Plaatsen van foto's in het forum

Gestart door robboxxx, maart 24, 2014, 07:11:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Poul

Als je eerst je foto's upload naar een dienst als photobucket en vervolgens de link in je tekst opneemt worden de foto's groot weergegeven.


Hallo Rob,

Bedankt voor je info. Ik moet maar eens uitzoeken hoe dat allemaal werkt. Zoals ik al aangaf, ben ik niet zo bedreven in computerzaken zoals het goochelen met foto's en zo. Ik zag wel via google allerlei downloads van photobucket, maar ik weet niet of ik er zomaar een kan uitpikken en downloaden. Ik zal een kijken of er ergens info. over staat. Ik zag ook bij anderen dat er teksten onder elke foto geschreven kan worden. Ook dat moet ik nog maar eens uitzoeken. :)

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Thnx mannen !

Hans, heb niet zo'n last van druk, sta altijd met alles wat ik doe op een deadline..

Poul, de foto's staan op Flickr. Copy en paste ze hier naar toe..

Poul

Indien nodig wil ik het wel uitleggen via mail of telefoon of zo. Het stelt allemaal niet zo veel voor.

Of zou het een idee zijn om een tutorial te maken?

Poul, het kan heel simpel zijn.
Je klikt met de rechter kant van de muis op het plaatje.
Dan klik je bewerken aan, ook met de rechter kant van de muis.
Met de linker kant klik je op bewerken.
Dan klik je met de linker kant op Pixels.
Precies daar onder (horizontaal) selecteer je het getal en dan maak je er 800 van.
Dan klik je het weg en dan bewaar je het (zet er b.v. 'n aatje achter).
Daarna is de foto veel kleiner gemaakt en kun je die plaatsen.
Effe oefenen van te voren kan geen kwaad.
Hans, liefhebber On30 + H0

maart 24, 2014, 12:39:50 #5 Last Edit: maart 24, 2014, 13:41:47 by Narrowon
Ja Hans, wat jij nu aangeeft is bekent bij mij en lukt ook wel. Het gaat erom dat ik bij anderen zie dat ze veel meer foto's dan ik per keer kwijt kunnen. Als ik wat tekst schrijf en een stuk of 4 foto's, geeft het programma al snel aan dat de aangeboden info. te groot is en dan moet ik het weer over nieuw doen met een of twee foto's minder.
Rob, een beetje uitleg zou geen kwaad kunnen. Ik weet niet hoe het voor jou het makkelijkst is: via de e-mail of telefonisch? Wat is trouwens een tutorial??


Mvg, Poul. 
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

e-mail of bellen, Het maakt mij niet uit.

Tutorial is een gebruiksaanwijzing/uitleg

Rob, misschien is zo'n Tutorail (gebruiksaanwijzing) wel handig, omdat op zoiets altijd weer terug te vallen is.
Is ook voor andere, nieuwe leden dan handig.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Ik zal er zo snel mogelijk een maken.

Ik zie er naar uit Rob. Bij voorbaat dank. ;) :) 8)

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

De beste manier om hier foto's te plaatsen is te linken naar die foto's , dat kan vanaf bijna iedere website , als je iemand anders zijn of haar foto's gebruikt vraag dan toestemming.

Hier de handleiding om het vanaf Flickr te doen.

Als je nog geen account hebt maak deze dan aan op http://www.flickr.com/, kost niets en je kunt er teveel foto's en video's kwijt.

Als je dan een account aangemaakt hebt , volg je de aanwijzingen van Flickr om foto's op Flickr te plaatsen, door te uploaden dit gaat vrij eenvoudig door bestanden te verslepen van je mappen naar Flickr upload pagina, hoop dat dat voor iedereen wel lukt is echt makkelijk.

Als je dan je foto's op Flickr hebt staan klik klik je op de foto die je wilt plaatsen , je krijgt dan die foto apart op een pagina , rechts klik nu op die foto, dan krijg je een keuze uit de verschillende groottes die er mogelijk zijn, klik op de grootte die je gebruiken wilt ( ik gebruik meestal de 1024 breedte ), Flickr toont de foto in de grootte die je hebt gekozen en boveaan de pagina staan de andere groottes nog dus je kunt nog wisselen. Rechts klik nu op de foto, en klik op "afbeeldingslocatie kopi?ren"  ( Ik heb engels als taal voor mijn windows dus bij mij staat er Copy Image Location , John wil je me corrigeren als dit niet letterlijk is wat er staat ).

Nu ga je naar het antwoord vlak hier op het forum , klik op het Mona Lisa icoontje links net boven de smileys.

Je krijgt dan het volgende te zien zonder de sterretjes [img*]http://[*/img], toets nu tegelijk control en v in , toetsenbord combinatie voor plakken.

Dan krijg je het volgende te zien zonder de sterretjes [img*]http://farm9.staticflickr.com/8263/8700358356_44a29314e7_b.jpg[*/img]

En als ik de sterretjes weg laat staat er dit

Hoop dat dit duidelijk is , het is de minst belastende manier van foto's plaatsen voor ons forum , je kunt dan grotere foto's plaatsen zonder telkens een nieuwe antwoord aan te moeten maken, en de kijker ziet meteen de grote foto en hoeft niet op alle thumbnails te klikken.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Wie is die kleurrijke figuur?
Hans, liefhebber On30 + H0

Bedankt Jan. Als ik er aan toe ben, zal ik ermee aan de gang gaan. :) 8)

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30