0n30 0-6-0 saddle tank

Gestart door dutchbuilder, oktober 12, 2014, 01:42:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zo, de kolenbak zit erop....

Ton
Erare humanum est

Gordijntje ervoor?
Hans, liefhebber On30 + H0


oktober 23, 2014, 21:10:22 #48 Last Edit: oktober 24, 2014, 13:23:32 by dutchbuilder
Hee , ho, het is geen Turkish airways..... >:D
Die hebben ook vliegtuigen met imperiaal. ;D

Ton
Erare humanum est

Klodderdekloderdeklodder.......

Ton
Erare humanum est

Netjes gedaan Ton.
Hans, liefhebber On30 + H0

heel moooi ton
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Nog eens even wat puntjes op de I zetten.....
Zandkasten op de tank gemonteerd, handrails en een nummerplaat op de voorkant gezet.
Al zeg ik het zelf, een heftig front-end zo......

Ton
Erare humanum est

Heerlijk zeg, die nieuwe cabine doet het goed!

Dit is hem voorlopig wel.....
Als laatste de popvalve(s) en de bedieningsdraden van de bel en de fluit gemonteerd...
Het was de bedoeling om twee popvalves te plaatsen maar er schoot er eentje weg en is zoals gewoonlijk pleite...verdwenen in een andere dimensie :'(
Dan maar een afsluiter.

Ton
Erare humanum est

Je snapt niet uit welke breinen dit vroeger ontsproot. Wat een monster, maar weer een schitterende verschijning van lelijkheid. I love it ;D
Grtz,
Leon

oktober 27, 2014, 20:26:15 #56 Last Edit: oktober 27, 2014, 20:35:23 by dutchbuilder
Dit model is uit mijn brein ontsproten maar er zit logica in deze waanzin :o
De reden dat men een grote zadeltank gebruikte was puur het gewicht.
Door dit gewicht had de locomotief in vergelijking met de zelfde met tender aanzienlijk meer tractie.
Smaller package, more power.
Dat de machinist dan geen moer meer zag was van ondergeschikt belang...

Ton
Erare humanum est

Werkt goed dat pigment.....

Ton
Erare humanum est

Al met al toch een mooi gedrochtje geworden... :)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ja toch, niet dan?

En nu eens kijken voor een 2-8-0 outside frame om het zelfde mee te doen.

Ton
Erare humanum est