Roscoe Salvage & Repair N-scale

Gestart door Maarten, januari 30, 2014, 18:07:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Op mijn baantje moeten aardig wat gebouwen komen. Om de kosten een beetje te beperken maar ook om te hebben wat ik wil zal ik een groot deel daar van zelf maken. Voordeel is dat ik dan ook zelf het ontwerp bepaal of aanpas. Een van deze gebouwen wordt een werkplaats/loods van een bergings-/reparatiebedrijf wat ik Roscoe Salvage & Repair heb genoemd.

Toegegeven, dit is niet mijn idee/ontwerp maar beter goed gejat dan slecht verzonnen. ;D Ik ben alleen de website vergeten te bookmarken waar ik hem gevonden had. :-[

Het wordt een langgerekt gebouw langs het spoor waar steeds een stuk is aangebouwd. Aan de andere kant staat nog een vierkant gebouw. Ertussen zit een overspanning met een kraan er onder.

De muren zijn inmiddels klaar en de uitsparingen voor de ramen zitten er in. Dit is een voorbeeld:


Inmiddels bezig de ramen en deuren in de muurdelen te zetten.
Meer bouwer dan rijder. Huidig project: modulaire cirkelbaan Polar Express

Dat ziet er ingewikkeld uit. Ik volg met interesse

Wauw dat ga ik ook volgen
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zeker interessant om te volgen wil je ook vermelden waar je wat voor gebruikt en hoe je er aan komt. Lijkt mij wel aardig om te weten ook voor de andere forumbezoekers(sters).

JohnT

@John: het is styreenplaat van Evergreen (#3047), dat had ik nog liggen. Ramen en deuren zijn van Tichy Train Group. Als lijm gebruik ik hoofdzakelijk Plastruct Bondene voor styreen en ABS en daarnaast lijm van Revel (blauw/gele flesje met naald). Niets spannends hoor. ^-^
Meer bouwer dan rijder. Huidig project: modulaire cirkelbaan Polar Express

Vanavond nog wat raampjes in de gatenkaas gelijmd. Nachtje drogen en hopelijk morgen tijd voor een laagje primer.



Ik heb er nog even over getwijfeld de ramen voor of na het schilderen van de muren er in te lijmen, maar toch besloten om het ervoor te doen. Tenslotte worden de sponningen en ramen dezelfde kleur als de muren, dus dat is dan makkelijk.

Hier is wat duidelijker te zien wat het moet gaat worden. Laagste gedeelte van het hoofdgebouw krijgt een zadeldak, de rest is of volledig plat of een (licht) schuin dak. Het hoofdgebouw (onderste 2 rijen) komt op een bakstenen fundering zodat de 2 laaddeuren naast elkaar op wagon-laadhoogte komen. Tussen spoor en gebouw komt nog een platformpje, net als bij de grote laaddeur op de kopse kant, maar die is dan voor vrachtwagens.

De losse 'toren' (bovenste rij) is later bijgebouwd en functioneert als kantoor met klein magazijn.
Meer bouwer dan rijder. Huidig project: modulaire cirkelbaan Polar Express

Ziet er goed uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

een project waar ik naar uitkijk , mooi dat er meer en meer bouwers in Normaal schaal zijn.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Zoals gezegd eerst een laagje primer. De muren plak ik op een stuk karton, hout of kunstofplaat, maar net wat ik voorhanden heb en hoe groot het gebouwtje is. Daarvoor gebruik ik van de blokjes dubbelzijdige tape, wordt normaliter verkocht voor 3D-kaarten. Het is 2x zo dik als normale dubbelzijdige tape en plakt wat minder hard. Prima voor dit doel, kant en klaar gesneden, gemak dient de mens. ;)


Een stukje op de achterkant is genoeg. Zo verschuift het niet, het wordt niet weggeblazen door de spray (en/of wind buiten) en liggen de randen vrij van de ondergrond; het plakt niet vast door de verf.


En klaar voor de primer.
Meer bouwer dan rijder. Huidig project: modulaire cirkelbaan Polar Express


Oei, dat ga ik ook toepassen Maarten.
Heel goed idee en zeer praktisch!
Hans, liefhebber On30 + H0

Ja die blokjes was ik nog niet op gekomen , deed het altijd met een stukje dubbelzijdig tape , maar dit is veel beter. Dank je.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

februari 08, 2014, 21:30:43 #12 Last Edit: februari 08, 2014, 21:33:01 by Maarten
Vandaag (eindelijk) begonnen met het opbrengen van een kleurtje met de spons. Een laagje grondlak had ik al eerder gedaan.

Als eerste wit met grijs en een (te groot) toefje bruin. Idee was verweerd hout te imiteren. (foto bij daglicht)

Wanddeel rechtsboven heb ik zelf verknoeid, met de vingertjes aan gezeten (dom, dom, dom).

Toen een laagje Titanium Buff Light. (foto bij kunstlicht, dus te warm)


Detail1


Detail2


Moet denk ik nog een laagje titanium Buff Light, wat vinden jullie?
Meer bouwer dan rijder. Huidig project: modulaire cirkelbaan Polar Express

Ik vind het mooi
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

ik vind het een beetje te vlekkerig, wat je vroeger wel eens zag met plastic
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden