Washtown & Beijville Railroad [H0]

Gestart door Gerard Wassink, mei 08, 2012, 15:16:49

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

januari 21, 2014, 15:08:07 #255 Last Edit: januari 21, 2014, 16:02:08 by Gerard Wassink
Van een machinist van CSX (djstrains.com / youtube.com/djstrains) kreeg ik wat informatie over snelheden die daar worden aangehouden. Daarvan afgeleid heb ik onderstaand staatje gemaakt dat ik gebruik voor de snelheden op verschillende soorten tracks:






Soort trackspeedsnelheidopmerkingen
Mainline30 mph48 km/uurhoofdspoor zonder aftakkingen
Yard10 mph16 km/uurrangeerterreinen
RIP tracks5 mph8 km/uurRepair In Place(1)

(1) Een Repair In Place (RIP) track is in de US een spoor in een yard waar klein onderhoud plaatsvindt, zoal het vervangen van luchtslangen of (delen van) knuckle couplers

Verder kunnen uiteraard nog plaatselijke door borden aangegeven 'limits' gelden. Deze opzet geeft een rustige treinenloop.

Nu zijn er natuurlijk in het prototype wel delen van de mainline waar tot 50 mph wordt gereden, maar dat is alleen in de vlakten (die wij nooit kunnen modelleren). De stukken die wij doorgaans modelleren geven hoogstens een klein stukje mainline tussen industrieterreinen of stations weer.

HTH,

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop


Nee, ik denk dat het zowel voor freight als voor passenger trains geldt.

De info komt van deze video:

speed explanation
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

februari 09, 2014, 13:31:59 #258 Last Edit: februari 09, 2014, 14:41:31 by Gerard Wassink
Ik heb een tijdje geleden eens zitten spitten naar de genealogie van de rairoad companies die in het gebied van de East Coast rijden. Gewoon, via Wikipedia en soms via andere sites.

Het resultaat vind je in deze link naar een pdf file.

De sheet is te lezen van links naar rechts en van boven naar beneden. Zoals je ziet zijn er enorm veel 'mergers' (fusies) en 'buy-outs' (overnames) geweest, die uiteindelijk de huidige maatschappijen Conrail, CSX en Norfolk Southern hebben gevormd.


Ik hou me aanbevolen voor suggesties ter verbetering.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ik heb wel een kant en klaar bouwtekeningetje voor je. Kun je de triplexplaatjes zo op maat laten zagen en in elkaar plakken.
Laat het maar weten indien je interesse hebt, doe ik d'r ook wat foto's bij van mijn bakje
Steam out of my ears, diesel in my vains, love those Conrail and Rock Island loco's

Citaat van: Dude op mei 21, 2014, 21:19:21
Ik heb wel een kant en klaar bouwtekeningetje voor je. Kun je de triplexplaatjes zo op maat laten zagen en in elkaar plakken.
Laat het maar weten indien je interesse hebt, doe ik d'r ook wat foto's bij van mijn bakje

Hoi ..... (vul voornaam in),

Ik neem aan dat je een oplossing ergens voor aandraagt uit een van de pagina's van dit Topic.
Vermoedelijk heb je dat gedaan door middel van de "Reageer" knop.
Daardoor is de context niet duidelijk.
De volgende keer even de knop "Citaat" gebruiken, dan komt het bericht waarop je reageert er bij te staan (zoals hierboven).

Okay, waar is dat bouwtekeningetje voor?
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Als dit over een Helix gaat heb ik wel interesse, maar dat weten we nu dus niet :)

HAns

Citaat van: Dude op mei 21, 2014, 21:19:21
Ik heb wel een kant en klaar bouwtekeningetje voor je. Kun je de triplexplaatjes zo op maat laten zagen en in elkaar plakken.
Laat het maar weten indien je interesse hebt, doe ik d'r ook wat foto's bij van mijn bakje

juli 30, 2014, 15:44:03 #262 Last Edit: juli 30, 2014, 15:45:55 by Gerard Wassink
Vandaag bezig geweest om Washtown op een betere manier weer te geven in TrainController.

Mijn baan loopt rond in een U-vorm, zodat ik de 'zware jongens', de unit-trains met classificatie 'thru-freight' kan laten rijden op schema. Daar staan er vier van in de staging yard, en elk kwartier vertrekt er ??n, afwisselend east-bound en west-bound. Een volledige ronde van een unit-train duurt op dit moment onder de negen minuten.

Dat laat tussen de thru-freights door een window van een minuut of zes voor local-freights die van de Classification yard naar Beijville Industries moeten rijden, of andersom.

Ik had er voor gekozen om in TrainController de precieze vorm van de baan weer te geven.

Even voor de indruk; dit was de vorige weergave:




Zoals je ziet, dat is tamelijk onoverzichtelijk. Ik had in bovenstaand plaatje de 'echte' windrichtingen genomen. Dat wil zeggen, bovenaan op het plaatje is Noord, onderaan Zuid, etcetera. Nu heb ik dat veranderd. Wanneer ik voor de baan sta met mijn gezicht naar de baan toe, is West altijd links en Oost altijd rechts.

Dat betekent dat je eindeloos naar het Oosten zou kunnen rijden. De oplossing daarvoor is dat de "Washtown-Beijville Staging Yard" het eindpunt Oost is, EN het eindpunt West. Dat aspect moet ik in mijn opstelling in TrainController nog wat beter weergeven.

Voorlopig leidt het er toe dat ik (virtueel) een rechte mainline heb van Oost naar West. Het plaatje hieronder is dan ook nogal breed, maar over twee monitoren verdeeld heb ik mooi de hele mainline in beeld. (Even heen en weer scrollen).... zie hier het resultaat:



Later wordt vanaf de connector die met "C" is aangeduid nog een connectie met de helix gemaakt om op het upper deck te kunnen komen, waar nog twee of drie Industries komen in een zogeheten branch-line. Ik ben er nog niet uit of ik die zal laten rondlopen of dat het twee branches worden.

Zo eerst maar even, laat maar weten wat jullie er van vinden.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Nou Gerard, ik vind dit heel imposant.
Als ik dat zo ziet, dan krijg ik de kriebels.
In de zin van: daar snap ik helemaal niets van!
Ik zou er graag iets van vinden, maar ik kan dat niet.
Ik heb wat dat betreft, altijd heel simpele baantjes + bediening.
Daarom vind ik dit geweldig hoe mensen dat zo voor elkaar krijgen.
Sjapoo hiervoor!
Hans, liefhebber On30 + H0

Ik sluit me wat dat betreft helemaal bij Hans aan. Het baanbesturen op dat niveau is voor mij nog abracadabra.
Dat geld trouwens ook voor het digitaal besturen. Wanneer ik zover ben, moet ik dan nog vanaf punt 0 helemaal gaan uitzoeken.
Maar ja, alles op z'n tijd...

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

juli 31, 2014, 08:09:31 #265 Last Edit: juli 31, 2014, 08:11:04 by Gerard Wassink
Bedankt mannen...

Dat is wat ik zo leuk vind aan deze hobby, de ??n houdt enorm van zelfbouw, materieel of scenery, en de ander van elektronica, en weer een ander van operations nabootsen. En op een forum als dit kom je bij elkaar en leer je van elkaar.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

TAART!!! ;D

FEEST!!! ;D

BORRELS!!! ;D



(mijn 1000ste bericht op dit forum). Dat wilde ik natuurlijk even in mijn eigen draadje plaatsen...

:D :D :D :D :D :D :D
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

hieper de piep op naar de 20000 ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Proficiat , en waar blijft de taart , borrels  ;)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N