MStLfan, even opnieuw voorstellen

Gestart door mstlfan, april 15, 2013, 21:05:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoi,
Op verzoek van Ronald stel ik me even opnieuw voor. Op het oude forum was ik al aktief maar door problemen met de gezondheid had ik hier in het huidige forum nog geen berichten geplaatst. Inmiddels gaat het (weer eens maar hopelijk nu definitief) beter en dus krijgt ook het (model)spoorwegvirus weer een kans  ;D.

Ben nog steeds fan van de M&StL, de Minneapolis & St. Louis, daarnaast van de Wabash. Verder hebben ook de andere maatschappijen in het Middenwesten mijn aandacht, met name de Milwaukee Road en Chicago & Northwestern.

Als archivaris ben ik met name ge?nteresseerd in de plaats van de spoorwegen in de samenleving (economisch en sociaal), niet zo zeer de techniek. Na jarenlang op veel benen gehinkeld te hebben, te zien aan de vele boeken in de boekenkast over spoorwegen uit de hele wereld, beperk ik me nu tot de Amerikas, met name het Middenwesten van de VS. Soms zijn er ook wat exotischere dingen die mijn aandacht trekken zoals de PCC's in Pittsburgh.
Omdat mijn modelbouwkwaliteiten nogal te wensen overlaten (op dit moment) heb ik nog niets rijdend. De Fremo N schaal  America-N modules waar ik aan werkte 2 jaar geleden staan er helaas nog steeds net zo kaal bij en niet werkend bij. Dat heeft dan wel weer als voordeel dat er meer uitgekristalliseerd is over thema's voor de modules.

Transport over lange(re) afstanden per trein is toch wat lastig, niettemin ben ik van plan om de draad weer op te pakken en verder te gaan met de kleine modules van 40x61 cm en 40x50 cm. Dat is nog wel mee te nemen in een ICE naar Zuid-Duitsland of zo, de grote van 1 m lengte zullen waarschijnlijk toch wel gerecycled worden. Ze zijn te lang en dus te zwaar...
Mocht ik ooit een stationnetje bouwen dan ligt de interchange tussen Wabash en M&StL in Albia in het zuiden van de staat Iowa voor de hand. Is nog redelijk overzichtelijk met 5 rangeersporen voor de M&StL, een hoofdlijn van de Wabash en een siding voor de goederenloods.

Meer voor thuisgebruik was wat ik op het oude forum in een draadje had geplaatst over een projekt dat zich al ver in de planningsfase bevond, de tabaksfabriek van American Tobacco in Durham North Carolina. Zo te zien is de tekst in dat draadje aardig verkort. Ben van plan om daar te gaan experimenteren met de konstruktie van de module, niet meer de loeizware 10 cm hoge die je normaal ziet maar iets dat massa inwisselt voor sterkte. Denk in plaats van een girder bridge aan een truss bridge.
Ook dat ga ik binnenkort weer oppakken maar eerst met het Hemelvaartsdagweekeinde naar Zuid-Duitsland om een paar dagen lang met andermans treinen over andermans modules te rijden ;D.
Naomi
Normaalspoor op Fremo America-N modules.

Hoi Naomi,
Welkom op het forum en veel plezier hier en in Zuid Duitsland ;)
Jeroen

Welkom Naomi op het forum en veel plezier hier  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Naomi,

Welkom hier...

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Dan welkom Naomi! Zo weten we weer met wie we van doen hebben ;)

Hoi Naomi, leuk dat je weer terug bent en fijn dat het weer beter gaat! Goed om wederom een N-fan (terug) te hebben  :)
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

Welcome back on board Naomi, weer een N-schaler erbij, das mooi.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Hi Naomi,

Welkom op dit forum

gr John
groeten John LC

www.lostcreek.nl


Hoi Naomi,

Welkom terug en gelukkig weer een N-schaler erbij.
Veel plezier in Zuid-Duitsland.

Groetjes, Wim & SusaN.


Dank voor het warme welkom.  :)
Naomi
Normaalspoor op Fremo America-N modules.

Naomi,

welkom (terug) in de hobby,

en wat een prachtige foto's (en filmpjes) van de PCC's in Pittsburgh. Zou er bijna m'n thema voor inwisselen  ;)
Sowieso is Interurban een erg interessant thema, spoortechnisch maar zeker ook in de context van de betekenis voor de omwonenden.

Groet,

Gideon