FF wat anders

Gestart door johnlostcreek, april 13, 2013, 01:06:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Je moet idd uitkijken dat je niet dat camouflage effect krijgt als bij die railbus van mij.....ligt ook aan de kleur die je erover spuit uiteindelijk.

Ton
Erare humanum est

Ik heb dezelfde techniek gebruikt voor "Bart's Cookies" (zie draadje) en kwam bij het testen al snel tot de conclusie dat je erg snel te veel doet en dat het dan moeilijk te herstellen is.

Roest blisters zie je hoofdzakelijk op randen en naden van auto's die nog lak hebben. Als ze al helemaal veroest zijn vallen de blisters niet meer op.


Foto uit de Mountain Democrat van Shelly Thorene
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: dutchbuilder op oktober 29, 2013, 11:16:49
Je moet idd uitkijken dat je niet dat camouflage effect krijgt als bij die railbus van mij.....ligt ook aan de kleur die je erover spuit uiteindelijk.

Ton

Daar heb je een punt Ton.
misschien beter een egale ondergrond van roestkleur maken op de cab.

John LC
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Zou op dit object de haarlak methode met acryl proberen. Kun je beter doseren doordat je met een tandenstoker oid chipped...

Hi Martin

Zou inderdaad ook een mogelijkheid zijn.
Ik ga een combinatie van alle twee proberen.

Inmiddels de cabine weer afgeschuurd en opnieuw in de grondverf gezet.

John LC
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Het ligt er ook aan hoe afgejakkerd je de vrachtwagen wil maken.
Wie is de eigenaar?
Als het een vervoerder is dan zal hij toch wel zuinig zijn op zijn "way to livelyhood"
Dus vuil met hier en daar een spatje roest...OK.
Als de wagen eigendom is van, zeg een farmer, die hem voor allerlei klusjes gebruikt en verder niet geinteresserd is in hoe het ding eruitziet.
Dan zou je hem net zo afgetrapt kunnen maken als die Chinees van mij.

Ton
Erare humanum est


Hi John,

Dat is een mooi filmpje over de techniek van weatheren.

Ton,

Het wordt een auto die kolen gaat vervoeren.
De bedoeling is een baantje met een orebin waar de trein de kolen in stort.
En word opgehaald door de auto.
Dus het zal een zwaar (mis)gebruikte auto  worden
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Waar halen jullie toch al die mooie filmpjes vandaan?
Hans, liefhebber On30 + H0

november 02, 2013, 00:35:15 #144 Last Edit: november 02, 2013, 00:52:35 by johnlostcreek
Hier de volgende stappen van de auto

Spatborden  een zwarte kleur gespoten en de cabine ontdaan van de vorige verflagen en weer in de primer gespoten.



Zo ziet het  eruit van dichtbij met het zout en de verflaag. lekker zooitje geworden.



En zo ziet er uit na het schoonmaken met water en kwast. Is wel geworden wat ik er van verwachtte.
De volgende stap is het weatheren van het frame.



Hier de cabine weer in de roestkluer gespoten en van wat zout voorzien en nat gespoten voor de goede hechting.



Cabine met de f?hn droog gemaakt en in de kleur gespoten. (betere foto volgt)


groeten John LC

www.lostcreek.nl

Chasis is zo te zien topie!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

november 03, 2013, 13:31:47 #146 Last Edit: november 03, 2013, 13:34:20 by johnlostcreek
De cabine en wielen van het zout ontdaan en de auto even in elkaar gezet om te kijken hoe het lijkt.
Ben niet ontevreden alleen er zal nog meer verkleuring moeten worden aangebracht zoals vervuiling en stof etc.



Is in ieder geval al beter dan dat hij was.

groeten John LC

www.lostcreek.nl

In een woord; mooi! Misschien nog een klein beeje airbrushen met wat lichte accenten zodat hij ook stoffig en gebruikt oogt op de tree planken en onderkant kabine.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


Klasse!!!
Mooi project en succesvol afgesloten.
Ziet er zeer goed en realistisch uit, John.
Hans, liefhebber On30 + H0