Uhlenbrock 26200 infrarood DC regelaar

Gestart door polderman, februari 15, 2014, 19:31:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik schaam me er niet voor dat ik nog steeds analoog DC rijdt, temeer niet omdat toch nog steeds
de meerderheid (althans in de USA) analoog rijdt. De redenenen: ik rijd nooit met meer dan ??n
trein gelijktijdig; ik heb zoveel locomotieven dat het uiterst kostbaar wordt om naar DCC over te
gaan voor zelfs maar een deel; mijn huidige regelaars-Roco ASC 1000-zijn bijna perfect wat controle
betreft. Ik wil echter af van de vaste regelaars. Een van de mobiele analoge regelaars die ik ben
tegengekomen is de Uhlenbrock 26200 infrarood regelaar. Mijn vraag is nu: heeft een van de forum-
leden direct of indirect ervaring met deze regelaar, met name langzaam rijden, instelbaar langzaam
aanrijden (germanisme?), langzaam afremmen, load ajustment en tenslotte, geschikt voor Faulhaber motoren. Ben benieuwd naar reacties.

Hans

Ik heb alleen ervaring met de Piko infrrood regelaar maar die is digitaal.

Werkt goed heeft een bereik van 10 meter maar het contact tussen regelaar en ontvanger mag niet onderbroken worden. Daarom de ontvanger zo hoog mogelijk boven de baan bevestigd.

Inmiddels heb ik dit spul van de hand gedaan, was leuk voor een beurs als je zelf niet bij je baan kunt door het vele publiek. Ik kon dan toch de loc's besturen. In huis zag ik er de noodzaak niet van in.

Daar ik digitaal rij kan ik nu ook mijn loc's met mijn smartphone bedienen, werkt altijd geen ontvanger nodig.

JohnT