Kato wissels

Gestart door abadegroot, maart 23, 2013, 14:06:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo,

Heeft een van de forumleden ervaring met Kato wissels?
Ik heb hier een elektrische wissel 20-202 om uit te proberen en zoek de mogelijkheid om deze met een decoder te sturen. Wat ik kan lezen is dat er een kleine motor in zit, heeft ook maar 2 aansluit draden.
Ik ben gewend met mijn Fleischman wissels dat deze bestuurd worden door een dubble spoel, dus 3 aansluit draden.
Ik gebruik hiervoor de schakeldecoder SA-DEC-4-DC van Littfinski.
Moet wel zeggen dat de wisselbesturing(motor) keurig is weggewerkt onder de wissel.

Met gr. Ad.

Zal wel een motor zijn (hopelijk met eindafschakeling) waarvan je de polariteit moet omdraaien.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Misschien heb je hier wat aan, DJ is ook een lid van nScale.net, daar zijn veel meer mensen die Kato gebruiken.
Ik wil je niet wegdrijven hier Ad, absoluut niet , maar je kunt net zoals ik doe beide fora zeer goed gebruiken , vooral aangezien de N-schalers die hier zijn volgens mij geen van alle Kato gebruiken, maar vooral Peco en een enkeling Atlas ( ik dus ).

Model Railroad Control Panel, Wiring a KATO Switch, and Train Layout Room Ideas
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Hallo Jan,

Heb me reeds aangemeld maar moet nog "geaccepteerd" worden.
In iedergeval bedankt voor je input.
Ik heb ondertussen het volgende uitgevonden, Kato gebruikt een een-spoelige wisselaandrijving.
Ook de firma Littfinski heeft hiervoor wisseldecoders ( 1-Dec-DC-F) dus maar eens bestellen.
Met groet, Ad.