Caboose in/aan trein.

Gestart door usarene, september 20, 2014, 21:01:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo.

Kan iemand mij vertellen of het in Amerika gewoon was om een caboose mee te laten rijden als er ook een passagierswagon in de vrachttrein mee reed ?
De trein is voorzien van normale remmen, dus geen handrem van bovenaf.
Het antwoord zou mij erg helpen met het ontwerpen van een nieuw Sn3 baantje, vandaar de vraag.

Groeten van usarene, R.Paul.

Hi Ren?

Wat ik er van begrijp was een caboosse voor een vracht trein bedoeld

Simpele vertaling van wikipeda

Caboose (Kombuis)
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Een kombuis is een bemande Noord-Amerikaanse spoorvoertuigen gekoppeld aan het einde van een goederentrein . Cabooses boden onderdak voor de bemanning aan het einde van een trein, die nodig waren voor het schakelen en rangeren , en een uitkijk voor belasting verschuiven, schade houden aan uitrusting, de lading of oververhitting assen ( hot boxes ). Ontwerpen werden oorspronkelijk bewerkt doos auto's of platte wagens met een cabine, maar later werd het gespecialiseerde voertuigen, met projecties boven of aan de zijkant van de auto, zodat de bemanning van de trein van beschutting kon waarnemen. De auto diende ook als dirigent kantoor, en op lange routes, inclusief accommodatie en kookgelegenheid.

Een soortgelijke spoorweg auto-ontwerp, de remwagen , werd gebruikt op de Britse en Commonwealth spoorwegen. Deze functioneerde in een soortgelijke rol te cabooses, terwijl ook het verstrekken van aanvullende remsystemen voor treinen die niet zijn uitgerust met een continue remsysteem, en het houden van kettingkoppelingen strak.

Cabooses werden gebruikt op elke goederentrein tot de jaren 1980, wanneer de veiligheid van de wetten waarvoor de aanwezigheid van cabooses en volledige bemanningen werden versoepeld. Ontwikkelingen in het toezicht en de veiligheid van de technologie, zoals baanapparatuur gebrek detectors en knipperende kop-apparaten (FREDs) gecombineerd met spoorwegmaatschappijen 'wens om geld te besparen door het verminderen van het aantal bemanningsleden resulteerde in de uitfasering van kombuis auto. Tegenwoordig cabooses zijn over het algemeen alleen gebruikt voor het onderhoud of de gevaarlijke stoffen per spoor treinen, of op het erfgoed en toeristische spoorwegen .
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Hi Rene,

Ik heb je vraag gesteld aan een kennis, hij is machinist bij CSX. Ik laat het je weten als hij een antwoord heeft.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

september 21, 2014, 11:53:02 #3 Last Edit: september 21, 2014, 14:57:17 by dutchbuilder
wie heeft dat stukje in wikipedia vertaald?
Een doos auto HAHAHA  zuurstof.

nog 1; een kombuis auto......

Hoezo letterlijk vertaald.

Ton
Erare humanum est

even lezen Simpele vertaling van wikipeda

even simpel via google, neem aan dat je begrijpt wat er bedoeld word , toch  :P
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Neem me niet kwalijk John dat ik even smakelijk heb zitten lachen om de automatische vertaling....

Ton
Erare humanum est

Ren?,

In het smalspoor (jij hebt het over de SN3) was het gebruikelijk een combi te laten rijden waarbij vaak een passenger aan het eind van de trein gekoppeld was.
In sommige gevallen was het een combine met dakopbouw (cupola) voor het overzicht.

Maar goed dat je weer plannen hebt voor je SN3 baan, dan kan mijn PBL ook weer eens rijden, die zou anders in de verkoop gaan.

Zie je sowieso in Valkenburg,
Grt, Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Hallo heren.

Gerard, alvast bedankt voor de moeite en ik wacht rustig even af, er is geen haast mee!
John, ook bedankt voor de moeite, bij een vracht trein plaats ik altijd een caboose.
De vraag was of dit ook voor een mix geldt en als ik dit zo tussen de regegels door lees dan denk ik persoonlijk dat er wel een caboose hoort, als is het alleen al voor de kook en slaapgelegenheid.
Ik denk niet dat betalende passagiers daar in hun wagon op zitten te wachten maar het lijkt me slim om op het antwoord van Gerard te wachten.
Jaap, op de valreep ook bedankt en ik zie je daar wel, dan praten we er daar wel verder over.
Misschien ga ik de Sn3 baan toch wel te koop zetten, ik ben er nog niet uit wat te doen.
Wordt hopelijk vervolgt!

Groeten van Ren

Hieronder vind je de email wisseling.

Neem zelf maar even contact met hem op om precies uit te leggen wat je wilt weten, dit is zijn website. Je kunt zijn email adres daar ook vinden.


Citaat
Hi. I'm not sure I understand the question correctly, but I haven't seen any passenger trains with a caboose. And I believe passenger cars have a handbrake, either on outside or on inside. 

Sent from my iPhone

On Sep 21, 2014, at 2:40 AM, "info.washtown" <info@washtown.nl> wrote:

Hi DJ,

Can I taken the liberty of asking you a question on behalf of an acquaintance on a Dutch forum?

On this Dutch forum he posted the following question:


"Was it customary (in the States) to have a caboose in situations when there was also a passenger car in a given freight train? The train has normal brakes, so no hand-brakes.

The answer to this question would help me with the design of his new Sn3 layout."


Thanks in advance,


Gerard Wassink
The Netherlands
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Hallo Gerard.

Na het contact met jou kennis en de tips die hij mij gaf denk ik dat het normaal was dat er dan ook een caboose mee ging.
Hij wist er ook het fijne niet van maar kwam wel met goede argumenten.
Het ligt een beetje aan het passagiersaanbod van de lijn.
Veel passagiers is weinig lege plaatsen dus een caboose en andersom want er ging al gauw 5 man mee! die dus geen geld opbrachten.
Al met al, de lengte van een caboose is dezelfde als een boxcar dus het ontwerp blijft hetzelfde maar dan met 1 wagon minder en in plaats daarvan dan de caboose.
Dat maakt de rangeerpuzzel alleen maar moeilijker en dus leuker.
Later kan ik altijd nog beslissen om een en ander te wisselen.
Tot zover dan maar en bedankt voor de moeite.

Groeten van Ren

Gents,
De caboose was bedoeld als kantoor voor de conducteur(Conductor)en verblijfplaats van de brakemen. Nadat de handremwielen niet meer op een verticale staf geplaatst werden maar aan een van de kopkanten van de wagon, verdween op den duur ook de noodzaak van de roofwalks. In een later stadium werd de handbrake veel lager geplaatst waardoor er geen klimpartijen meer nodig waren. De moderne locomotieven hebben een zgn "crew cab" waar plaats is voor de conducteur en een brakeman. Deze laatste gaat alleen mee als er onderweg uitgezet of opgepikt gaat worden. Exit caboose. Er zijn maatschappijen geweest die een caboose aan een mixed train koppelden maar dat was verschilde sterk per maatschappij.
De ramp in Canada met de olietrein wordt voor een deel geweten aan het feit dat er slechts een man (de machinist) aan boord was. In de VS zijn veel staten niet akkoord gegaan met een eenmans crew op een trein. De BLE (Brotherhood of Locomotive Engineers and Trainman) is daar ook fel op tegen.

Mooie aanvulling Ren?...  :)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Hallo heren.

Allemaal bedankt voor jullie meedenken en tips.
Ik ben er wel uit, er komt op de nieuwe baan geen gemengde trein te rijden maar een passagierstrein en diverse vrachttreinen.
Voor het ontwerp is dat gewoon een stuk handiger en soms moet je ergens van af kunnen zien.
Sorry voor de moeite maar het is wel heel interessant voor mij om nu eens te weten hoe het nou echt werkt!

Groeten van Ren