Lostcreek RR in On30

Gestart door johnlostcreek, augustus 05, 2013, 01:16:47

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kijk op kleur is dat Joop, al doende leer je wat er gebeurt als je bepaalde kleuren gebruikt. Palet niet te groot maken en met een beperkt aantal kleuren werken..

Zal mijn kleuren palet eens gaan uitbreiden. Is nu nogal beperkt. (bruin, groen, zwart en wit) Zulke grote rotsen in combinatie met een tunnelingang zoals op de baan van John komt er bij mij toch niet op, maar ik vind ze wel heel erg goed geslaagd.  :D

Misschien dat er recht op mijn baan wat rotsen en heuvels komen. Maar dat moet ik nog even zien. Is nog toekomstmuziek ;)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

De boel weer ff donker gesopt en de stenen die overal liggen gedrybrused






De boel voorzien van fijnturf ( laag mos) Hier en daar wat donkere plekken opengehouden voor de variatie




groeten John LC

www.lostcreek.nl

ziet er heel mooi uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Vooral dat trapje is tof.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Je kunt zien dat je regelmatig bij Martin bezig bent.
'n Snelle leerling John.
Ziet er zeer goed uit, mooie variatie zo.
Apropos, je module lijkt zo groot!
Hans, liefhebber On30 + H0


Gaat alleen niet zo snel bij mij. Te veel druk met andere zaken   ???
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Hoi John.

Het baantje begint er steeds beter uit te zien, wat me steeds weer verbaast is de diverse manieren die iedereen gebruikt om bepaalde dingen voor elkaar te krijgen!
Dat is ??n van de leuke dingen op het forum.
Het lage tempo is toch niet erg? als je gereed ben, wat moet je dan weer gaan doen?
Bij mij gaat het ook niet zo snel, het moet wel hobby blijven hoor!

Groeten van Ren

The Master at work.........
(well one of the masters on this forum  :)))

Groet
Jan

Dat wordt mooi!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: johnlostcreek op april 02, 2015, 00:21:04
Gaat alleen niet zo snel bij mij. Te veel druk met andere zaken   ???
Het is toch geen aangenomen werk, of heb je een bepaalde doelstelling voor ogen dat je de module aan het grote publiek wilt tonen? Ook al gaat het dan niet snel, de detaillering is super!  :D
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Citaat van: Joop_L op april 07, 2015, 01:00:48
Citaat van: johnlostcreek op april 02, 2015, 00:21:04
Gaat alleen niet zo snel bij mij. Te veel druk met andere zaken   ???
Het is toch geen aangenomen werk, of heb je een bepaalde doelstelling voor ogen dat je de module aan het grote publiek wilt tonen? Ook al gaat het dan niet snel, de detaillering is super!  :D


Het is idd geen aangenomen werk. ;)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

baantje begint er heel mooi uit te zien John

FF bezig geweest met een gebouwjtje voor mijn baantje. Gewoon ff een test of het bouwen gaat  zolas ik het bedoeld heb.
Tekening gemaakt en een gebouwtje uit papier uitgeprint en in elkaar gezet. Ff een kleurtje gegeven.
Het gebouwtje een tijdje laten staan om te kijken of het bevalt. Het heeft de tests doorstaan dus nu de bouw ervan.

Dit moet het ongeveer worden. Mock up inmiddels al een beetje geplet aan de voorkant   :o



Ik gebruik karton met dun schaalhout aan beide kanten.
Ben slecht in netjes haaks snijden dus de wanden uitgezaagd op mijn mini proxxon en de raamen en deur uitgefreesd




netjes, Al zeg ik het zelf  :pompom:



Eerst voorkant met zijkanten gelijmd



Daarna achterkant. Vlakke plaat en een vierkant blok metaal en een wetsteen helpt hier goed bij




binnen kant bekleed



Hout ingesmeerd  met de basiskleur (inkt en alcohol) en laten drogen. Therpetine eroverheen en daarna een laag groene acryl verf. FF laten drogen en met de fijne zaag en staal borstel eroverheen gegaan.
Foutje gemaakt in het ontwerp. De planken horen naast het raam te lopen en niet zo dat er uit de plank een stuk moet worden uitgehaald
Goede leer voor het volgende omtwerp !



En zo ziet het eruit



Ff 2 raampjes in elkaar gezet








Nieuwe gekte. De bewoner moet toch in zijn huisje kunnen wonen . Ja wat heb je nodig.
Een tafel, stoel en bed en een kast voor de rommel. De kachel word inmiddels gemaakt bij de smid.






groeten John LC

www.lostcreek.nl