Shay

Gestart door American, november 13, 2013, 15:27:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hans, krijg je dan, als je er om vraagt, gratis hele trucks voor de shay en Climax met metalen tandwielen. Ik kan me dat niet helemaal voorstellen, zou wel heel goede service zijn.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Nee..... soms gaven ze complete trucks maar inmiddels is die gein wel over. Gewoon een mail sturen naar het adres dat Hans je gegeven heeft. Hierbij vermelden dat je vorig jaar niet op de hoogte was van deze actie en opgeven welke modellen je hebt. Ze sturen je dan (hopelijk) voor al die locs de vervangingssetjes die je dan zelf dient te monteren.
Wil je wel complete trucks zit de kans er in dat je ze moet gaan betalen.

Overigens heb ik 2 Shays die nog steeds op de originele tandwielen draaien...... dus het kan ;) De Bachmanns zijn niet super maar vind maar eens wat anders in die schaal voor die prijzen ;)

Bedankt voor de info Ronald. Ik ga het gewoon proberen. Nee heb ik en ja kan ik krijgen. Zolang ze inderdaad nog goed rijden kan ik ze zo laten en als de kuren komen en ik heb de vervangsetjes gekregen, kan ik ze gaan verwisselen. Goed tip.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

En Poul, als je heeeeel erg aardig doet tegen Laura, zoals ik, en vertel dat je helemaal niet technisch bent, heb je kans op 'n stel complete trucks.
Mij kostte dat best veel tijd, heen en weer mailen, maar uiteindelijk is me dat wel gelukt.
Als je dat niet voor elkaar krijgt, dan moet je gaan voor onderdelen (tandwielen).
Ze zijn in ieder geval beter dan de originele.
Denk ik hoor, want de kleur is iets anders, misschien iets harder.
Ik neem aan dat ze in ieder geval betere opsturen dan die er onder zitten, niet dan?
En als de actie over is, ik hoop van niet voor je, dan heb ik nog wel 'n setje voor je liggen hier.
Nou Poul, succes ermee!
Hans, liefhebber On30 + H0

Hans, bedankt voor je informatie. Ik heb een berichtje naar Laura gestuurd. Ik heb het maar in het Ned, Engels en Duits gedaan. Wel via de vertaalmachine, want mijn taal van over de grens is niet zo heel geweldig.
We zullen zien wat er van komt.
Bedankt ook voor het aanbieden van dat setje wat je nog hebt liggen als het helemaal niet lukt, maar wil je die dan niet voor jezelf bewaren als reserve?

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Hans durft die er niet onder te zetten ;)  >:D ^-^

Poul, mijn Sjees zijn nu in orde.
Ik heb ook voor de Sjees complete trucks gekregen.
En die durfde ik er wel onder te zetten (1 schroefje maar).
Hans, liefhebber On30 + H0

Ben benieuwd Hans, wat er uit mijn e-mail voortkomt. Het lijkt me wel een fijn idee om betere tandwielen in de loks te hebben. Ik snap alleen niet waarom Bachmann niet meteen die betere tandwielen heeft gemonteerd. Later vervangsetje weggeven voor een betere kwaliteit is eigenlijk nogal omslachtig. Die Laura, is zij het aanspreekpunt voor Bachmann?

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Snap zelf ook niet hoe dat werkt, dat ze willens en wetens probleemproducten de wereld in blijven sturen.

Vervangen bij de mensen die klagen lijkt toch voordeliger dan het product te verbeteren. Werkt net zo (denk ik) als mensen die consequent te hard rijden en het risico van een enkele keer betrapt worden op de koop toenemen.

JohnT

Nou Poul, het is zo, ik heb van het begin met Laura contact hierover gehad (misschien toeval).
Zij bleef wel steeds mijn aanspreek punt.
Maar ja van het begin betere tandwielen?
Ze proberen het eerst zo, in de hoop dat het wel meevalt, de prijs was ook goed.
Er is wereld wijd zeer veel aandacht geweest voor die tandwielen.
Er zijn heel veel Forums die daar aandacht aan hebben gewijd.
En als de verkoop, hoe mooi ze ook zijn die Sjees, terug loopt en de klachten zijn er dan, ja dan moeten ze wel, toch.
Er zijn ook bedrijven die metalen tandwielen hiervoor ontwikkeld hebben, vraag maar eens aan John Vogelaar.
Het is wel zo, die actie was vorig jaar en ik weet niet hoe ze er nu tegen over staan.
Maar je moet wel aanhouden hoor.
In ieder geval, succes ermee!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

Leuk lulverhaaltje van Laura ;) Het is inferieure kwaliteit wat ze verkocht hebben, maar het grootste probleem is kwaliteitscontrole. Als je bij chinezen wat laat maken moet je erbij blijven zodat je zeker weet dat ze maken wat jij besteld hebt (vraag aan Artitec die dit aan den lijve ondervonden hebben, net als vele andere (klein)producenten). In dit geval hebben ze dat niet gedaan waardoor ze echt slechte aandrijvingen geproduceerd hebben die na enige tijd (of na langere tijd opslag) deze problemen gaven. Eigenlijk hadden ze al veel eerder in moeten zien dat het zo niet verder kon.
Ik heb een Shay die uit de doos niet functioneerde vanwege een vastzittende motor. Toen die t weer deed gingen de tandwielen stuk. 'Voor mij het bewijs dat ze zo in de doos gestampt zijn ;)

De nieuwe Heisler schijnt beter te zijn op dat punt, en ook de nieuw geleverde tandwielsetjes zien er veel beter uit en zijn van een ander materiaal. Want dat laatste is de kern van het probleem, een verkeerde materiaalkeuze voor de productie van de tandwielen. Laten we hopen dat ze hun lesje geleerd hebben :)

Voor mij iig geen reden om nooit meer iets van ze te kopen, zolang ze dit soort leuke locs maken blijf ik ze wel kopen ;)

Citaat van: usronald op juni 09, 2014, 12:36:51
Voor mij iig geen reden om nooit meer iets van ze te kopen, zolang ze dit soort leuke locs maken blijf ik ze wel kopen ;)
En natuurlijk zaken blijven vervangen die niet goed zijn.

Shay metalen tandwielen zijn te bestellen bij NWSL. Alleen de verzenkosten zijn nogal hoog.
In engeland kan je ze ook bestellen.  http://www.ngtrains.com/Pages/Misc/Gears/Gears.html
Scheeld veel verzendkosten.
Nu weet ik niet hoe de tandwielen zich gaan houden in de toekomst. Nog niet mee gereden maar de tijd zal het leren of de metalen en plastic tandwielen niet gaan (bijten)  De tijd zal het leren.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Bedankt mannen, voor al de info. Ben ik op dat punt ook weer wat wijzer. ;) :)

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30