American Civil War Layout

Gestart door usronald, juni 13, 2012, 12:47:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Precies, en nee ik ga met een mal de waterlijn uitzetten op papier en daarmee een mal te maken waarmee ik een opening krijg waar ze precies in kan zakken. Zo blijft ze intact en kan tussen de shows door gewoon in de vitrine staan.

Leuke afwisseling zo he Ronald , een bootje bouwen tussen het trein gedoe in  ;)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ja echt wel ;) en het leuke is; het is voor een modelbaan :)

Is de schaal ook ok??
Ik zag op de doos 1:110.
Komt dat redelijk bij je in de buurt?
Hans, liefhebber On30 + H0

Bij mij? Och.... ;) Alle gekheid, de schaal kan hopelijk goed met 1:96. Bij die boten maakt dat niet zo heel veel uit. We zullen zien :)

Ben benieuwd.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Weinig nieuws te melden, de bouw vordert gestaag. Er moet tenslotte ook nog gewerkt worden :) Wat staand tuig aangebracht op de boegspriet (staand is de bekabeling die de masten op hun plek houdt), en op de masten zitten nu de meeste blokken al op hun plek voor het lopende tuig ( dat is voor het bedienen en stellen van de ra's en zeilen):



Verder heb ik vannacht daadwerkelijk een Conny (USS Constitution) van Revell gescoord voor...... 27 dollar, dat is ruim 20 euro. Samen met verzending en invoer ben ik 56 euro kwijt, dat is een stuk minder dan de ruim 90 euro die de kit hier gekost heeft. Enige manco is dat er een hoek van de romp is afgebroken die er gemakkelijk weer aangelijmd kan worden. Verder is de kit NOS (New Old Stock) ofwel een oude kit die nog ergens op de plank lag.

Later meer. Oh ja, de andere is ook gearriveerd en ligt op het postkantoor te wachten. Blijft nog even een verrassing voor jullie ;)

Wat een werk al die touwen en katrollen  :) ;)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Ben ook zeer benieuwd!
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: johnlostcreek op september 01, 2014, 19:00:06
Wat een werk al die touwen en katrollen  :) ;)

"Touwen"?

Tuig, want, lijnen en schoten, maar geen 'touwen' op een schip...

Foei John!  :) ;)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op september 01, 2014, 19:22:35
Citaat van: johnlostcreek op september 01, 2014, 19:00:06
Wat een werk al die touwen en katrollen  :) ;)

"Touwen"?

Tuig, want, lijnen en schoten, maar geen 'touwen' op een schip...

Foei John!  :) ;)


Wat een tuig  >:(
groeten John LC

www.lostcreek.nl



Dank mannen!

De kit van de eerste grote jongen is binnen. Misschien niet helemaal prototypisch voor de specifieke tijd en plek, maar ik wil de uitstraling van de grote zeilschepen die ik op diverse foto's terug zie. Ik zal met de compositie van de baan moeten spelen om deze niet direct in het vooraanzicht te hebben:



Kit is van 1964..... :) Compleet zo te zien, review later ;)

Wachten op de volgende!

Ik denk dat deze clipper beter in de tijdsperiode valt dan de Bounty.
Maar wat maakt het uit....als het een volle haven word valt het toch minder op.

Ton
Erare humanum est