Mike's Junkyard - H0

Gestart door Ivo R, mei 20, 2012, 00:05:48

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mei 20, 2012, 00:05:48 Last Edit: mei 20, 2012, 17:30:24 by Ivo R
Ik maak bij deze ook maar een nieuw topic aan. Link naar het oude topic: http://www.amerikaanse-treinen.nl/website/forum/ho-spoor/mikes-junkyard-h0

Op 2 fremo modules van 120 bij 50 cm bouw ik een sloop bedrijf van rail materiaal. op het moment staat het er zo bij:


En dit is het baanplan zoals het moet worden.


En om ook nog even wat nieuws te melden mijn nieuwste aanwinst:

Nu de rest van de trein nog. :P


Heb verder nog niet zo veel kunnen doen daar ik erg druk bezig ben met  'Jong & Duurzaam', school en een eigen bedrijfje.
Maar hoop binnenkort toch de rails aan te kunnen gaan schaven.

Groet,

Ivo


Alleen deze wagon. Kon hem voor 10 euro met binnenverlichting niet laten liggen. Ik ben van plan om een 'Auto-train' samen te gaan stellen. Dit type rijtuig heeft daar in gereden, dus om spuiten zou kunnen, zij het dat de roosters opgedrukt zijn en je deze dus verliest. Dus hij komt waarschijnlijk in de consist als "rijtuig dat net gekocht is en nog gespoten moet worden."

Ivo

Toch een mooie wagon hoor, ik ga het volgen.

Hey Ivo,

Leuk thema! Daar kun je wel veel mee denk ik.

Over je baanplan: als je nu materieel op het afzetspoor neerzet, en er moet worden gesloopt, dan moet je de hoofdbaan gebruiken. Het zou denk ik handig zijn om de wissel van je afzetspoor te vervangen door een kruising of twee wissels, zodat je aan de linkerkant op je tekening een "pocket" maakt waar een loc en een wagon op kunnen staan. Op die manier wordt het verkeer op de main niet gehinderd door rangeer activiteiten.

HTH,

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Helaas is het eind voor Mike's Junkyard al gekomen voordat de bouw echt begonnen is. Ik doe steeds minder met de treinen en ook het geld is een groot probleem bij mij... Dit betekent dat al mijn H0 materieel er uit gaat. Binnenkort ook hier op de site bij aangeboden te vinden.
Maarrr niet getreurd, ik ga verder. De modules zijn nog helemaal ongebruikt en ik heb besloten om de switch naar 0n30 te maken. Dit omdat je in deze schaal 'minder nodig hebt' (als in minder trein, rails e.d.) wat dit concreet betekent is dat het allemaal minder geld kost. Het plan is nu om 1 locje en 2 wagonnetjes te kopen, zodat ik wel iets kan rijden en ook kan test rijden. En me dan volledig op de scenery te storten. Hier kun je veel zelf doen en aan prutsen wat voor mij ook leuker is (en weer goedkoper). Binnenkort zal ik een nieuwe topic starten voor een nieuw baanplan.

Groet, Ivo

Zo je bent wel een echte switcher h?!  ;) :)
Jammer, maar we zullen zien.

Ach, een stukje voortschrijdend inzicht kan geen kwaad  :) Succes alvast met het nieuwe project. Met jouw enthousiasme komt dit nieuwe project vast weer goed!
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

Holymoses, het virus heeft Ivo ook te pakken........................................nu is er geen weg terug  ;)

Ben benieuwd wat je er van gaat maken. Had je btw al rails enzo in code 83 ?

Citaat van: CSX 6400 op juni 18, 2012, 16:56:11
Zo je bent wel een echte switcher h?!  ;) :)
Klopt 2x al nu in korte tijd. Maar heb toen ik naar Amerikaans ging lang zitten twijfelen tussen spoor Nul en Amerikaans. De combi was te groot voor de ruimte die ik heb. Zins ik op Ontraxs een middag met het baantje van Martin gespeeld had wist ik wel dat 0n30 een mooie schaal is. Nu dus uiteindelijk gekozen om te switchen.

Martin, heb nog helemaal niks aan rails. Dus heb straks echt een complete start van 0 af (Behalve de bakken dan).

Ivo

Dan zou ik maar 's gaan nadenken over een thema. Maak zelf gebruik van standaard code 100 H0 van Peco. Biels is eigenlijk iets te kort maar omdat ik'm zo inpak in zand en ballast vindt ik het niet storend (komt ook een beetje overeen met de 5x5 inch Maine 2 foot bielsjes.

Je kan ook PECO 0n30 rails gebruiken zoals ik.
Is wat meer op schaal.
Het nadeel is dat er niet zo veel keuze is in wissels , links, rechts en Y.
En een Armstrong draaischijf.
BTW, die H0 rails van Martin is absoluut niet storend.
Ton
Erare humanum est

juni 18, 2012, 22:49:40 #12 Last Edit: juni 18, 2012, 22:51:31 by moonlicht
mooi weer iemand bekeerd naar de nul schaal 8)
wat ook mooie rails is ,die van micro engineering, vind ik persoonlijk nog iets mooier dan die van peco.
http://www.railcar.com.au/micro_engineering_co.htm
de biels is nog wat langer dan bij peco
http://www.micromark.com/on30-code-83-flex-track-bundle-of-6-pieces,8548.html

en anders toch zelf gaan spijkeren, hoef je alleen maar een bundel flex rails op de kop te tikken en wat houtjes te zagen ::).
is voor een switching baantje nog wel te doen

cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Thema heb ik al wel. En heb ook de voorkeur om alles lekker zelf te spijkeren. Wil echt zo veel mogelijk zelf doen. Ik zal morgen een nieuw topic openen en daarin mijn idee?n gooien.

Trusten voor nu. :-*

Succes met de omschakeling, als je iets wilt weten dan weet je daarvoor in ieder geval al de juiste weg.

Over rails, ik koop Tillig code 83 railstaven a ?1,00 pst bij Conrad en spijker deze zelf op houten biels. De bielzen snij ik met mijn chopper op lengte uit een latje lindehout.


Een goede investering zeker een circelzaagje van Proxon als je ook zelf wilt bouwen.

JohnT