American Civil War Layout

Gestart door usronald, juni 13, 2012, 12:47:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

'n Volle haven Ton?
Weet je wel hoeveel werk dat is om te bouwen?
Ik vind 1 schip al veel, maar ook wat er allemaal omheen is!
Hans, liefhebber On30 + H0

Het is een hobby Hans en geen broodwinning.

Ton
Erare humanum est


Van dat tijdschrift bouwpakketten blad is er nu ook een mooi model, ben je wel twee jaar bouwen. Is wel 1/84 en van hout dus gaat het wel passen. Maar het is wel een duur model als je alle nummers bij elkaar optelt.

JohnT

september 05, 2014, 17:55:22 #514 Last Edit: september 05, 2014, 18:00:48 by J J H S
De HMS Sovereign?

Valt ver voor Ronald's tijdperk.

http://en.wikipedia.org/wiki/HMS_Sovereign_of_the_Seas

Weet niet of Ronald hier wat aan heeft, cq dit overzicht al heeft.

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:American_Civil_War_auxiliary_ships_of_the_United_States
Over.

Jeroen

Precies, veel te vroeg ;) En te duur trouwens :o

als je zo'n schip al af bouwt dan kost het totaal een klein vermogen en het duurt een eeuwigheid.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Precies, vandaar de keus voor plastic (alhoewel deze jongens ook wel wat bouwtijd vragen).

Kleine update; het 2e scheepje is inmiddels gearriveerd:



Hier samen met de andere. Deze kit op Ebay gescoord voor 27 euro, normaal zat deze rond de 90 en ik heb ze ook gezien van door de 200 dollar. Deze was wat minder gewild omdat de punt van 1 van de romphelften afgebroken is. Zit er gewoon bij en het is een "schone" breuk en kan zo gerepareerd worden. Voor verzamelaars denk ik niet gewild. Totaal was ik 53 euro kwijt, bgeen slechte score dus.

USS Kearsarge van Revell vandaag gescoord in Itali? via Ebay. Niet goedkoop maar ik wilde 'm toch hebben  8)

Wordt een lange bouw..... ;) Later!


"als je zo'n schip al af bouwt dan kost het totaal een klein vermogen en het duurt een eeuwigheid".

Maar de hobby mag toch wel wat tijd kosten?
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: American op september 18, 2014, 00:58:00

"als je zo'n schip al af bouwt dan kost het totaal een klein vermogen en het duurt een eeuwigheid".

Maar de hobby mag toch wel wat tijd kosten?

Ik heb het over die schepen waar je iedere week of zelfs maand een deel krijgt , dat duurt echt eeuwen en niet omdat het bouwen zo lang duurt maar het wachten op het volgende deel. Jazeker mag onze hobby tijd kosten , maar dan wel tijd die zit in het bouwen en niet in het wachten.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ok?, dat bedoelde je dus.
Ik heb dat hetzelfde 'n keer onder vonden met "Legendarische Treinen".
Daar kwam ook nooit 'n eind aan.
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: Janbouli op september 18, 2014, 01:27:04
Citaat van: American op september 18, 2014, 00:58:00

"als je zo'n schip al af bouwt dan kost het totaal een klein vermogen en het duurt een eeuwigheid".

Maar de hobby mag toch wel wat tijd kosten?

Ik heb het over die schepen waar je iedere week of zelfs maand een deel krijgt , dat duurt echt eeuwen en niet omdat het bouwen zo lang duurt maar het wachten op het volgende deel. Jazeker mag onze hobby tijd kosten , maar dan wel tijd die zit in het bouwen en niet in het wachten.

Precies ;)

Citaat van: Ronald Halma op september 01, 2014, 11:33:49
Enige manco is dat er een hoek van de romp is afgebroken die er gemakkelijk weer aangelijmd kan worden. Verder is de kit NOS (New Old Stock) ofwel een oude kit die nog ergens op de plank lag.


Gerepareerd net. De afgebroken punt:



En gelijmd (sorry voor de kwaliteit, de One heeft soms wat problemen met minder licht in foto's):



Het zit iig weer netjes aan elkaar. Dit geintje heeft er wel voor gezorgd dat ik een goedkope kit heb ;;)
Laters!

Simpel niet?
Is zo te zien een copper clad, past goed in de periode.

Ton
Erare humanum est

Even wat stof wegblazen aan het eind van 2014. Het draadje loopt nu vanaf November 2010 waar de eerste plannen zich ontvouwden om een ACW baan te gaan bouwen. Uiteindelijk is daar Kennesaw uit voortgekomen en dat is een baan waar ik best trots op ben en wat ik zelf beschouw als een van mijn beste creatie's. 1

Maar nog steeds heb ik veel spul liggen in 1:72 en daar moet ook eens wat mee gedaan worden. Veel plannen zijn de revue gepasseerd en nu moet dat maar eens wat concreter gaan worden.
Het idee is om iets te gaan maken wat en de spoorweg laat zien maar ook dat waar de treinen voor dienden; aanvoer van materieel en spullen voor de gevechten tussen Noord en Zuid. Daarmee ben ik nu aan het zoeken naar wat het best uitgebeeld kan worden. De meeste idee?n gaan toch richting Alexandria, VA. De slag die daarnaast gebouwd wordt moet ik nog eens goed uitzoeken. Dat zijn er zoveel geweest.... bijna niet normaal.

Dus; een aantal modules met de baan zelf en wss links en rechts daarvan diorama(s) die laten zien waar de ACW om ging. Figuren genoeg, totaal liggen er +/- 1500..... ;)

Later weer meer, ik wens jullie allemaal een rustig uiteinde en een goed en gezond 2015!!