Wisselbediening

Gestart door ger deguelle, maart 24, 2014, 12:52:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maart 24, 2014, 12:52:02 Last Edit: maart 24, 2014, 14:01:34 by ger deguelle
Hoi allemaal.

Ik wilde vandaag eens een test doen op een wissel op de baan met een wisselbediening van conrad nr 219998 .
Ik moet deze aansluiten op een trafo  16 VAC nu heb ik gekeken hiervoor bij conrad  maar ik weet nu niet welke er staan er zo veel .
Weet iemand welke ik hier voor kan gebruiken ? Ik vind het ook een beetje raar dat er maar een kabel naar die travo moet .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Een kabel lijkt me sterk. Ik denk dat via de motor een kabel naar de trafo gaat en de andere via een schakelaar naar de trafo (een travo is overigens een man die het leuk vind om vrouwenkleren aan te trekken)

maart 24, 2014, 14:02:53 #2 Last Edit: maart 24, 2014, 14:07:20 by ger deguelle
Hier tekening voor de aansluiting 


M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Yep, twee draden naar de trafo: de rode en de draad die boven het woordje trafo zit (uit: naar trafo 16 vac)


Thx rob ik ga er mee aan de slag heb ik over heen gekeken  :-[
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zo hij doet het alleen veel werk om hem precies uit te lijnen maar daar kom ik ook nog wel uit ,en het mooie is : eerst reden de loc's niet door op de wissel en nu wel .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Dit kan op slot of weg  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Nog ff over een travo, tweedehands adapters doen het ook prima. Ik heb deze bij de kringloopwinkel weg voor ongeveer ?2.50 p.st.

Voordeel is ook dat je er meerdere kunt gebruiken waardoor je wissels niet allemaal op ??n travo zitten. Want als deze is stuk gaat heb je geen stroom meer voor je wissels.

JohnT

Citaat van: JohnT op maart 24, 2014, 19:03:05
Nog ff over een travo, tweedehands adapters doen het ook prima. Ik heb deze bij de kringloopwinkel weg voor ongeveer ?2.50 p.st.

Voordeel is ook dat je er meerdere kunt gebruiken waardoor je wissels niet allemaal op ??n travo zitten. Want als deze is stuk gaat heb je geen stroom meer voor je wissels.

JohnT

Ik heb nu ook inderdaad een oude trein trafo gebruikt
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

april 24, 2014, 11:59:23 #11 Last Edit: april 24, 2014, 13:12:06 by Narrowon
Ger, even een vraag over het momenteel niet meer zoveel animo hebben in je spoorbaan: is het ??n groot probleem waar je mee zit, of zijn er meer, verschillende problemen?

Mvg, Poul. 
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Citaat van: Narrowon op april 24, 2014, 11:59:23
Ger, even een vraag over het momenteel niet meer zoveel animo hebben in je spoorbaan: is het ??n groot probleem waar je mee zit, of zijn er meer, verschillende problemen?

Mvg, Poul.

hoi poul .

er zijn meer dan verschillende problemen en heb er nu eerlijk gezegd geen zin ff meer in nu ff met de hobby .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

april 24, 2014, 15:02:21 #13 Last Edit: april 24, 2014, 15:26:25 by Narrowon
Ik ken dat Ger. Je krijgt dan in feite een opeenstapeling van teleurstellingen en je komt dan op een punt dat het ??n groot, onoverkomelijk probleem wordt. Door al die mislukkingen en dingen die niet goed willen gaan, gaat alles als een berg tegenover je staan. Je krijgt dan een opeenstapeling.
Iets dat kan helpen is, dat je die hele berg uit je aandacht plaatst en enkel ??n probleem aanpakt en alleen daar je aandacht op richt en die helemaal probeert op te lossen, verder kijk je nergens anders naar.
Wat je ook kunt doen is een facet van de spoorwegmodelbouw pakken, bijvoorbeeld bomen en struiken gaan maken of landschap of iets anders dat je interessant vindt, en daarmee aan de gang gaan.
Dus helemaal niet meer aan de problemen denken, gooi ze maar opzij.
Feit is dat je een paar succesjes nodig hebt om weer enthousiast te worden. Vaak komt dan na een tijd weer de energie en het inzicht om ??n van die problemen aan te gaan pakken weer terug. Want in een berg mislukkingen zie je meestal geen uitweg in de problemen en heb je er op een gegeven moment geen zin meer in. Probeer voorlopig iets in de hobby te doen waarvan je weet dat het je goed afgaat en ga lekker daarmee aan de slag. Want je moet toch toegeven dat de modelspoorhobby, met al zijn verschillende facetten, een boeiende hobby is om te blijven doen.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30