Railpoetser

Gestart door usarene, januari 18, 2014, 14:06:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo.

Ook zo moe van het steeds maar kapot stoten met je grote handen van spulletjes langs de baan tijdens het schoonmaken van de rails ?
Misschien is er al iemand mij voor geweest maar ik heb iets gemaakt wat helpt om dit te voorkomen, de poetser.
Neem een stukje vierkant hout, bijv. 20 x 20 mm van ongeveer 200 mm lengte met minimaal 1 haakse kant of langer indien nodig.
Lijm en spijker of schroef hier een dwars stukje op met de lengte van een biels en maak de onderkant een beetje rond, de scherpe randen er af.
Wel even voor boren en verzinken, anders scheurt het hout misschien open.
Plaats aan de bovenkant een afgeknipt spijkertje met de punt naar boven.
Knip nu een lap stof dat niet pluist op de breedte van het dwars latje en ruim 2 x de lengte van het handvat.
Bevestig nu ??n kant van de lap over het spijkertje, dan over het ronde deel en zo weer terug over het spijkertje.
Klaar en poetsen maar !
Als de poetslap vuil wordt, verplaats je het vuile deel een stukje, gaat makkelijk los van het bovenste spijkertje.
Veel plezier er mee en de groeten van Ren?.

Een foto'tje spreekt 1000 woorden.

Ton
Erare humanum est

Ren?, de groeten terug.
Dat werk uitstekend.
Je kunt ook, voor op de moeilijk bereikbare plaatsen, ?n stokje er aan vastmaken.
Dan kun je er beter bij en het is overzichtelijker!
Hans, liefhebber On30 + H0

Hoi Hans.

Waarschijnlijk bedoelen wij hetzelfde apparaatje, als dat zo is, zou jij dan een fototje voor Ton willen plaatsen ?
Mij gaat dat niet lukken, heel vage fotos en dat verzenden naar mijn laptop gaat ook mis.
Alvast bedankt.

Ren

Opdracht van Ren?:
Hier 'n fotootje van het materiaal waarmee ik de rails poets.
Voordeel van zeem is, er blijft geen rommel achter op de rails.
En..... je kunt overal bij met de lange stok.
Af en toe 'n stukje zeem vervangen en klaar.
Hans, liefhebber On30 + H0

Hoi Hans.
Dat is nu precies wat ik bedoel!!
Hartstikke bedankt.

Ren