Lostcreek RR in On30

Gestart door johnlostcreek, augustus 05, 2013, 01:16:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Om even te kijken hoe het zou kunnen worden,
De rotsen even wat gedrybrusd met een  lichte kleur.



groeten John LC

www.lostcreek.nl

juli 02, 2014, 06:21:33 #241 Last Edit: juli 02, 2014, 07:24:22 by Narrowon
Ik zie dat het hele donkere er na het drybrussen wel wat vanaf is John, maar toch is het nog steeds wel tamelijk donker. Ik mag aannemen dat je nog met enige kleuren gaat werken. Wel heb ik eens ergens gelezen, of van een dvd gehoord, dat de rotsen aan de westkust van Amerika overwegend grijs zijn. Maar ik dacht wel lichter dan wat ik nu op jouw foto zie, dacht ik. Ik ben echt benieuw wat het uiteindelijke resultaat gaat worden.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Hi poul,

Kwam er ook achter dat de ondergrond in een verkeerde kleur is.
Heb een emmertje ral 8022 latex gekocht en ga daar de boel mee insmeren. Daarna weer drybrussen met verschillende kleuren.
Beetje expirimenteren met kleuren. Ga even een proefstukje maken van een stuk foam.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Ok? John. Wordt vervolgd...... ;)

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Ondanks de grote hitte toch nog maar even boven geweest om wat aan  mijn baan te doen
De rotsen waren nog niet helemaal naar mijn zin. Dus een begin gemaakt met het inkrassen van een ander structuur.



groeten John LC

www.lostcreek.nl

Je zou het eens op mijn manier moeten proberen , John.
Opbrengen met een paletmes, dan heb je gelijk struktuur.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op juli 20, 2014, 22:59:05
Je zou het eens op mijn manier moeten proberen , John.
Opbrengen met een paletmes, dan heb je gelijk struktuur.

Ton


Hoe bedoel je dat Ton. Kan dat met foam ?
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Jazeker.

Ton
Erare humanum est

Hi Ton,

Zeker een mogelijkheid maar ik wil toch een wat andere structuur zien te krijgen.
In ieder geval bedankt voor de tip
groeten John LC

www.lostcreek.nl


Zat aan zoiets te denken

groeten John LC

www.lostcreek.nl

Ziet er uit als basalt , vulkanisch gesteente dus.

Ton
Erare humanum est

Lijkt me niet gemakkelijk om uit foam te snijden John. Ik heb het even op een stukje geprobeerd, maar ik kreeg niet de juiste vorm erin, of het zou beeldhouwwerk moeten gaan worden maar dan ben je eindeloos bezig. Je zou eigenlijk een mal moeten hebben.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Citaat van: johnlostcreek op juli 21, 2014, 11:21:22
Zat aan zoiets te denken



Is inderdaad lastig om zo uit foam te snijden, niet onmogelijk maar wel lastig.

Zelf doe ik het zo, een redelijk dikke laag gips,alabastine of wat je ervoor wilt gebruiken. Als deze laag begint uit te harden de benodigde stukken met een dun mesje uitbreken, je krijgt dan het effect van de breukvlakken zoals op de foto. Met deze methode doe je wel stukje voor stukje anders is het spul hard voor je er aan kunt werken. Telkens een stukje maken wat je in de uithardt tijd kunt bewerken.

JohnT

Zie eigenlijk weinig verschil in het snijden in foam of hakken in gips...foam heeft misschien iets meer randomness...