Nieuwe Digitrax decoder

Gestart door JohnT, november 13, 2013, 17:12:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

november 13, 2013, 17:12:23 Last Edit: november 13, 2013, 17:15:07 by JohnT
1A / 2A peak 6 Fx3 functions 500ma total Fx3 optimized for LED's and Bulbs Fx3 configurable pulse on all outputs.

New Series 6 Features
4 Simultaneous Voices
Customizable 16, 12, or 8 bit sound projects Uses PR3 and SoundLoader 2.0
16 Megabit onboard memory
8 ohm 16 x 26 x 9 speaker w/enclosure included 1 watt output
330 uf Cap
Cam input
Works with PX112-10 Power extender
Size - 1.28 x .67 x .25

JohnT

??????????????????
Hans, liefhebber On30 + H0

Wat technisch allemaal.
En nu in het Nederlands?
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: American op november 13, 2013, 19:39:16
Wat technisch allemaal.
En nu in het Nederlands?

Ken je Google Translate?
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Heren, sommige van ons zijn nog digibeten........ Effe rekening mee houden graag.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: BvDoorn op november 13, 2013, 21:14:01
Heren, sommige van ons zijn nog digibeten........ Effe rekening mee houden graag.

Wat bedoel je, ik probeer te helpen. Even zoeken op Google Translate en je hebt de site zo te pakken. Dan de engelse tekst er in plakken en vertalen van engels naar nederlands. KKDWD...

Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

1A / 2A piek 6 Fx3 ??functies 500mA totaal Fx3 geoptimaliseerd voor LED's en Bollen Fx3 configureerbare puls op alle uitgangen.

Nieuwe Series 6 Functies
4 Gelijktijdige Voices
Aanpasbare 16, 12 of 8 bits geluid projecten Gebruikt PR3 en SoundLoader 2.0
16 Megabit geheugen aan boord
8 ohm 16 x 26 x 9 speaker w / behuizing Inclusief 1 watt vermogen
330 uf Cap
Cam-ingang
Werkt met PX112-10 Power extender
Grootte - 1.28 x 0,67 x 0,25

Wordt je ook niet veel wijzer van  ;)

Nee en Google translate is zo vreselijk slecht.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: milocomarty op november 13, 2013, 22:10:15
1A / 2A piek 6 Fx3 ??functies 500mA totaal Fx3 geoptimaliseerd voor LED's en Bollen Fx3 configureerbare puls op alle uitgangen.

Nieuwe Series 6 Functies
4 Gelijktijdige Voices
Aanpasbare 16, 12 of 8 bits geluid projecten Gebruikt PR3 en SoundLoader 2.0
16 Megabit geheugen aan boord
8 ohm 16 x 26 x 9 speaker w / behuizing Inclusief 1 watt vermogen
330 uf Cap
Cam-ingang
Werkt met PX112-10 Power extender
Grootte - 1.28 x 0,67 x 0,25

Wordt je ook niet veel wijzer van  ;)

Het is redelijk vertaald Nederlands en maakt duidelijk wat er in dat ding zit.
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Als je al met digitaal (DCC) bezig bent zul je toch weten dat 1A / 2A peak het vermogen van de decoder is? Je zult toch ook begrijpen dat 6 Fx3 functions 500ma functies zijn die elk 500ma kunnen leveren en dat 4 Simultaneous Voices  vier gelijktijdig af te spelen geluiden zijn en dat 16 Megabit onboard memory het geheugen van de decoder is en dat 8 ohm 1 watt output het vermogen van de speaker is en dat ...... Kortom allemaal begrijpelijke termen als het om een geluiddecoder gaat toch?

Voor meer informatie kun je terecht op de website van Digitrax maar ook deze is geheel in het Engels. Dat is een nadeel van onze hobby als je Amerikaans wilt rijden zul je veel informatie in het Engels te lezen krijgen.

JohnT


Samenvoegend.....cursusje Engels!!

Ton
Erare humanum est

We hebben hier een ICT afdeling van een man of 17. Als je daar mee praat heb je ook een vertaler nodig. Dus voor de goede orde een vertaling voor de lezers van ons forum die nog (een klein beetje) digibeet oftewel DCCbeet zijn.

1A / 2A piek 6 Fx3 ??functies 500mA totaal Fx3 geoptimaliseerd voor LED's en Bollen Fx3 configureerbare puls op alle uitgangen
1A maakt de decoder geschikt voor alle hO locs en het meerendeel van de O30 locs. 2A piek geeft aan de voor kortere periode de decoder hoge belastingen aankan. Dus is goed te gebruiken in consist (daar komen piek belastingen nogal eens voor door het niet juist synchroon rijden van de loks) en hellingen zonder dat de decoder uitvalt.

6 Fx3 functies. FX3 is een typische Digitrax vinding om flexibel de functies Functie toetsten 0 tot 12 op de besturing te programmeren  (onder welke knop komt welke functie) zoals het aan en uitzetten van lichten, hoorn en bel signalen, etc.

4 Gelijktijdige voices. De decoder kan tegelijk 4 geluidsfragmenten teglijk afspelen (en dynamisch mixen). Dus motor plus bel plus hoorn plus het geluid van de koppeling. In de oudere decoders zijn reeds gemikste geluids fragmenten (dus daar is een fragmentje waarin de motor, bel en hoorn al in een fragment zitten). Zie het als het teglijk kunnen afspelen van 4 verschillende geluidsbronnen tegelijk.

Aanpasbare 16, 12 of 8 bits geluid projecten. Hoe hoger het bit getal hoe beter het geluid. 16 bits is momenteel de Hifi binnen decoder land terwijl 8 bits de mono radio is van 20 jaar geleden.

16 Megabit geheugen aan boord. Dat is best veel geheugen waar een heleboel geluids fragmenten in opgeslagen kan worden. Dit in samenwerking met de 4 voices geeft de mogelijkheid de lok te voorzien van elke geluidsbron die aan boord normaal aanwezig is (en afspelen)

8 ohm 16 x 26 x 9 speaker w / behuizing Inclusief 1 watt vermogen. Speakertje van 8 ohm en 1 watt wordt zo te zien bigeleverd en is 16 x 26 x 9 mm groot

330 uf Cap. We weten allemaal dat vuiligheid op de rails staat een goed rijgedrag van de lok in de weg. Digitrax (en anderen) hebben daar wat op gevonden. STandaard wordt er een condensator aangesloten die dienst doet als een oplaadbare batterij. Normaal is dit een 80 of 100 uf condensator die hooguit een halve seconde (een tel) de decoder kan voeden als de stroom uitvalt. Deze is groter dus is de indicatie dat deze het wel 1, mischien 2 seconden de decoder van voeding kan voorzien.
Nietemin, hou je rails schoon.

Cam-ingang
Stoom lokomotieven kunnen van een stroom gelijdende print op een wiel voorzien worden die dan gebruikt kan worden om het stoom geluid (de chuff) in het ritme van de wielen te brengen. Dus langzaam is chuff..........chuff.............chuff en snel is chuff..chuff..chuff  ;)

Werkt met PX112-10 Power extender
Zie het verhaaltje van de 330 uf Cap. Alleen dan uitgebreid. Dit is een echte noodstroom voorziening die een locomotief over de dooie stukken rails heen laat rijden zonder stotteren of stoppen. Er is maar ??n maar. Gedurende die periode acepteerd de lok geen commando's dus het is geen wireless bediening.

Heren, graag verbeteren mocht ik een foutje hebben gemaakt. Ik zit namelijk in mijn lunch pauze en heb geen documentatie bij me ;)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

hhmmm, zo te zien zitten de broodkruimels nog tussen de toetsen, zoveel tikfouten.  :-[
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Bart daar hebben ze tegenwoordig toetsenborden voor >:D

Ton
Erare humanum est

november 15, 2013, 10:08:03 #14 Last Edit: november 15, 2013, 19:20:20 by JohnT
Kan de spellingscontrole wel aanzetten? Maar deze werkt niet altijd goed. Schijn te maken te hebben met de server waarop ons systeem draaid.

JohnT