1e poging figuurtjes

Gestart door johnlostcreek, maart 16, 2015, 08:38:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ben even bezig geweest om een goedkoop figuurtje om te toveren in een figuur wat er wat meer op lijkt.
In eerste instantie had ik het figuur van alle verf ontdaan en bijgewerkt. (alle flesch eraf) Daarna in de grondverf gespoten. Toen dacht ik een overalltje en een hoed zou niet misstaan. Beetje aan het expirimenteren geweest.
Heb dit gedaan met milliput. Denk dat de milliput wat oud was want krijg het niet echt goed glad.
Met wat water erbij word het een beetje een kliederboel. Moet het doen met luchtuithardende klei of putty want kan het figuur niet bakken in de oven wat je moet doen bij bv Fimo klei. Dus nog ff aan het zoeken voor de juiste Putty
Dus ff laten drogen en kijken of het nog wat te vijlen en te schuren is.






groeten John LC

www.lostcreek.nl

Nou ziet er toch aardig uit.

Wat ook mooi spul is om mee te werken is een twee componenten kleefstof van Pattex.

Dit heb ik al voor diverse projectjes en reparaties gebruikt, het spul is na uitharding goed te schuren.

Link

JohnT


Mooie details. Netjes gedaan. Ga je er nu ook kleine oplages van maken (gieten)?
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Gaaf jongen!
Maar Miliput of Putty?
Dat zijn namen die mij helemaal niet bekend voorkomen.
Wat is het en wat kun je er mee (behalve wat jij nu laat zien)?

Hans, liefhebber On30 + H0

Bart,

Mocht het goed lukken ga ik ze ook gieten.

Hans.

putty is een soort tweecomponenten klei.  Droogt vanzelf hoef je niet in de oven te doen.
Kan je 1 op 1 mengen en gebruiken om kleine dingen van te maken, bv figuren, dichten van naden etc etc.
Google er maar eens op dan zal je zien wat je er mee kan. 

groeten John LC

www.lostcreek.nl

Dit is het geworden.
ff wachten op de beter putty die ik heb besteld dan gaan ze nog strakker worden

groeten John LC

www.lostcreek.nl

ziet er goed uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Nou John , ook met deze in jou ogen niet zo goede putty vind ik het resultaat voortreffelijk.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

In de wargaming wereld worden de figuurtjes soms van 'green stuff' gemaakt.
Misschien ook wat voor jouw mannetjes?


Groet,

Coen

Citaat van: johnlostcreek op maart 16, 2015, 09:36:34
Hi John,

Vind de droogtijd wat te kort.
Zit meer hier aan te denken
http://www.amazon.com/gp/product/B000WBP1BA?ie=UTF8&tag=stormthecastl-20&linkCode=as2&camp=1789&creative=9325&creativeASIN=B000WBP1BA

Je moet het poppetje ook in etappes opbouwen. Voordeel van die droogtijd is dat je snel weer verder kunt met het volgende detail.

Zo heb ik de poppetjes voor Ton ook gemaakt, maar dan wel met fimoklei. Telkens even in de oven en ik kon weer verder zonder dat een eerder aangebracht deel beschadigde omdat het nog zacht was.

JohnT

Voor complete figuren zou ik klei kunnen gebruiken voor in de oven.
Maar als ik een plastic figuur wil verfraaien zal ik een zelfdrogende putty nodig hebben.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Hi John, Mijn complimenten. Mooi gedaan
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Hoi John.

Het figuur is best mooi geworden, al dapper van je om er aan te beginnen!

Groeten van Ren

Citaat van: JohnT op maart 16, 2015, 16:04:27
Citaat van: johnlostcreek op maart 16, 2015, 09:36:34
Hi John,

Vind de droogtijd wat te kort.
Zit meer hier aan te denken
http://www.amazon.com/gp/product/B000WBP1BA?ie=UTF8&tag=stormthecastl-20&linkCode=as2&camp=1789&creative=9325&creativeASIN=B000WBP1BA

Hi John,

Heb je nog foto`s van de figuren die je voor Ton hebt gemaakt ?

Je moet het poppetje ook in etappes opbouwen. Voordeel van die droogtijd is dat je snel weer verder kunt met het volgende detail.

Zo heb ik de poppetjes voor Ton ook gemaakt, maar dan wel met fimoklei. Telkens even in de oven en ik kon weer verder zonder dat een eerder aangebracht deel beschadigde omdat het nog zacht was.

JohnT
groeten John LC

www.lostcreek.nl