Nieuwe module (nog zonder naam)

Gestart door American, maart 01, 2014, 15:36:33

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

juli 27, 2014, 13:18:02 #240 Last Edit: juli 27, 2014, 13:29:22 by Narrowon
Hans, is het volgende niet wat: een dunner draadeind dat met een vierkant moertje, met uitsteeksel eraan, in een U-profieltje loopt. Dat U-profieltje zou dan de bovenkant van een stevig hekwerk kunnen voorstellen of je zou er een veiligheidsmuurtje of wandje van kunnen maken.
Doordat het dunnere draadeind met vierkante moer in een U-profiel loopt, lijkt mij dat stevig en solide genoeg en zal het moertje ook niet wegdraaien. Zo ligt er dan ook geen grof draadeind meer in het zicht. Ik weet niet of dat wat is, het is zomaar een idee.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Idee is niet verkeerd Poul.
Ik vertelde al eerder dat ik het draad eind, zo veel als mogelijk is, wil wegwerken.
Met ?n hekkie, struiken, ?n klein gereedschap huisje e.d.
Maar ik eb nog ?n filmpie gevonden over de Crane.
Hier kan ik niet goed zien hoe deze aan de draad is bevestigd.
Maar ook voor dit filmpie geldt, aangedreven met ?n draad eind.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=l_fgv_OiAio

Hans, liefhebber On30 + H0

Ja zeker Hans, ik denk dat het wegwerken van het draadeind een vereiste is, ander ziet het er te speelgoedachtig uit.
Ook zal de motor een goede vertraging moeten hebben, anders zijn de bewegingen van de kraan te snel en te schokkerig. Ik doel dan niet op de snelle weergave, maar de gewone weergave.
Ik ben benieuwd hoe het een en ander betreffende jouw hijskraan uiteindelijk gaat worden.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Motor heb ik gekocht aan de hand van 'n tip van Ton.
Daar heb ik wel vertrouwen in.
Ja inderdaad, dat is wel belangrijk.
Dat de motor goed en langzaam moet lopen is vanzelfsprekend!
Maar ja, het komt uit China, dus duurt het wel effe.
Hans, liefhebber On30 + H0

Ja, China ligt niet naast de deur. Rustig doorgaan met adem halen Hans. Hij komt wel een keer. ;)

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Oh, daar ben ik van overtuigd!
Ik heb bij die Firma best vaker het een en ander besteld, altijd tot volle tevredenheid.
Je moet maar 'ns 'n keer op die site gaan struinen Poul?

http://www.dx.com/

Hans, liefhebber On30 + H0

Bedankt Hans. Ik de site opgeslagen. Altijd makkelijk zoiets achter de hand. Ik zal hem eens rustig gaan bekijken.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

De grote deuren van het Freight Depot zitten er ook in.
Nu nog afwerken met scharnieren en schilderen.
Hans, liefhebber On30 + H0

Mooi geheel geworden Hans. Alleen die deurpost is naar verhouding wat grof. Misschien nog met waterproof (of fijn schuurpapier) wat gladder maken.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Heel mooi geworden Hans
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Misschien is het perspectief vertekend door de groothoeklens, maar die deuren lijken de doorgang wel in hun eentje te kunnen afsluiten. Over de deurpost maak ik me niet zo'n zorgen, je zegt immers dat je nog gaat schilderen...

Mooi geworden trouwens!

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Hi Hans,

De steun balken in je rechter deur kloppen niet .   Op deze manier gaat je deur zakken.

Hier een voorbeeld hoe het wel hoort. (gaat on de stand van de balken)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Gerard, wat bedoel je met:
maar die deuren lijken de doorgang wel in hun eentje te kunnen afsluiten
Hans, liefhebber On30 + H0

Hoi Hans,

Ik bedoel daarmee dat het op de foto lijkt alsof de deuren groter zijn dan de helft van de opening.

Verder ondersteun ik de opmerking van John, Diagonale steunbalken in houten deuren lopen vanaf het kozijn schuin omhoog om de deur te ondersteunen. Hout wordt op druk belast.

Bij staal, zo heb ik me laten vertellen is het andersom, staal wordt op trek belast, dus die lopen vanaf het kozijn schuin omlaag.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Hans.

ook vallen deuren in het kozijn en niet erop.
op deze manier krijg je grote lekkage  :o
Nu is het een en ander nog te wijzigen  ;)
groeten John LC

www.lostcreek.nl