtown.nl worden gehaald, weer beschikbaar, ook in het draadje op het oude forum alhier.

Overigens kun je veel informatie nog vinden op mijn oude 'Wassedam' site (nog in mijn NL NS periode...).

Specifieke informatie over de klimspiraal vind je hier, inclusief een excel sheet om er aan te rekenen (de radius is 941mm voor het binnenste en 1000mm voor het buitenste spoor).

De breedte van de basis voor de baan is 120cm, die van het bovendeck ook. Tegen de staanders komen hardboard platen t.b.v. een backdrop, zodat de effectieve ruimte plusminus 60cm per zijde is. Die modules die je op de foto's kunt zien 'hangen' dus aan beide kanten.

Deze maatvoering leidt ook tot de te gebruiken boogstralen. Deze zullen tussen de 60 en de 90cm liggen, zo dicht mogelijk tegen de 90 aan.

Citaat van: usronald op juli 05, 2012, 10:32:20
Citaat van: Gerard Wassink op juli 05, 2012, 00:04:48
.... anders kom je maar eens buurten...

Volgens mij woon je in Groningen? Da's haast geen buurt mee voor mij...... ;) misschien in de vakantie, we moeten maar eens wat gaan afspreken :D

Klopt, zo'n vier kilometer onder de Waddenkust... Als je van te voren even belt, ben je van harte welkom. Contactgegevens maar even via PB dacht ik...  ;D

Gerard


Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Dank voor de moeite! Ik ga eens denken over een evt bezoek.

Hieronder een kleine rij-impressie van de operating session bij de FREMO-US club (Dutch Division) gisteren:

Gerard

Washtown - Film 45 - Op session Fremo US-Division
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop


Vandaag weer verder aan Loconet:

De printjes van de ruggewervels van mijn backbone zijn binnen (LocoHub4 en LocoHub8):




Printjes bestukt met connectoren:




Gesoldeerd:




Verschil:




De 'wervels' van de backbone:




Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop


En direct toegepast, mijn Loconet bestond uit de standaard meegeleverde - dus te lange - kabels. Nu met de hub-jes deze lange kabels vervangen en het ziet er gelijk een stuk netter uit onder de baan...

Gerard


Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Gerard, wat zijn de grote voordelen van het gebruik van hubjes in het loconet?
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

De hub-jes doen uit zichzelf natuurlijk niks, maar het voordeel vind ik dat ik met kwalitatief goede kabel een 'backbone' maak, die onderbroken wordt door hub-jes. Bij elk hub-je kan ik dan minstens twee Loconet-afnemers of controllers aansluiten, en ook wel meer, als ik ze 'daisy-chain' (lees: aan elkaar koppel). Die grijze kabel die je ziet is speciaal op bestelling gemaakt voor FREMO, op Digitrax specificaties (26 AWG als ik me goed herinner). De reguliere 6p6c kabels in de handel wijken daar namelijk (bijna) altijd van af.

Het is eigenlijk net als een 'echt' ruggenmerg, de hoofd zenuwbanen lopen door, en worden waar nodig afgetakt.

In mijn geval zet ik net zoveel hub-jes als ik clusters van Loconet apparaten onder de baan heb. Het aantal onderbrekingen blijft dan minstens gelijk en wordt in de praktijk zelfs wat minder (in de 'backbone').

Veel informatie over Loconet vond ik hier...

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

De hubjes zijn hetzelfde als de Digitrax UP-5's behalve dan dat er bij de hubjes nog meer verbindingen mogelijk zijn?
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles