Ik bouw op A3 oppervlak! (0,12 vierkante meter)!

Gestart door usronald, januari 20, 2014, 19:40:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oke, we gaan snel weer verder. Omdat ik niet de tijd heb om al die iedeeen uit te werken tot een vol-gedetailleerde modelbaan ga ik dit project ietwat statischer en kunstmatiger maken. Dit naar een idee van de Amerikaan David Barrow die ooit een modelbaan maakte met puur "mock-ups"(dus niet de gebouwde modellen maar alleen het model van het model) en op kaal hout. Zelfs ballast was taboe.
Ik ga de bak wel in de kleur zetten maar dan alleen in zwart, grijs, wit en evt een 3e kleur voor frieslijst. Wit als achtergrond, zwart als niet-zichtbaar. Ook de gebouwen zal ik statisch bouwen, dus alleen de vorm er van.

Dus meer dit idee:



Bron: http://bigbluetrains.com/

Net dan maar snel de bak in de grondverf gespoten met een busje van de Action:





Als het droog is, en dat duurt nu even wat langer met die kou, zal ik de kleur erop zetten.

Laterz!

Ik ben benieuwd Ronald, ik heb zoiets nog nooit gezien...ga het volgen!

Komen er dan wel gewone wagons/locs op of ook in zo'n onbonte kleur? :)  ;)
Grtz Robin.


Hoi Ronald.

Wel erg klein baantje maar dat is geloof ik een soort ,,tik,, van jou toch?
Niet raar bedoeld hoor, hou zelf ook wel van iets anders dan anderen maken.
Maak je er ook nog verlichting in en zo ja dan ben ik benieuwd.
Beterschap en veel plezier met je kleindochter en het bouwen van het baantje!

Groeten van Ren?.

Origineel idee, moet wel heel netjes uitgevoerd worden.

Het heeft wel wat.....bijna abstract!
Architecten doen het ook zo met omgevingsgebouwen.
Dan moet je ook gestileerde bomen neerzetten.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: usarene op januari 28, 2014, 21:58:13

Wel erg klein baantje maar dat is geloof ik een soort ,,tik,, van jou toch?


Ze zeggen het :) ;)

Citaat van: usarene op januari 28, 2014, 21:58:13

Beterschap en veel plezier met je kleindochter en het bouwen van het baantje!


Gaat helemaal lukken, Rene ;)

Citaat van: CSX 6400 op januari 28, 2014, 22:05:53
Origineel idee, moet wel heel netjes uitgevoerd worden.

Och, superstrak hoeft niet, het gaat meer om te laten zien wat kan en wat niet :D

Citaat van: dutchbuilder op januari 28, 2014, 23:03:23

Architecten doen het ook zo met omgevingsgebouwen.
Dan moet je ook gestileerde bomen neerzetten.

Urban scenery, Ton :)

Zo, ondanks de kou toch nog maar even de delen opnieuw gespoten. 1 laag zat er al op van zowel zwart als wit, net even de 2e keer gedaan. Het valt me niet tegen, het hout zuigt enorm namelijk. Ik had beter de grondlaag met een roller kunnen doen maar goed, het is een experiment.

De basis met achtergrond, bakje is zwart, achtergrond wit:



En de binnenkant van het dakje:



Bovenkant is zwart, foto volgt later. Ik kon 'm niet omkeren vanwege het nog niet handdroog zijn ;)

Het zwart doe ik straks even met glanslak. Dan lijkt het wat beter en strakker (hoop ik). Daarna maak ik een begin met wat er in moet, namelijk wat spoor.

Laterz! :)

Zo, toch nog even wat geproduceerd. Het bakkie staat er nu zo bij, inclusief losse inleg-plank:



Er moeten nog wat randjes gespoten worden waar ik even niet aan gedacht had. Dat doe ik morgenvroeg even. Vanmiddag snel wat flexen gehaald die straks in de bak moeten komen. Maar om straks te rijden moet er wel wat licht in. En hoe ga ik dat doen? Ik kan natuurlijk wat standaard led-strip erin plakken maar daar heb ik weer een aparte voeding voor nodig. Al slenterend door de plaatselijke Action (favoriete modelspoor-winkel ;D) zag ik deze setjes liggen voor 2 euri's per stuk:



Daar nog wat batterijen bij gekocht en zie, u heeft een bakjes-verlichting ;) Na plaatsen van de batterijen deze 6 "armaturen" in de bovenbak geplakt:



En als je ze dan alle 6 aanklikt zie je dit:



Och, niet heel erg slecht.... ;) Een mens verzint wat, nietwaar? Het idee is om het lekker simpel te houden en niet te duur, en dat lukt tot nu toe wel aardig vind ik. Want wat ben ik tot nu toe kwijt?:

- hout: ? 15,-
- lijm: ? 1,50
- verf: 3 spuitbussen, ? 6,-
- verlichting: ? 4,-
- batterijen: ? 4,-
- flex, 4 stuks: ? 12,-

Totaal ? 42,50.

Over low-budget gesproken :) Voorwaar geen duur baantje tot nu toe. Met straks een trafo'tje uit de rommelbak kun je voor 5 tienen bijna klaar zijn. Maar goed, dat doe ik niet, heb nog een analoge pulsregelaar liggen als ook een Piko Digi1. Maar eens kijken wat ik ga doen, alhoewel digitaal en draadloos natuurlijk wel wat heeft.

Later weer meer! :)

Wat dacht je van zonnepanelen bovenop , ruimte zat en een accu'tje.....
misbruik maken van de lumen die de tl bakken op zo'n beurs uitstralen ;D 8)

Ton
Erare humanum est

En omdraaien als je even wilt bijkleuren ;D ;D ;)

Citaat van: usronald op januari 29, 2014, 21:23:40
En omdraaien als je even wilt bijkleuren ;D ;D ;)

Nou je er zelf over begint , de kleur van de verlichting heeft wel wat weg van zonnebank blauw  ;) , of ligt dat aan de foto?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ja, ze neigen naar wat blauw-licht. Och, er zit licht in, kan zien waar we naar toe rijden. Als er rails liggen....... ;)

HEEL GOED Ronald, klasse.
Inderdaad, voor weinig geld lekker bezig!
Ik vind het licht best aangenaam!
Met toch wat aardig licht, ben je wel verplicht om alles heel goed te detailleren, toch?
Hans, liefhebber On30 + H0

Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien als alles af is.
Zoals ik het nu zie, lijkt het een wat moderne sfeer
uit te stralen.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30