soundtraxx

Gestart door wildavits, augustus 10, 2014, 20:59:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heeft iemand ervaring met dit soundtraxx systeem kost ongeveer 400 dollar en is dit iets ter vervanging van de sound decoders
http://www.soundtraxx.com/surround/

Ik ken het systeem niet en had er ook nooit eerder van gehoord. Ik heb de vertaling gelezen (want mijn Engels is niet zo denderend) en wat ik eruit begrijp lijkt mij dit ook een heel interessante mogelijkheid. Je zou zo'n systeem eigenlijk ergens gedemonstreerd moeten zien. Je hebt kans dat de geluiden die het voortbrengt mogelijk realistischer klinken dan uit zo'n klein speakertje dat in een loc zit.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Lijkt een mooi systeem maar ik denk wel dat je er nog is ?400,00 kan bijtellen omdat je ook een baan met blokdetectie (automatisering) moet hebben. Als je dit al hebt kan het goed werken.



JohnT

Is een baan met blokdetectie een absolute must om dat systeem te kunnen gebruiken John? Ik kon in beschrijving daar niets over vinden. Op die manier zou dat systeem ook heel erg in gebruik en dus ook in verkoop, beperkt worden. Iemand met een kleine baan en daar zijn er in 0n30 veel van, gebruikt geen bloksysteem en een heleboel anderen ook niet. Ik kan me niet voorstellen dat ze met dat nieuwe systeem daar niet aan gedacht hebben.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

augustus 11, 2014, 15:14:39 #4 Last Edit: augustus 11, 2014, 15:16:52 by dutchbuilder
Jawel, tweede alinea, 3e regel...advanced blockdetection techniques.
Maar het kan ook zo zijn dat je de baan in stukken verdeeld waar het systeem gebruik van maakt.

Ton
Erare humanum est

Het systeem maakt gebruik van digitrax transponders maar als je toch al digitaal gaat lijkt het me in een grote baan toch al een noodzaak.
Het voordeel is je kan besparen op een heleboel sound decoders tel uit je winst en dat kan je investeren in blok detektie zodat het geluid met de loc meeloopt en niet het geluid van de loc alleen maar ook alle bijgeluiden vang je twee vliegen in een klap

Citaat van: dutchbuilder op augustus 11, 2014, 15:14:39
Jawel, tweede alinea, 3e regel...advanced blockdetection techniques.
Maar het kan ook zo zijn dat je de baan in stukken verdeeld waar het systeem gebruik van maakt.

Ton

Ja, ik denk dat als je geen gebruik maakt van een bloksysteem, toch dit soundtraxx systeem kunt gebruiken door je baan in stukken te verdelen. Ik denk ook dat het qua geluid wel een meerwaarde heeft. Zoals o.a. die bijgeluiden enz.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Citaat van: wildavits op augustus 11, 2014, 17:42:59
Het systeem maakt gebruik van digitrax transponders maar als je toch al digitaal gaat lijkt het me in een grote baan toch al een noodzaak.
Het voordeel is je kan besparen op een heleboel sound decoders tel uit je winst en dat kan je investeren in blok detektie zodat het geluid met de loc meeloopt en niet het geluid van de loc alleen maar ook alle bijgeluiden vang je twee vliegen in een klap

Ligt er natuurlijk aan met hoeveel locs je wil gaan rijden.
Wat ik begrijp is dat je speakers op  de baan  en dat het geluid  van de ene naar de andere speaker gaat als de loc over de rails rijdt.
Bij een grote baan heb je wel heel veel speakers nodig. (denk ik)

Persoonlijk heb ik liever de speaker in de loc zodat het geluid in de loc blijft. Weet natuurlijk niet hoe het bij dit systeem is, maar met bv een subwoofer onder de baan lijkt me het geluid niet echt meer uit de locs te komen.

Hier 2 links op youtube (staan er nog meer op youtube)
https://www.youtube.com/watch?v=jd5jlLYbVUA

https://www.youtube.com/watch?v=VLWh0FqwITo


groeten John LC

www.lostcreek.nl

John, wat denk je van de module van Marcel Acker?
Dat geluid zit ook onder de module.
Dat is toch schitterend?
Hans, liefhebber On30 + H0

Ik zou toch ook voor een sounddecoder in de loc's gaan om diverse redenen.

Het geluid is tegenwoordig best wel goed (in H0 en groter).
Als de trein aan de andere kant van de baan is hoef ik hem niet meer te horen. Gebeurt overigens wel met de decoders van tegenwoordig, sterker nog mijn laatste nieuwe loc kan ik beneden nog horen maar dit kun je dan per decoder instellen.
Als ik locdecoders gebruik ESU, Digitraxx kan ik er mijn eigen geluid in zetten en ben ik niet afhankelijk van wat de fabrikant er in stopt.

JohnT

Citaat van: American op augustus 12, 2014, 00:12:53
John, wat denk je van de module van Marcel Acker?
Dat geluid zit ook onder de module.
Dat is toch schitterend?

Wordt (werd) gemaakt door Otto Schouwstra en kostte destijds rond de 800 euro..... heel mooi systeem maar wel erg duur en maar 1 geluid. Soundtraxx biedt je diverse geluiden maar nadeel is zeker dat elke loc die transponder moet hebben. Ook de basisprijs van 600 dollar (dacht ik) is niet echt een pre.

Citaat van: American op augustus 12, 2014, 00:12:53
John, wat denk je van de module van Marcel Acker?
Dat geluid zit ook onder de module.
Dat is toch schitterend?

Persoonlijk hou ik niet van geluid onder de modulle vandaan. Is wat mij betreft niet realistisch.
Nogmaals mijn mening dat het geluid uit de loc hoord te komen. Maar goed dat is mijn idee.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

John je hebt natuurlijk gelijk wat betreft dat het geluid uit de Loco moet komen.
Maar dat wil niet zeggen dat het geluid, onder de module van Marcel,  prachtig is?
Hans, liefhebber On30 + H0


Zoals ik al eerder aangaf: je zou eigenlijk (in werkelijkheid) een demonstratie van dat systeem in gebruik moeten zien en horen. Misschien komt dat nog eens op een of ander evenement. Ikzelf vind dat ik er nog niet helemaal over kan oordelen, tot nadat ik het werkelijk de mogelijkheden gezien en gehoord heb. Maar beide systemen zullen hoogstwaarschijnlijk hun voor en nadelen hebben.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30