Washtown & Beijville Railroad [H0]

Gestart door Gerard Wassink, mei 08, 2012, 15:16:49

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.


Ik ben onder de indruk Gerard!!
Jeroen

Lekker rangeer terrein!
Hans, liefhebber On30 + H0

Dank mannen. De techniek op dit gedeelte raakt langzamerhand 'af'.
Hier en daar nog een rails-probleempje oplossen, en misschien nog wat seinen.
Dan kan ik langzamerhand aan ballast en scenery gaan denken (eenvoudig, dat wel, want mijn belangstelling ligt bij operations).
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ziet er goed uit je industrie  ;)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

mooi rangeer terrein, eigenlijk roept dat om aangekleed te worden 8)
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

januari 31, 2015, 11:39:42 #306 Last Edit: januari 31, 2015, 11:41:45 by Gerard Wassink
De afgelopen weken ben ik wat met JMRI aan het stoeien geweest. Dat heeft tot nu toe geresulteerd in vier bedienings-panels waarmee ik per locatie op de baan alle wissels kan bedienen met de iPad (of elke andere web-enabled tablet).

Zie hieronder de verschillende panels.

Allereerst de Roanoke Interchange Yard (RIY). Hier komen (virtueel) treinen binnen vanaf bestemmingen van buiten het gemodelleerde gebied.




Dan de South Classification Yard (SCY), hier komen treinen binnen vanaf de RIY om te worden geclassificeerd voor Washtown en Beijville Industries.




Dan hebben we het Washtown industrie gebied (WInd). Hier is een local switcher beschikbaar.




En als laatste het Beijville industrie gebied met de Beijville Industries Yard (BIY). Ook hier is een local switcher beschikbaar.



Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Dat ziet er heel nice uit hoor
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Dit zijn allemaal losse panels John, maar wel in ??n zelfde JMRI schema file.

Zodra ik JMRI opstart:
- wordt deze file geladen
- wordt de webserver opgestart
- wordt de WI-Throttle server gestart

Het voordeel van losse panels is dat ik per yard op mijn iPad het juiste panel kan selecteren.

Is dit wat jij met je vraag bedoelde?
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop


Via de webserver kan ik de panels bereiken.

Met de WI-Throttle server kan ik connecten met de WI-Throttle app op de iPad en de iPhone.
Kan dat dan met de webserver ook?

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ik gebruik nu de Digitrains app, dan heb je alleen de webserver nodig. Met deze app kun je ook programmeren maar dat heb ik nog niet gedaan. Verder kun je als je de app gekocht hebt er ook diverse geluiden mee afspelen die niet in je decoder zitten of als je een decoder hebt zonder geluid. Denk hierbij aan stationsgeluiden, horn, bel e.d.

JohnT

Ik werd gevraagd naar het programmeren van adressen in de DS64 wisseldecoder van Digitrax.
Hieronder een stukje vertaald uit de handleiding:

Het programmeren van adressen in de DS64

De DS64 heeft 4 Outputs die gelabeled zijn met 1R & 1G, 2R & 2G, 3R & 3G, and 4R & 4G. Vanuit de fabriek hebben deze de adressen 01, 02, 03, en 04. Je kunt ieder van deze adressen veranderen in een waarde van 01 - 2048.

Let op: ook om ??n van de vier adressen te veranderen MOET je ze alle vier opnieuw programmeren. Als je daarbij een vergissing maakt moet je de programmeer cyclus afmaken en opnieuw beginnen. Je kunt de cyclus namelijk niet afbreken en de DS64 heeft ook geen timeout in deze programmeer-modus.

1. Op het DS64 controle panel, druk op de ID knop en houdt deze 3 seconden vast totdat de groene LED langzaam knippert. Dit betekent dat de DS64 gereed is om adres programmering te ontvangen voor de vier outputs.

2. Gebruik nu je DCC centrale of je throttle (in switch mode) en selecteer het wissel adres dat je voor output 1 wilt gebruiken en geef die wissel een rechtuit of een afbuigend commando. De LED gaat nu iets sneller knipperen, hetgeen aangeeft dat output 1 geprogrammeerd is met het geselecteerde adres.

3. Herhaal stap 2 om een wissel adres te programmeren voor output 2. De LED zal weer iets sneller knipperen om aan te geven dat output 2 geprogrammeerd is.

4 . Herhaal dit voor de outputs 3 en 4. Nadat output  4 is geprogrammeerd stopt het knipperen en zie je de normale 'hartslag'. Dit is een visuele bevestiging dat alle vier de outputs geprogrammeerd zijn met de geselecteerde wissel adressen.
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Bedankt Gerard, ik begrijp hier uit dat je de wisseladressen willekeurig kunt programmeren? Terwijl het met de meeste systemen op volgorde gaat.

Bij de meeste systemen programmeer je het eerste adres op de wijze die je hier beschrijft. De volgende drie adressen worden door de decoder opvolgen aan het eerste adres toegevoegd.

JohnT