33 Street yard

Gestart door BvDoorn, juni 03, 2012, 14:29:45

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Gisteren geen tijd gehad. We hadden gasten en heb daarvoor Pulled Meat gemaak. Ik stond gisteren de BBQ al om 06:00 op te stoken en was om 19:00 klaar  ;)

Vandaag 3 uurtjes aan de kruising gewerkt om 5 stukjes rail te maken en vast te zetten, het begint er een klein beetje op te lijken.
De kruising is tijd rovend omdat alle stukken rails geïsoleerd van elkaar gelegd moeten worden. Ik heb dus de hart stukjes stroomloos en de doorlopende rail straks gevoed zodat een lok maar minimaal zonder stroom op de wielen zit.

de draden komen straks onder de baan en daar zie je niets meer van  :)

Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


Ziet er zeer strak uit Bart. (Y)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Hoi Bart.

Mooi stukje werk, erg tijdrovend maar dan heb je ook wat!
De tijd die je er nu in steekt om het netjes te maken verdien je straks ruimschoots terug met het storingsvrij rijden van de kruising en wissels.
Succes er mee.

Groeten van René.

Het vervolg, de kruising is gereed. Alleen nog wat draadjes op solderen. Nog een wissel te gaan......


Met meten gaat de meeste tijd verstreken...... Dat geld helemaal als je de kruising zonder tekening op gaat bouwen. Maar pfffff, als straks een lok erover kan rijden is het de moeite waard.


Meet foutje: Bij het uitlijnen van de sjabloons van de wissels is er toch iets fout gegaan. Daarom licht het rechtse wissel niet in het midden van de bielzen. Straks, als de scenery opgebouwd gaat worden zie je daar niets meer van  ;)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

De kruising ziet er zeer goed en strak uit Bart.
Complimenten.
Hans, liefhebber On30 + H0

Thanks!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Kunst, je kan het zo aan de muur hangen.

Ton
Erare humanum est

Gaaf project Bart!
Groeten Joop, machinist Lelystad.

oktober 22, 2017, 20:28:19 #444 Last Edit: oktober 22, 2017, 21:32:46 by BvDoorn
Yep, het voelt wel als kunst aan, ik zoek nog een kunst minaar die er een EURO 5000 voor wil geven  ;) Dan maak ik het in elke kleur die men wilt.....

Ik heb het eigenlijk tegoed gedaan, HHmmm-hhhmmm.........
Dus te veel dead rail in gemaakt. Met de loks die ik bebruik (ze hebben allemaal deadrail condensators) maakt dat niet veel uit maar als je alleen 2 assers gebruikt zie ik wat problemen.

Daarom hieronder zoals je het op deze manier hand gemaakte kruising kunt maken met optimale stroom doorvoer.


Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Daarom heb ik van zelf maken afgezien. Maar ik snap wel jou situatie als het er niet is moet je wel. Ik had nog gedacht aan een relais voor het ompolen maar vond het uiteindelijk best wel gecompliceerd worden.

JohnT

Ik neem aan dat die twee oranje benen van de bovenste driehoek geïsoleerd zijn van het bovenste gedeelte van die driehoek anders vliegen de vonken nog om je oren.

Ton

Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op oktober 23, 2017, 09:36:29
Ik neem aan dat die twee oranje benen van de bovenste driehoek geïsoleerd zijn van het bovenste gedeelte van die driehoek anders vliegen de vonken nog om je oren.

Ton

Hi Ton, de punt stukken van de wissels zijn geisoleerd van de spoor staven. Hierdoor wordt ook de rail van die driehoek geisoleerd van de andere kant. De puntstukken en de puntstuk strijkrails (die ook een stukje gewone rails is) worden ook van polariteit gewisseld straks met behulp van een micro switch.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: JohnT op oktober 23, 2017, 09:19:01
Daarom heb ik van zelf maken afgezien. Maar ik snap wel jou situatie als het er niet is moet je wel. Ik had nog gedacht aan een relais voor het ompolen maar vond het uiteindelijk best wel gecompliceerd worden.

JohnT

Hi John, Hoe kleiner de puntstukken zijn hoe minder groot het stuk dead rail is. Ik heb ook nog een expirimentje gedaan om te zien of ik ze van plastiek kon maken met een zo klein mogenlijk oppervlakte (zoals ze door de industrie gebouwd worden). Uiteindelijk vond ik dat te veel werk en heb dus metalen puntstukken die geisoleerd zijn van de rest. Bij een 4 assige lok heb ik op die plaatsen altijd met 3 wielen contact (1 + 2) dus denk dat de kans miniem dat ik echt een dead rail heb.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Mooi werk Bart  ;)
groeten John LC

www.lostcreek.nl