The Gardeners branche BNSF & WCL 1996

Gestart door bnsfisback, juni 24, 2012, 00:36:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik presenteer jullie mijn layout cq plan de campagne.
Rails is van Roco code 83 omdat ik al had , wissels idem maar nooit echt gebruikt, het railplan stelt een aanloop voor naar een grote stad met alle denkbare dingen die maar voor kan komen .
Auto's die half opgereden zijn trash en noem maar op alles staat op 1m80 bij 60 (2x60 x90) cm en is vooral bedoel om veel zelf te bouwen , 1 module is al klaar voor de bovenbouw.De baan is ook bedoel om mijn loks erop te showen , de naam van de baan heeft met mijn werk te maken .
Ik probeer om elke week een update te plaatsen soms iets meer soms wat minder.




groet Alex

Krijg ik er een loep bij?

Ton
Erare humanum est

Ik heb het railplan met anyrail gemaakt , moet nog even bekijken hoe ik het ga vergroten en anders tijdens het bouwen wat foto's schieten .

Met Anyrail de schaal instellen tot je (computer) beeld vullend je layout hebt dan printen of met een screen grabber en jpg'-tje er van maken.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Kan heel simpel. Weet niet 123 bij welk tapblad, maar dan kun je in anyrail de afmetingen van je baan aanpassen. Die pas je aan naar precies jou afmetingen. Zorgen dat je baanplan er goed in ligt. Dan ga je naar 'Bestand' -> 'Exporteren' -> 'Exporteren als jpg' -> en dan kies je voor gehele baanplan. Dat zou moeten werken. Ik heb anyrail op een andere pc staan dus kan heet zo niet controleren.

Gr Ivo

Je kan de layout-grootte ingeven onder het tabje "instellingen" en dan, aan de linkse kant "breedte en diepte".
Ton
Erare humanum est

Teamwork!  ;D Als het nu niet goed komt.  ;)



Inmiddels heb ik railplan drastisch veranderd,zal dan zonder loep te zien zijn , hierboven mijn laatste aanwinst met dank aan bovengenoemde , de andere is in de werkplaats en wordt op korte termijn in dienst gesteld .

groet Alex

Citaat van: bnsfisback op juni 29, 2012, 15:25:22


Inmiddels heb ik railplan drastisch veranderd,zal dan zonder loep te zien zijn , hierboven mijn laatste aanwinst met dank aan bovengenoemde , de andere is in de werkplaats en wordt op korte termijn in dienst gesteld .

groet Alex

Al spelenderwijs kom je vanzelf achter de functies van anyrail.
Zo heb ik het ook gedaan.
Als je het onwerp 1:1 inzoomd dan kan je het 1:1 uitprinten en als mal gebruiken.
Is een berg papier maar komt zeer goed overeen met de echte rails.
BTW mooie machine!
Ton
Erare humanum est