Dunnow & Hoocares

Gestart door Bertus, juni 27, 2012, 11:56:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

juni 27, 2012, 11:56:55 Last Edit: juni 27, 2012, 12:03:17 by Bertus
Hallo allemaal,

gezien de verhuizing van de website heb ik hier maar een nieuw topic aangemaakt. Hier kan ik de vorderingen van mijn baan een beetje bijhouden.

Wat plaatjes staan alvast hier op de blog;

http://us-nl-h0-mrr.blogspot.nl/

Wat meer specs:
Rail: Roco en Piko code 100
Benchwork: open frame vurenhout met mdf en zachtboard 
Bediening: Roco digitaal Multimaus
Landschap: kartonstroken met daarover gipsdoek, voor de rotsformaties hier en daar PURschuim en isolatieplaat, gekerfd/geraspt/gezaagd en overschilderd met dunne modelgips en rotband. Een paar gipsmal rotsen. Kleur met verdunde acrylverf en aangelengde pigmentpoeders.
  Begroeing bomen struiken: zelfbouw, gras met zelfbouw high voltage grazzinator 8)

Laatst heb ik maar eens een map gemaakt van de baan met behulp van photoshop. Zoals je ziet is de maat redelijk standaard (4x8 ft).


###Silver branch D&H SWRR

Groetjes,
B



Gaaf baantje! iid mooie foto's. Maare meer foto's zijn altijd welkom.  8)

Ivo


"Dunnow & Hoocares"...  ;D

Briljant!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

 8) thx!
Ik zal proberen wat foto's te schieten als ik weer ns wat vorderingen heb gemaakt. De basis staat, maar er kan nog wel wat leven in de brouwerij. Ik denk aan wat eenopzevenentachtigers die het stukje mdf op mijn zolder moeten gaan bewonen enzo.
Groetjes,
B

februari 04, 2013, 23:11:16 #6 Last Edit: februari 05, 2013, 21:54:01 by Bertus
Het is al weer een tijd geleden dat ik hier wat gepost heb. De reden is dat ik in de tussentijd weinig tot niets aan de baan heb gebouwd. Een week geleden ben ik begonnen met 'Sunnyside'. Sunnyside is het laatste stukje MDF op de baan waar nog niets is gedaan. Rails liggen er maar het ontbreekt aan scenery, structures en wat leven in de brouwerij.

De eerste klus voor Sunnyside is het maken van twee 'structures'; een baanpost (de keet van Jack en Joe) en een kleine watertoren. De keet van Jack en Joe heb ik af en heb er maar s een plaatje van geschoten. Als ik weer s een uurtje tijd vind, plaats ik de keet alvast op de baan.

15 Sunnyside 01

Hoi Bertus, ziet er geweldig uit, en grote foto's is erg mooi , maar deze is zelfs voor mijn 24 inch monitor een beetje groot, zou je om scrollen te voorkomen ze willen beperken tot maximaal 1200px breed.

Alvast bedankt , en we kijken uit naar je volgende posts.  ;D
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

ziet er mooi uit  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


thx, goeie tip voor de volgende keer. :) Corrugated iron is inderdaad meestal in wat smallere panelen te verkrijgen. Vroeger ook, aan oude foto's te zien.

Lijkt er wel op...

Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Bertus op februari 05, 2013, 22:09:33
thx, goeie tip voor de volgende keer. :) Corrugated iron is inderdaad meestal in wat smallere panelen te verkrijgen. Vroeger ook, aan oude foto's te zien.

Ik maak de platen van aluminium van saladeschalen dit is wat dikker dan de huishoudfolie. Strookje op een platte harddiskkabel houden en dan wrijven tot de ribbels in het aluminium zitten.

JohnT

februari 06, 2013, 09:21:28 #13 Last Edit: februari 06, 2013, 13:18:36 by Bertus
ik denk dat onze golfplaatfabrieken veel op elkaar lijken ;)

Wegwerpsaladeschaal is een goed idee. Dat is denk ik wat steviger dan de alu capsule van de La Tulipe.

Nog een vraagje; hoe krijg ik foto's als aanklikbare thumbnails in een bericht?

De bijlage optie onderaan het tekstveld gebruiken.
Ton
Erare humanum est