The Juice Company

Gestart door BvDoorn, augustus 05, 2012, 20:13:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik gebruik hiervoor Deluxe Super Phatic Glue, http://www.modeljunction.info/estore/product_info.php?cPath=38_116&products_id=4196, bijt niet in plastic en foam, lijmt sterker dan Sec lijm, ook zeer snel maar geeft je net wat meer tijd dan sec lijm.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Houtlijm wil alleen maar als het vlak op vlak op hout gelijmd wordt. Het hecht dan redelijk goed. Het voordeel is dan als je het wilt verwijderen dat je met een plamuur mes de Isofast er gewoon af kan halen en je alleen restjes houtlem hebt. Een heleboel lijmen werken trouwens niet want die lossen het spul op. Advies is dan ook, eerst testen voordat je verder gaat.

Inmiddels zitten spelen met het idee van Jan om de Californische vlag in het logo te plaatsten. De letters zijn wat zwaarder ingezet maar dan komt het er zo uit te zien;



Het heeft wel wat!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Vlaggetje iets kleiner en dan op de sinasappel, net zoals de stikkertjes in het echt.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Hmmmm, zo goed zijn mijn skills ook weer niet ;D. Buiten dat het moet wel printbaar blijven en dan nog herkenbaar....... ::)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: BvDoorn op augustus 10, 2012, 17:45:21
Hmmmm, zo goed zijn mijn skills ook weer niet ;D. Buiten dat het moet wel printbaar blijven en dan nog herkenbaar....... ::)

Misschien kun je iets met Inkscape een gratis te gebruiken vector-tekenprogramma. Tekeningen blijven scherp ook als je ze vergroot of verkleint.

Ben er zelf nu een paar weekjes mee bezig en het heeft vele mogelijkheden, wel weer tutorials volgen om de basis onder de knie te krijgen.

JohnT

John, bedankt voor de tip. Het probleem zijn mijn skills (en de tijd die ik er aan wil geven) en de printer. Ik heb het origineel in Powerpoint staan en mijn dochter kan hem zo in Adobe zetten (die zit op de kunst academie). Dat gaat prima voor vergroten en verkleinen. Dan kom je bij het printen. Mijn printer gaat maar tot 1200 puntjes en dat is eigenlijk net iets te grof. Om het mooi te krijgen moet je eigenlijk op een 2400 dots printer printen. Moet dus even wachten tot de kunst academie weer begint om het eind resultaat op papier en juiste grootte te kunnen bewonderen.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Na tijden stil te hebben gelegen de verdere bouw van "De Juice Company" weer ter hand genomen.

Zijwand gemaakt. Dak erop en een hok voor het koel bedrijf gemaakt voor de cold store.


De linker kant. Het baksteen gedeelte moet de liftschacht voorstellen. Hier kan ik straks een paar vlaggen stokken aan bevestigen. Tenslotte wat is een bedrijf zonder vlaggenstok.


Een overzicht van de laad en loskant. De coldstore krijgt een laaddeur. De productie afdeling een overdekt platvorm. De kap is in de maak.


Het koelcompressor huis op het platdak. Ik had nog een fan liggen en als je erdoor heen kijkt zie je de koeler staan. Het lamellen raam ook in elkaar geknutseld.


Het manneke geeft een beetje de grootte van het gebouw weer.

Komende dagen de deur van de coldstore maken en verder afwerken.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


Ziet er mooi uit en inderdaad de achtergrond is mooi  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaatmijn dochter die zit op de kunst academie

Heb je haar aan je achtergrond gezet  ;) ;D

Mijn dochter heeft inderdaad mee geholpen :), doch dit gaat weg. Het was de achtergrond voor White River Valley RR, maar die is ontmanteld.....

Inmiddels weer wat verder met de "Juice Company". De roldeur van de coldstore gemaakt en het lijstwerk aangebracht. De luifel van het laad perron is ook klaar, maar die moet nu eerst worden geschilderd en van led's worden voorzien. Trouwens lijsten, roldeur en de rest krijgen ook nog een kleurtje.

Het logo geplaatst. Ik heb als verlichting 2 voor het logo zeer mooie hO bouwlampjes van Viesmann (nr. 6334) aangeschaft. Ze kosten wel een klein fortuin  :(.

Voorlopig resultaat:



Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ziet er goed uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

januari 27, 2013, 15:57:06 #27 Last Edit: januari 27, 2013, 16:07:52 by BvDoorn
Als afsluiter van dit draadje de laatste 3 foto's. Helemaal af is het nog niet. Er moet nog wat leidingwerk op het dak, ventilatie en een watertank. Ook moet er onder de kap nog wat lampjes komen. Links en rechts weatheren. Maar het bouwwerk staat  :).


Aanzicht van het "loading dock". Zo te zien is het niet echt druk


In vogelvlucht. De dakbedekking is Gamma schuurpapier (320).


Het koelhuis dok.

Duurste aan het gebouw zijn de lampjes van Viesmann (boven het bedrijfslogo).

De " Fruit Company" is geheel naar eigen idee opgezet maar op mijn zoektocht op het internet vond ik 2 foto's van Anthony Macerony Company. Een mooi voorbeeld voor een stads bakkerij. Het volgende project (ander draadje denk ik)

De fire escapes zijn al in huis (van Cor over genomen) en de ramen ook (Banta)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ziet er goed uit , vind de rails in het wegdek goed gelukt , mis alleen nog wat weathering.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Zoals je aan foto 2 kan zien ben ik aan de straat zijde begonnen met weatheren. Het is nog een beetje experimenteren ;D
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn