Martin's geknoei met groen..

Gestart door milocomarty, juli 08, 2012, 23:32:40

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

In Colorado zijn ook bomen Ger!
Hans, liefhebber On30 + H0

Goed voor mij om te onthouden: die techniek van bomenopbouw. ;)

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30


En daar gaan we nu mee verder, is een meerdaagse  ;) ;D

Zo maar eens verder met de grote jongens. Heb vandaag wat losse takken gemaakt van 0.6mm bloemistendraad, beetje twisten en draaien...extra draadjes erbij...



Maak hier een groot aantal van, soms met 8 draadjes soms met 4 net zoals het me uitkomt. Geen probleem als je er teveel hebt, altijd te gebruiken voor een volgende boom of als struikies..maar eens van dichtbij bekijken..



Nu wordt het tijd voor de accuschroever. Neem boortjes die ongeveer de dikte van de takken hebben. Pak een tak en hou deze tegen de stam om te kijken waar ik hem hebben wil. Jas daar schuin een gat in die de dikte van de tak heeft en pruts de tak er met een punttang in. Druppeltje seconden lijm en een pufje activator en op naar de volgende..



Meestal heb ik al een idee waar het boompje op de baan komt te staan en wat er bij komt, in dit geval een grote jongen, z'n kleinere broertje en strakkies wat berkenboompies aan de zeezijde van de rail....



Dat is het voor vandaag, toch aardig wat tijd kwijt met het bouwen van deze jongens. Een paar berkies gaat wat sneller... ;)...



Maak daar wel een andere keer een handleiding voor....

Hierbij dus even jullie mening nodig. De vraag is als jullie heide op de baan zouden willen welk type zou dan jullie keuze zijn ?


Type A


Type B


Type C

BvbD Martin

Ik vind ze alle 3 mooi maar voor jouw baan zou ik voor ? gaan
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Is niet voor mijn baan Ger, gewoon om een keuze te maken..welke ik moet gaan produceren..

Ik reageer alsof je vraag luidt wat we het meest natuurgetrouw vinden:
Type C, maar met minder wit.

Heeft te maken met de tint. Die van Type A vind ik t? paars, anders zou dit het zijn.
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ik ga voor type a

Ton
Erare humanum est

kijkend naar echte heide denk ik C
al mag er nog iets minder wit in voor mijn gevoel
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Er zijn van allerlei schakeringen....maar wel 1 kleur.

Ton
Erare humanum est

A
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Hoi,


A.
Lijkt het meest op de echte. Een heideplant bloem bloeit dacht ik maar in 1 kleur. Er zijn wel verschillende kleuren maar elke heidesoort bloeit maar in 1 kleur.
Groetjes, Wim.

Ik ben het ook met Ton eens: A.
Want loop maar eens op de Veluwe?
Je ziet er uitgestrekte heide in vooral paars!
De kleur komt heel eind overeen met de werkelijkheid Martin.
Ga zo door zou ik zeggen!
Hans, liefhebber On30 + H0

(Druppeltje seconden lijm en een pufje activator en op naar de volgende..) Wat bedoel jij met activator Martin?

Voor wat betreft de heide kies ik voor A, die lijkt voor mij het meest natuurgetrouw.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30