Uhlenbrock geluidsdecoder.

Gestart door usarene, januari 15, 2014, 19:57:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo.

Weet iemand hoe ik van een Uhlenbrock Digital 2 geluidsdecoder met een SUSI aansluiting het kolenschep geluid kan uitschakelen ?
Bij een hout gestookte locomotief is dat geen gehoor en ik kan nergens gegevens vinden of dat mogelijk is en zo ja hoe ik dat moet doen.

Ren

Hi Rene,

misschien kan je hier wat mee

De afzonderlijke geluiden kunnen worden aan  en uitgeschakelen met behulp van speciale functietoetsen op trottle. De toewijzing (of toewijzing) van de verschillende geluiden worden toegewezen aan individuele speciale functietoetsen kan worden gewijzigd met behulp van CV's 903-915.

http://www.rjftrains.com/intellibox/32xx2.pdf



groeten John LC

www.lostcreek.nl

Hoi John.

Bedankt voor je bericht maar dat is de gebruiksaanwijzing die bij de decoder hoort en daar staat niet in hoe je het schepgeluid uit kunt schakelen.
Ik denk er over om maar een Tsunami te kopen, dat Uhlenbrock vind ik niet zo fijn, bijna niet fijn af te stellen zonder allerlei apparatuur.
Dan kan ik deze decoder altijd nog in een kolen lok. plaatsen, Sn3 of zo !

Groeten van Ren

Hoi Ren?,

Heb je het al met JMRI geprobeerd? Daar zit redelijk veel kennis over decoders in.
JMRI is gratis software, het gaat dan om de Decoder Pro component, een programmaatje voor het uitlezen en programmeren van decoders.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Gerard, wat Rene'wil werkt niet met JMRI, zelfs niet met mijn susicom (Uhlenbrock programmeerder).
Kolenscheppen is onderdeel van systeemconfig in steamers.
Gr.Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

januari 18, 2014, 09:10:51 #5 Last Edit: januari 18, 2014, 09:12:31 by JohnT
Citaat van: usarene op januari 17, 2014, 21:38:11
Hoi John.

Bedankt voor je bericht maar dat is de gebruiksaanwijzing die bij de decoder hoort en daar staat niet in hoe je het schepgeluid uit kunt schakelen.
Ik denk er over om maar een Tsunami te kopen, dat Uhlenbrock vind ik niet zo fijn, bijna niet fijn af te stellen zonder allerlei apparatuur.
Dan kan ik deze decoder altijd nog in een kolen lok. plaatsen, Sn3 of zo !

Groeten van Ren?.

Ik wil geen reclame maken maar ben wel erg tevreden over Digitrax en deze is de helft goedkoper dan een Soundtraxx, en de nieuwe generatie van Digitrax presteerd praktisch het zelfde als een Soundtraxx.

Ik heb nu een aantal loc's met de oude decoder en die bevallen mij prima. Ik kan deze decoders met de PR3 van Digitrax bewerken. Diezelfde PR3 kun je ook in combinatie met JMRI gebruiken om al je decoders te beheren. Dit is handig want zo kun je al je instellingen voor de diverse decoders op de pc bewaren en op het moment van een storing of foutieve programmering de back-up als het ware zo weer naar de decoder schrijven.

Mijn loc's met sound.

JohnT

Rene, als het om je shay gaat kan ik het geluid van oil-shay uploaden voor je.
Je zult dan wel met Maartje en je lok naar Houten moeten komen.
Gr. Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Hallo heren.

Jaap, het gaat om mijn On3 Climax met hout op de bak.
Als je die om kunt zetten naar olie of hout, maak ik graag gebruik van je aanbod.
Laat even weten of dat mogelijk is, dan stuur ik je daarna een mailtje om e.e.a.af te spreken.
Als het niet mogelijk is koop ik een andere decoder, de Climax is het meer dan waard en dat andere setje plaats ik dan in een Sn3 locomotief !

John, bedankt voor je bericht maar de vraag is of er in die Digitrax dezelfde geluiden aanwezig zijn als de Soundtraxx.
Ook wil ik graag weten of die decoders samengaan met mijn oude Roco en Lenz centrale en kan ik die Digitrax decoders daar ook simpel mee programmeren ?
Ik wil niet steeds iemand lastig vallen als er weer eens iets veranderd moet worden omdat het niet helemaal naar mijn zin is, snap je ?
Ook ben ik niet van plan om het hele systeem weg te doen en nieuw spul aan te schaffen zolang dit nog oude goed werkt.
De termen PR3 en JRMI zeggen mij totaal niets, wel heb ik alle waardes van de diverse locomotieven gewoon in een schrift staan, iets wat ik begrijp en dat alles dan wat langer duurt om terug te zetten neem ik wel voor lief.
In de prepensioen heb je tijd genoeg.
Ik ben al blij dat ik wat foto s en een mailtje kan verzenden dank zij jou hulp !
Hopelijk kan en wil jij antwoord geven op bovenstaande vragen, dan kan ik altijd nog zien wat ik ga doen.
Allemaal heel bedankt voor de moeite.

Groeten van Ren

Ik heb Lenz en Soundraxx Tsunami's , no problem.....

Ton
Erare humanum est

Citaat van: usarene op januari 18, 2014, 13:40:34

Ook wil ik graag weten of die decoders samengaan met mijn oude Roco en Lenz centrale en kan ik die Digitrax decoders daar ook simpel mee programmeren ?

Rene, zolang er DCC gebruikt wordt kan dat. Alleen kan een Roco centrale eigenlijk niet alles, en een Lenz wel. Als je die laatste nou eens laat updaten naar de laatste versie heb je de boel helemaal tiptop en kun je alles met DCC lekker programmeren. Ik doe dat met de QSi gewoon met een boek ernaast en ik krijg die dingen gewoon zoals ik het wil, zonder pc.

Voor mijn Esu's gebruik ik de programmer en dat gaat meer dan prima. De nieuwste V4 is lekker gebruiksvriendelijk en geeft prima sound.

Als het de Roco maus2 is, daar kan je vrij weinig mee. Met de MultiMaus kun je veel meer, maar gezien dat je Lenz noemt zou ik daar mijn centen opzetten daar dat ding update-able is.

januari 18, 2014, 17:27:55 #10 Last Edit: januari 18, 2014, 17:31:04 by JohnT
Ren? de sounds in de  Digitrax decoders kun je zelf bepalen, al wil je het Wilhelmus er uit laten komen alles kan.

Verder  zijn het decoders zoals Ronald al zei volgens de DCC norm en kun je deze bedienen met de Locmaus en je Lenz systeem.

Om het geluid te kunnen bewerken heb je dan wel de PR3 nodig dit is een kastje wat tussen jou computer en een stukje programmeerspoor komt. Kastje en decoder zijn samen ongeveer net zo duur als ??n Soundtraxxdecoder.

Ik zal binnenkort is kijken of ik een handleiding hiervoor kan maken.

JohnT

Hallo.

Heren, bedankt voor de info, het is allemaal een stuk duidelijker !
De Lenz centrale is een paar jaar geleden al eens geupdated, herinner ik me nu, hij was toen stuk en daar kan ik inderdaad alles mee veranderen.
We hebben dat ding toen speciaal gekocht om ook de hoge cv nummers te kunnen bereiken.
Het is een goed idee om dat weer eens te laten doen, zal eens aan de dealer vragen hoe ik dat kan laten doen.
De Roco muizen en centrale gebruik ik alleen maar om te rijden, lekker simpel en makkelijk om mee te nemen.
Is er nog ergens een prijslijst en verkoop punt van de Digitrax decoders te vinden , ook is het Amperage wel handig om te weten, 1000 MA is wel genoeg.
Nogmaals bedankt allemaal en de groeten van Ren

Ren?, helaas heeft Uhlenbrock geen sound voor de oil-climax, wel voor de oil-shay.
Dus zal het een andere decoder worden om er in te zetten.

O ja, voor de soundtrax decoder neem even contact met mij op.
Gr. Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Citaat van: usarene op januari 19, 2014, 12:52:09
Is er nog ergens een prijslijst en verkoop punt van de Digitrax decoders te vinden , ook is het Amperage wel handig om te weten, 1000 MA is wel genoeg.

Kijk hier even...

Google is je vriend!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: usarene op januari 19, 2014, 12:52:09

Is er nog ergens een prijslijst en verkoop punt van de Digitrax decoders te vinden , ook is het Amperage wel handig om te weten, 1000 MA is wel genoeg.
Nogmaals bedankt allemaal en de groeten van Ren?.

Hi Rene,

Weet dat deze meneer ook digitrax verkoopt. Is in nederland
http://www.inexspoor.nl/
klik op nieuws en dan op digitrax etc
groeten John LC

www.lostcreek.nl