Nieuwe lok

Gestart door ger deguelle, augustus 03, 2013, 16:46:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoi allemaal .

Ik heb via marktplaats een lok gekocht deze wil ik nog ombouwen naar DCC ,heb een test gedaan hoe hij rijdt met analoog maar helaas doet alleen het licht het  :-\ alleen .



M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Draadjes gecontroleerd?
1. van de draaistellen naar de print en
2. van de print naar de motor?

Doorgemeten?

Spanning direct op de motor gezet, loopt hij dan wel?
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op augustus 03, 2013, 17:09:53
Draadjes gecontroleerd?
1. van de draaistellen naar de print en
2. van de print naar de motor?

Doorgemeten?

Spanning direct op de motor gezet, loopt hij dan wel?

Daar heb ik helaas geen kaas van gegeten  :-[
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: ger deguelle op augustus 03, 2013, 17:31:44
Daar heb ik helaas geen kaas van gegeten  :-[

Tipje: zorg snel dat je er kaas van gaat eten, want dit ga je vast vaker meemaken. En elke keer naar de treinenwinkelmeneer lopen met een storing gaat aardig in de papieren lopen, dat moet je niet willen.

Maar als ik het goed begrijp was jouw post als eenvoudige mededeling en niet als vraag bedoeld. Okay...

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op augustus 03, 2013, 17:38:48
Citaat van: ger deguelle op augustus 03, 2013, 17:31:44
Daar heb ik helaas geen kaas van gegeten  :-[

Tipje: zorg snel dat je er kaas van gaat eten, want dit ga je vast vaker meemaken. En elke keer naar de treinenwinkelmeneer lopen met een storing gaat aardig in de papieren lopen, dat moet je niet willen.

Maar als ik het goed begrijp was jouw post als eenvoudige mededeling en niet als vraag bedoeld. Okay...



Gerard


Hoi Gerard
Heb de kap er van af gehaald viel er iets uit maar hij doet het  ??? Maar nu eens kijken voor het DCC gebeuren kijken wat me dat kost ,de lok heeft me maar 45 euro gekost
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

D'as niet veel voor zo'n mooie lok. In Z moet je h'm zelf bouwen uit een SD40-2. die liggen rond de 160 Euro.. Ik zou in ieder geval zeker stellen dat je lok analoog perfect loopt, voordat je een decoder inbouwd.
/Frank

Citaat van: ZFRANK op augustus 03, 2013, 18:14:22
D'as niet veel voor zo'n mooie lok. In Z moet je h'm zelf bouwen uit een SD40-2. die liggen rond de 160 Euro.. Ik zou in ieder geval zeker stellen dat je lok analoog perfect loopt, voordat je een decoder inbouwd.
/Frank

Ik heb hem ff laten draaien en loopt zeer goed en kruipt mooi  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

deze heb ik in de aanbieding Ger.
http://www.amerikaanse-treinen.nl/website/forum/index.php/topic,305.0.html
Alleen komt bij het aansluiten die kaas weer bovendrijven......
Voor mij is het aansluiten geen kaas maar een eitje!

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op augustus 03, 2013, 20:40:04
deze heb ik in de aanbieding Ger.
http://www.amerikaanse-treinen.nl/website/forum/index.php/topic,305.0.html
Alleen komt bij het aansluiten die kaas weer bovendrijven......
Voor mij is het aansluiten geen kaas maar een eitje!

Ton

Ger, als je een beetje overweg kan met een soldeerbout en niet al te kleurenblind bent, dan lukt het inbouwen van Ton's decoder best wel hoor.
Jeroen

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hoi allemaal.

Weet iemand waar ik zoon decoder kan bestellen zo als in de link eerder maar dan hier in Nederland ?

Alvast bedankt
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger, daar gaat ook prima een decoder van welk ander merk in hoor. Een Esu micro zal het prima doen maar ook andere merken. Let alleen op dat het een moderne decoder is met lastregeling, daar zullen je N locjes zeker profijt van ondervinden ;)

Citaat van: usronald op augustus 04, 2013, 19:47:38
Ger, daar gaat ook prima een decoder van welk ander merk in hoor. Een Esu micro zal het prima doen maar ook andere merken. Let alleen op dat het een moderne decoder is met lastregeling, daar zullen je N locjes zeker profijt van ondervinden ;)

Mij ging het hier om dat ik niet hoef te solderen ,en dat heb ik nog niet 100% onder de knie .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger, al die anderen hebben ook beide: met en zonder stekker ;)

Citaat van: ger deguelle op augustus 04, 2013, 19:42:46
Hoi allemaal.

Weet iemand waar ik zoon decoder kan bestellen zo als in de link eerder maar dan hier in Nederland ?

Alvast bedankt

In Nederland zijn er diverse websites die decoders verkopen, zelf koop ik Digitrax bij Inexspoor.

JohnT