Mara Harbor

Gestart door milocomarty, maart 07, 2013, 01:08:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

 ;)

Maar weer eens verder dan, eindelijk de dakbedekking en ander spul op het trappenhuis. Gewoon met wat stukkies papier en wel Canson MIteintes. Met de airbrush er een paar laagjes Vallejo primer in donker grijs erop geblazen waarna de pret kan beginnen. Eerste laag op alle naden en kieren met een nature effects wash, de Ammo African dust. Uiteraard moest het mij ook eens gebeuren, zo vaak gewaarschuwd de dop weer op het potje te doen, maar nee dus en deze flikkerde om. Mooie zooi krijg je daar van. Gelukkig werk ik op een A2 schets blok en kon er na de tijd zo het vel papier uit scheuren. Opgeruimd staat netjes..aar weer naar de wash, een fijn stoffig tintje wat dus in alle naden en kieren werd gesmeerd. Lekker onregelmatig en uitgesmeert (gefeathered op zijn militairs) met een vochtig kwassie met odourless thinner. Daarna maar eens door mijn pigmenten collectie, Europe Dust, Industrial City Dirt, Factory Grey and Dark Mud van Mig Productions eruit gepikt, fijne smerige kleurtjes. Lekker soppen, smeren en uiteindelijk fixeren met de odourless thinner. Hier is de airbrush, wel een double action ook weer handig, om de droogtid te versnellen fijn droog blazen met lucht uit de spuit. Op het schuine dakkie voor de tijd nog wel wat streaks geplaats. en ook de pigmenten licht met een op en neer gaande beweging gefixeerd en nabehandeld. Uiteindelijk nog wat spetter werk met een kwassie en een tandenstoker in een fijn aarde tintje en een licht beige light dust..dat is het dan weer.











Je snapt toch wel Martin dat als je eenmaal begonnen bent met super detailed weathering , je alle gebouwen zo zult moeten doen  ;)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ja, eng is dat  :P en er staan er maar een paar.. ::)

Citaat van: milocomarty op augustus 03, 2016, 10:46:39
Ja, eng is dat  :P en er staan er maar een paar.. ::)

>:D >:D >:D >:D >:D >:D
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Maar weer eens een echt postje. Linkies naar een blog is me ook niet alles. Zat wat te kloten met een reden voor een paar vette pijpen op een dakkie. Laten we maar zeggen dat er een of ander verwarmingshok onder zit wat goed is voor het hele complex. Geeft me gelijk een reden wat extra pijpen en andere rommel her en der neer te donderen. Misschien een olietank tegen het gebouw of ook op het dakkie..Na wat snij en plakwerk met PVC en styreen vandaag de zooi eens van wat roest voorzien op de voor mij gebruikelijke wijze. Daarna vond ik dat er toch wel wat kleur op mocht en heb de bladerende kleur er met een fijn kwassie opgezet gevolgd door een volledige wash met Ammo's trackswash, voor de helft verdunt..















Heel mooi .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Mooi Martin , waar haal je eigenlijk NBW's vandaan?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Zelf uit styreen rammen Jan, pounce set van RPtoolz..

Is dat dan de hexagonal pounce set  of de rivet maker ?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

De hexagonal..die andere is voor klinknagels..

augustus 08, 2016, 22:06:47 #1527 Last Edit: augustus 08, 2016, 22:09:58 by Janbouli
Dank je, overigens forse prijzen , dat zeg ik als leek.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Zo zeg, eens effe wat afstoffen hiero...

Ben maar eens begonnen met wat extra weathering op wat pandjes in Mara Harbor, met de voor mij bekende Ammo streaking grimes. Heb nog steeds het idee dat het wel wat heftiger en dramatischer kan. Ach er zijn nog wat weken naar de Birmingham show..






Zoals gewoonlijk. Kraak goed!!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn