Lostcreek RR in On30

Gestart door johnlostcreek, augustus 05, 2013, 01:16:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rustig aan door bouwen  ;)

juni 10, 2014, 22:34:27 #226 Last Edit: juni 10, 2014, 22:53:31 by johnlostcreek
Na de velen lessen bij Martin gisteren zelf maar eens aan de slag gegaan. Mooi weer dus, lekker achter in de tuin wat boompjes gedraaid.
Had nog wat stokjes voor bomen liggen.



De rechterboom is inmiddels al wat in model gebracht.
Het kleine boompje ontstond toen de top afbrak. Dus maar een kleinere boom van gemaakt.

Werkt een beetje verslavend. Als dat maar goed komt  :-\
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Het bomenbegin is er John. Ben benieuwd hoe het verder gaat. :)

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Maar weer even wat gedaan. Moet wel anders komt het nooit af  ???

Even aan het expirimenteren met de rotsblokken.
Met een mes te keer gegaan om wat rotsen in het foam te krassen.

Zijkant



Voorkant



En dan de boel in de antraciet kleur geprut.




En zo ziet het er voorlopig uit




Als de boel droog is ga ik het drybruschen met wat verschillende kleuren.
Eens kijken of dat wat word.
groeten John LC

www.lostcreek.nl


En ziet er goed uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: JohnT op juni 28, 2014, 18:58:13
Kan wel zien dat je bij Martin in de leer bent.

Mooi werk, JohnT


Inderdaad, daar steek ik wel veel van op  bij Martin.
Weer hele andere technieken dan ik altijd gewend was.
Toen ik net weer even was wezen kijken heb ik er even een film lamp opgehouden en toen zag ik dat niet alle naden goed waren geschilderd. Dus nog even een keer in de zwarte verf kwasten. Het grote voordeel van het foam vind ik als het niet naar het zin is dan snij je de boel weer recht af en lijm er weer stukken foam overheen en begin weer opnieuw.

Martin had zelfs het idee voor mij om alles zwart te schilderen incl de bielzen en rails. En dan weer op kleur brengen met div kleuren door te drybruschen. Ben ik ook niet gewend. Maar ga wel even een proefstukje maken om te kijken hoe dat er uit komt te zien.

groeten John LC

www.lostcreek.nl

Zwart, ech nie  ;) Ral 8022 zwartbruin dat wel...betreft rails en bielsen heb ik gezegd dat ik het meeste naar een roestkleur bren op een erg lompe manier met rode primer, zwart en mudbrown camopaint...daarna lekker drybrushen voor de accenten..

Hi John,
Maar weer even wat gedaan. Moet wel anders komt het nooit af!!!
Het is toch geen aangenomen werk?
Heb je het druk met andere dingetjes (muziek of zo)?
Zo met die rotsblokken gaat ook wel lekker.
Makkelijke manier en het is niet echt duur, toch?
Hans, liefhebber On30 + H0

Hi John,

Dat is voor mij ook even wennen: die zwartachtige kleur op de berg. Het lijkt me dat het geheel, na verdere bewerking, toch nog erg donker zal blijven. Misschien valt het mee, maar de ondergrond is nu toch wel erg egaal zwart. Ben benieuwd naar het eind resultaat.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Het voordeel van zo'n neutrale ondergrond is dat je werkelijk je eigen kleuren kunt gebruiken zonder dat deze be?nvloed worden door de ondergrond, het zwart in dit geval werkt dan als een soort grondverf naar mijn idee. Weet niet of het ook zo bedoelt was?

JohnT

Citaat van: milocomarty op juni 29, 2014, 00:15:16
Zwart, ech nie  ;) Ral 8022 zwartbruin dat wel...betreft rails en bielsen heb ik gezegd dat ik het meeste naar een roestkleur bren op een erg lompe manier met rode primer, zwart en mudbrown camopaint...daarna lekker drybrushen voor de accenten..

inderdaad Martin, dat is een betere beschrijving dan ik deed. ;)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Citaat van: JohnT op juni 29, 2014, 09:40:56
Het voordeel van zo'n neutrale ondergrond is dat je werkelijk je eigen kleuren kunt gebruiken zonder dat deze be?nvloed worden door de ondergrond, het zwart in dit geval werkt dan als een soort grondverf naar mijn idee. Weet niet of het ook zo bedoelt was?

JohnT

Beginnen met een donkere kleur geeft diepere schaduwen, zoals een aantal grote hollandse meesters ook deden..

en dan de kleur glac? opbouwen.

Ton
Erare humanum est

Zoals ik al zei: ben heeeeel benieuwd hoe dat uiteindelijk gaat worden. Een mens is nooit te oud om te leren. ;)

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30