The Juice Company

Gestart door BvDoorn, augustus 05, 2012, 20:13:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

augustus 05, 2012, 20:13:36 Last Edit: augustus 05, 2012, 20:18:31 by BvDoorn
Voor "33 street yard" zijn een aantal industri?le gebouwen nodig. Nu zijn er een aantal heel fraaie in de handel maar uiteraard passen die weer niet of worden niet meer geleverd zoals de bouw pakketten van Korber. Industrie complexen van 70 cm zijn nu eenmaal niet echt in de handel.

Een van de bedrijven is ?The Juice Company?. De facbriek krijgt vaten juice concentraat aangeleverd en bottled die in flessen sinasappelsap Yep "SiSi". By the way; ?Normaal worden de vaten juice concentraat op -20 vervoerd. Bar koud! Vroeger was er ook vanuit Brazili? zo'n handel naar Gent en Rotterdam. Hiervoor werden koelschepen ingezet?. Als je het concentraat verdunde met 1:6 water had je gewoon Sinasappelsap.

De fabriek krijgt dus een laad deur voor de juice in de "cold store" en een ?loading dock? voor de aanvoer van o.a. verpakking materiaal (kartonnen dozen) maar waar ook de pallets met de flessen sap in trein wagons geladen kan worden.

Nu heb ik nog een stapel platen over van Isofast en ga dit gebruiken als experiment om daar de fabriek mee te bouwen.

Het koelhuis is een vernieuwd gedeelte en het aangrenzende loading dock is nog een onderdeel van de oude fabriek.

Vorig jaar Kerst kreeg ik toevallig een doos met 2 vlessen wijn. De dozen waren van ribbeltjes karton aan de buitenkant, wat in Schaal ?O? redelijk overeen komt met ouderwetse  golfplaten die in de jaren 70 en tachtig tegen de buitengevel van een koelhuis werden geplaatst.

Dit karton op maat gesneden met lijm op een ondergrond van Isofast geplakt. Isofast is makkelijk snijbaar, kan goed gebogen worden zonder te breken maar is niet stijf. Nu gaat golfkartoon altijd rond staan en na het lijmen het hele verhaal onder druk van een stapel boeken laten drogen. Het mocht niet baten. Het hele zwikkie ging krom staan. Dus aan de achterkant versteveging gelijmd van verf roer latjes. Het ziet er nu goed uit.




Het "ribbeltjes karton" op de Isofast gelijmd en van versteveging met op maat gezaagde "verf roerlatjes" voorzien.

Het laad perron bestaat uit stroken 2 mm plaat karton (was verpakkingsmateriaal van een kalender) die in stroken van 9 mm is gesneden en wit geschilderd om de betonnen constructie voor te stellen, e.e.a. gelijmd op de Isofast.




De muurplaten zijn van MicroMark. Het is een nieuw product van hun waar de stenen in relief zijn gedrukt als stikker vel. Het is schilderbaar en je kunt er ook "weathering" poeder op gebruiken. Beide moet ik nog proberen maar e.e.a. ziet er best goed uit.

Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Veelbelovend Bart, ga je volgen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Euh, even een of-topic vraag: je gebruikt micromark platen. Hoe kom je daar aan? Ik heb verschillende keren geprobeerd daar wat te bestellen maar ze leveren niet buiten de USA & Canada.

Huh? Echt wel:

For customer service or questions about your order
call 1-888-263-7076, or outside USA call 1-908-464-6764 Monday - Friday 9-5 pm ET

En:

http://www.micromark.com/shippingcharges.dlp

Als ze niet buiten de States leveren, waarom noemen ze dan wel de mogelijkheid van shipping naar ?ther areas?

Ik heb geen problemen met Micromark en ben al jaren een klant. Ik meen me wel te herinneren dat je eerst een account moet aanmaken (sign in/create account).
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Heb al zoveel gereedschap van Micro Mark, word gewoon verzonden hoor. Misschien heb je iets uitgezocht wat niet per luchtpost verzonden mag worden , sommige lijmen en andere chemische stoffen mogen ze niet naar Europa verzenden.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Al weer een stuk verder. De ruwbouw van de "cold store" en "loadingdock" is klaar.

Werken met de Isofast is heel makkelijk maar er zijn wat dingen waar je rekening mee moet houden;
- Geen plastic lijm, het spul smelt gewoon weg.
- Maak extra versteveging profielen.
- Voor het "pas" snijden altijd een heel scherp mesje gebruiken (scalpel of breek mesjes)
- Als lijm zijn heel goed Bison Seconden gel en Pattex constructie lijm te gebruiken

Voor de rest erg goed te gebruiken als ondergrond voor kleine en middelgrote gebouwen in O (op schaal is het iets breder dan een ??n steens muur)


Op schaal 71 cm breed, dit zou in werkelijkheid iets meer dan 34 m. zijn


Alles glans nog en moet met "mat" lak behandeld worden.


Ramen zijn van Grandt Line, de loodsdeur ???? had ik nog liggen.

Er moet nog genoeg gebeuren. Het loading dock krijgt nog een luifel. De cold store moet nog een laaddear hebben. Een beton verfje over de Isofast. Regenpijpen, handgrepen bij de trap rechts en niet te vergeten het dak met ornamenten.

Ik ben al wel aan het spelen geweest om een logo te maken voor op de cold store


Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


Veel sinasappelsap drinken :P
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Isofast, da's toch die blauwe meuk van "dat zeg ik"  ??? Mooi te weten dat die tegen secondenlijm kan. Al eens Bison bond geprobeerd  ???

augustus 10, 2012, 14:45:51 #10 Last Edit: augustus 10, 2012, 14:50:19 by BvDoorn
Yep. Een pak van 7m2 kost iets van Eurie 17 dacht ik. Nog geen Bison bond geprobeerd trouwens. De Bison secondenlijm gel verkopen ze hier op het dorp bij de lokale super. En die is op zondag open dus kan ik alle dagen terecht als het op is :).
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Bart als je die vlag weg laat in het logo , of vervangt door de vlag van California en dan net iets hoger , dus niet door de letters van Juice Company heen , heb je imho een winnaar.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Goed idee. Ga ik eens mee bezig.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: milocomarty op augustus 10, 2012, 14:10:32
Isofast, da's toch die blauwe meuk van "dat zeg ik"  ??? Mooi te weten dat die tegen secondenlijm kan. Al eens Bison bond geprobeerd  ???

Ik zeg: verdunde houtlijm (met water, 1 op 1), lekker goedkoop en werkt ook...

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Waarom verdunnen Gerard, zo uit de pot werkt voor deze toepassingen ook. Sec lijm werkt wel sneller...