Lostcreek RR in On30

Gestart door johnlostcreek, augustus 05, 2013, 01:16:47

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Forse bielzen allemaal, smalspoor volgens Kappler 5x7 of 4x7 op schaal pakweg 2,5x3,5mm en 2x3,5mm. Lengte 6' en 6'6" kom je met een lengte tussen de 36 en 42mm aardig weg...


Hallo Ton,

Bedankt voor het plaatsen van de tabellen.

Groet Johan.
Seven Trees.



februari 12, 2014, 21:20:43 #109 Last Edit: februari 12, 2014, 21:27:59 by Janbouli
Ton waar had je die vandaan? Zelf gescand of van het internet? Als ze van het internet zijn kun je een link plaatsen.

Zag het net , gescand door Johan, nou iedereen die er een wil even naar Ton of Johan mailen. Met die copyright zal wel loslopen , maar John heeft wel gelijk.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Kleine update, na een avond optreden  met de band. Word meestal laat en daarna nog even op het forum kijken met een biertje erbij.


Voor de overgang naar de opstelsporen een stuk printplaat genomen en daar de bielzen uitgefreest.





plaatje op 1 mm styreen gelijmd om de juiste hoogte te krijgen met de bielzen.
Zo krijg ik een goede en stevige overgang naar de opstelsporen.
De printplaatbielzen worden later gekleurd als de rails er zijn opgesoldeerd.





En de bielzen bewerkt met de staalborstel.
ingesmeerd met een oplossing van lederverf met alcohol (bruin) en daarna met zwart.






Ook de tunnel er even neergezet. (in aanbouw).
Maar eerst de wissels maken en het stuk spoor naar de opstelsporen. Dan kan ik de berg verder over de tunnel aan gaan brengen.




Maar buiten dit om ben ik eerst bezig mijn auto af te maken.
https://www.amerikaanse-treinen.nl/forum/index.php?topic=268.0
Foto`s volgen daarover in de topic als de auto klaar is  ^-^

groeten John LC

www.lostcreek.nl

Hallo John, ik zie dat je weer een stapje verder bent met de baan.
Leuk freesmachientje heb je daar. Wat is dat er voor een: wat voor merk?

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Citaat van: Narrowon op februari 14, 2014, 06:31:11
Hallo John, ik zie dat je weer een stapje verder bent met de baan.
Leuk freesmachientje heb je daar. Wat is dat er voor een: wat voor merk?

Mvg, Poul.

Daar dacht ik ook aan wat is dat ,ziet er goed uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Degelijke overgang zo doe ik het ook ongeveer maar plak dan pertinax bielzen op een plaatje styreen, heb geen freesmaschine. Maar dit is nog sterker natuurlijk.

JohnT

Latertje John.
Lekker met de (trommel)stokjes aan de gang geweest?
Maar we krijgen al een aardig indruk hoe jouw baan er uit gaat zien.
(ingesmeerd met een oplossing van lederverf met alcohol (bruin) en daarna met zwart)
Moet dat dan sterk verdund zijn?
Hans, liefhebber On30 + H0

hi Poul,

Ik heb deze frees. Is echt voor klein werk en de max inspanning zijn 3 mm frezen
http://modelbouwgereedschap.nl/product_info.php?cPath=54_594&products_id=20432&osCsid=55d176c4c956411b4b02d7a5aada640f




Hans.

De mix moet inderdaad goed verdunt worden.
Giet alcohol ( te koop bij de drogist per liter is goedkoper dan de kleine flesjes) in een fles en doe er een klein beetje lederverf in en dan goed schudden.

Behandel dan eerst een houtje met de staalborstel (dan neemt het hout meer beits op) en heeft dan meteen wat nerven.
Steek het stokje modelhout in de fles en kijk of hij genoeg kleurt.
Mocht het nog te licht qua kleur zijn nog wat lederverf bijvoegen.
Met oostindische inkt kan het ook.
Voordeel van deze mix vind ik dat het lekker snel droog is en de latjes trekken niet krom.
Maar let wel op het moet wel beits zijn en geen verf. Eventueel 2 a 3 keer insmeren is beter dan in 1 keer. 
Als je bv een niet te hoge fles neemt kan je de houtjes erin doen, schudden en er weer uithalen en laten drogen.
Door zwart en bruin te gebruiken kan je de helft van de houtjes behandelen met zwarte biets en de andere helft met zwarte beits. Dan neem de de helft van de bruine die behandel je weer met zwart en de helft van de zwarte die doe je weer met bruin.
Als ze  dan droog zijn heb je drie verschillende soorten tinten hout die bv mooi zijn in een wand van een gebouw.

Een andere manier is. Neem een potje azijn en doe daar een dot fijn staalwol in.
Laat dat een paar dagen staan zodat het staalwol lekker weg roest.
Hoe langer je het laat staan des te meer de staalwol oplost des te sterker het middel.
Giet het over in een ander pot door een koffiefilter heen en je houd een middel over waar je ook je latjes mee kan kleuren. Geeft een wat meer bruine tint.

En dan is er ook nog silverwood. Kant en klaar te koop en geeft een mooie grijze kleur.

Gewoon ff mee experimenteren.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Citaat van: johnlostcreek op februari 14, 2014, 02:47:48

Maar buiten dit om ben ik eerst bezig mijn auto af te maken.

Ik ook:



8) 8) ;D ;D :) :) ;)

Goed bezig, John! :)

Jij ook Ronald  :)
groeten John LC

www.lostcreek.nl