FREMO DutchDiv - OpSession

Gestart door Gerard Wassink, september 03, 2014, 12:27:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


'n Heel mooi filmpie, je krijgt zo wel 'n indruk van de zeer mooie baan van jou.
En de brug is ook fantastisch!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

Hoe graag ik het zou willen Hans, deze eer kan ik niet aannemen...  :)

FREMO DutchDiv is een club mensen die modules bouwt en met deze modules (met goed gedefinieerde kop-einden) af en toe bij elkaar komt om rij-dagen te houden en met elkaar mooie lange treinen te kunnen rijden op een gevarieerde (lange) baan.

Ons forum-lid Gino Damen is Nederlands co?rdinator voor DutchDiv.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop


En is er ook een website waar wat meer informatie is te vinden over de DutchDiv? Ik ben benieuwd of het wat voor mij is....

Jeffrey

Hi Jeffrey,

Nee, die is er jammer genoeg niet. Maar stuur Gino Damen even een PB. Als coordinator weet hij vast wanneer het volgende rij-weekend is en hij kan je een uitnodiging geven. Dan kom je een keertje kijken en praten...

Je kunt ook zijn website even bezoeken.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Jammer dat het zo ver rijden is, ik weet wel het is voor jou nog veel verder maar toch houd dat mij tegen om te gaan. Ben nu twee keer geweest maar zie telkens tegen de rit op. Zou het nu niet mogelijk zijn om zulke rijdagen ook is op andere plaatsen te organiseren? Wij hebben het tenslotte over modules toch?

Ik denk zelf dat het mogelijk moet zijn om zo iets is in een clubruimte te doen van een vereniging. Je promoot dan meteen het Fremo gebeuren.

JohnT

Wat is ver, op zich is het redelijk centraal in het land...

Ze hebben een eigen ruimte John... dus daar staat al het spul en hoeven ze er niet mee te slepen :)


Kunnen de berichten over de afstand svp worden afgesplitst naar een apart topic?
Die hebben met het filmpje niet zoveel te maken...

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop


Citaat van: Gerard Wassink op september 04, 2014, 12:56:01
Hi Jeffrey,

Nee, die is er jammer genoeg niet. Maar stuur Gino Damen even een PB. Als coordinator weet hij vast wanneer het volgende rij-weekend is en hij kan je een uitnodiging geven. Dan kom je een keertje kijken en praten...

Je kunt ook zijn website even bezoeken.

Gerard

Dank je Gerard,

Ik zal me er eens in verdiepen.....

Jeffrey

John,

Citaat van: JohnT op september 04, 2014, 15:51:21
. Zou het nu niet mogelijk zijn om zulke rijdagen ook is op andere plaatsen te organiseren? Wij hebben het tenslotte over modules toch?

Klopt het zijn modules. Een aantal van deze modules zijn echter een beetje groot. De brug b.v. bestaat uit zes stukken van 120x60 cm waarvan er 4 ongeveer 150 cm hoog zijn. De brug zelf is meer dan 3 meter (uit een stuk). Als de brug mee mag dan hebben we een minivrachtwagen nodig :-)

Omgekeerd, zelf ga ik nog wel eens met modules op pad.



https://www.flickr.com/photos/23682868@N07/4487229241/in/set-72157623762757830

Wat mij betreft is er in het Noorden best wel eens een Fremo rijdag te organiseren. Bij mij om de hoek (letterlijk) ligt een dorpshuis waar wel iets te regelen is voor een redelijk bedrag.

Gino
Southern - Serving the South - Fremo-style

Jeff,

Citaat van: Jefftrack op september 04, 2014, 12:39:26
En is er ook een website waar wat meer informatie is te vinden over de DutchDiv? Ik ben benieuwd of het wat voor mij is....

DutchDiv is geen club. Het is de informele benaming van de Nederlandse groep Amerika-rijders die lid zijn van Fremo, de grootste modulaire vereniging van Europa. Op de Fremo-website kan je meer terugvinden over de diverse Divisies die er zijn (http://www.fremo-net.eu/145.html). De reden dat er geen "DutchDiv" tussen staat is omdat de meeste Nederlands met meerdere van de Duitse divisies meedoen.

Foto's van een aantal bijeenkomsten (soms public, maar soms ook besloten) kan je op mijn Flickr-pagina (https://www.flickr.com/photos/23682868@N07/) zien.

De modulenormen kan je hier (http://www.quarter105.nl/downloads/modelbouw/fremo_us_normen.pdf) downloaden.

Of het voor je interessant is hangt af van wat je zoekt. Fremo draait om zo realistisch mogelijk modelsporen. In het geval van Amerikaans betekend dat dus rijden met waybills en materiaal die past in de periode die gereden wordt (die kiezen we voor elke rijsessie anders) en een passende omgeving.

Gino
Southern - Serving the South - Fremo-style

Citaat van: Gino Damen op september 13, 2014, 23:21:22
John,

Citaat van: JohnT op september 04, 2014, 15:51:21
. Zou het nu niet mogelijk zijn om zulke rijdagen ook is op andere plaatsen te organiseren? Wij hebben het tenslotte over modules toch?

Klopt het zijn modules. Een aantal van deze modules zijn echter een beetje groot. De brug b.v. bestaat uit zes stukken van 120x60 cm waarvan er 4 ongeveer 150 cm hoog zijn. De brug zelf is meer dan 3 meter (uit een stuk). Als de brug mee mag dan hebben we een minivrachtwagen nodig :-)

Omgekeerd, zelf ga ik nog wel eens met modules op pad.


Wat mij betreft is er in het Noorden best wel eens een Fremo rijdag te organiseren. Bij mij om de hoek (letterlijk) ligt een dorpshuis waar wel iets te regelen is voor een redelijk bedrag.

Gino

Als je interesse hebt kan ik het denk ik wel gratis regelen in onze clubruimte. De brug hoeft dan niet mee hoor  :P

JohnT