Z21

Gestart door Dude, januari 25, 2015, 21:06:35

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik heb op de beurs een eerste blik opd eZ21 mogen werpen. Je treinen besturen met je smartphone of tablet. Gaat supereenvoudig maar wat ik me afvraag, is het verstandig zo'n nieuw duur ding te koppen als je al, zoasl ik, twee centrales hebt (intellibox en digitrax)
Want wat kan het ding dat mijn centrales niet kunnen?

Ben benieuwd hoe jullie dr tegenaan kijken
Steam out of my ears, diesel in my vains, love those Conrail and Rock Island loco's


Citaat van: milocomarty op januari 25, 2015, 21:13:56
Rijden met je smartfoon

Kan de Digitrax ook via JMRI weliswaar , en kost je niets extra dan de interface.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Met de Z21 ben je onafhankelijk van een netwerkverbinding. Die heb je met de andere systemen wel nodig.

Als je al een systeem hebt kan het wat het digitaal rijden betreft niet meer dan die systemen.

Rij zelf digitaal met mijn smartphone in een combinatie van Digitrax Zypher Xtra, PR3, (netwerkverbinding) JMRI en de Digitrains app.

Op de club kan ik rijden met mijn smartphone, Digitrains app en de Z21 centrale.

JohnT

De Z21 zit ook in een netwerk John...hangt toch een router achter... ???

Citaat van: milocomarty op januari 26, 2015, 12:24:56
De Z21 zit ook in een netwerk John...hangt toch een router achter... ???

Nee kun je zo gebruiken heeft zijn eigen ip-adres en eigen draadloze wifi verbinding.

JohnT


Begrijp niet waar je heen wilt, het ging erom dat je de Z21 zonder router kunt gebruiken. Dus Z21 en je smartphone verder niks.

Maar goed ik geef je gelijk als je het zo wilt zien.

JohnT

januari 26, 2015, 16:31:18 #8 Last Edit: januari 26, 2015, 16:33:51 by milocomarty
Je kunt de Z21 niet met je smartfoon bedienen zonder een router John, die wordt zelfs door Roco bij geleverd..als je een router achter je laptop met JMRI zet heb je bijna dezelfde configuratie, die hoef je ook niet in je netwerk thuis te pleuren..en dat is een optie die ook met de Z21 kan..alleen is dat een centrale en PR3 in een..

Als ik het goed heb begrepen is die meegeleverde router nogal een eigenwijs dingetje.
Je schijnt er van Roco niet zomaar een 'echte' Ethernet router aan te mogen hangen.

De Z21 kan - als ik het goed heb begrepen - niet zo goed tegen een switchende router.
Ze zullen er - net als Uhlenbrock met Loconet - wel weer een soort proprietary protocol van hebben gemaakt...

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Wat ik hier al vertelde maar kennelijk niet wordt gelezen is dat wij op de club een Z21 gebruiken waarop ik en andere clubleden zich met hun smartphone aanmelden en zo treinen kunnen rijden.

Zonder route computer of enige andere vorm van een netwerk.

Je zoekt op je smartphone of tablet de Z21 bij je wifi verbindingen en maakt contact. Het wachtwoord staat achter op de z21 centrale.

Citaat uit de beschrijving------
Met de Z21 digitale centrale bestuurt u uw modelbaan eenvoudig via uw smartphone of tablet-PC. De multiprotocool-centrale is het ideale besturingssysteem voor locomotieven met DCC- of Motorola-decoder (MM), net als de digitale-componenten (wissels, seinen, enz.). De centrale verbindt uw modelbaan en uw digitale-locomotieven per WLAN met uw smartphone of tablet-PC en het ge?nstalleerde besturingssysteem, hetzij een digitale cabine of de Z21 Mobile App.
Einde citaat------

JohnT


Leuk, maar kan prima lezen en begrijpen. Bij de Z21 zit een router wat het een netwerk maakt, blijkbaar begrijp jij dat niet helemaal...