Mara Harbor

Gestart door milocomarty, maart 07, 2013, 01:08:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martin waar heb jij die bollard besteld ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Citaat van: milocomarty op april 25, 2016, 12:14:42
Eigenbouw Ger..

ok wat heb je gebruikt daar voor of lees ik nu ff wat over het hoofd  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

april 25, 2016, 13:22:47 #1503 Last Edit: april 25, 2016, 14:43:13 by dutchbuilder
Erare humanum est

Idd, Evergreen buis, plaatje erop lijmen beetje bijsnijden en schuren, een stuk rond erdoor en een plaatje eronder..

Citaat van: milocomarty op april 25, 2016, 15:03:05
Idd, Evergreen buis, plaatje erop lijmen beetje bijsnijden en schuren, een stuk rond erdoor en een plaatje eronder..

is duidelijk  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zo langzamerhand weer wat verder met het Verne Niner Fresh Fruits gebouw, heerlijk zo een luie zondag wat schilderen en kloten met de airbrush. Al enige jaren gebruik ik de Chuck Doan techniek voor geweathered hout en afbladerende verf, maar wou nu eens wat anders proberen. Vandaar het geschilder van het vergrijsde hout met acrylverf alsof de basis een styreen plankie is. Oer deze basis wat lagen AMMO heavy chipping fluid over de wanden geblazen met de spuit. Nadat deze laag droog is verder met een paar laagjes Vallejo Air aged white. Ook deze wat laten drogen, hard is het niet maar voelt droog aan en dan is het net als met de haarlak methode lekker soppen met kraanwater en een kwassie.
Heb dezelfde techniek gebruikt op de deuren, maar dan met scratches effects from AMMO, die iets subtieler te bewerken is en wat kleinere chips en krassen geeft. Dit alles over een laag roest opgebouwd uit diverse lagen acrylverf in verschillende roesttinten. Dan weer waterdun en transparant, dan weer wat dikker en spetterdespetspet, lekker spetteren met een kwassie. Na de scratches effects een fijn laagje wat licht groenig tintje uit de Vallejo air collectie. En na wat droogtijd weer fijn in de weer met H2O en een kwast. Blijft leuk..De raampies pak ik aan met de klassieke manier voor chippen, met een fijn 3/0 kwastje. Deze dingen zijn me iets te fragiel om met een kwast te mishandelen, was de helft van de tijd al allerlei onderdelen kwijt..
















Erg goed gelukt Martin , vooral het hout onder aan en boven de goten zien er realistisch uit. Spuit je dat Heavy chipping fluid over het geheel of maak je vlekken ?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Bovenste pand is met chipping fluid, onderste wat kleinere vreemd gebouwd met de oude Chuck Doan techniek. Spuit de vloeistof over de hele wand..

Bewonderenswaardig hoe je het toch net echt kan laten lijken...
Groeten Joop, machinist Lelystad.


Het is finger licking good.
Het enigste nadeel van voortschreidende kennis, kunde en technieken is dat als je aan de ene kant van de baan klaar ben je aan de andere kant weer kan gaan veranderen.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op augustus 02, 2016, 11:59:19
Het is finger licking good.
Het enigste nadeel van voortschreidende kennis, kunde en technieken is dat als je aan de ene kant van de baan klaar ben je aan de andere kant weer kan gaan veranderen.

Ton

Haha, daar zat ik deze week helemaal aan te denken. Tussen het eerste gedeelte van mijn baan en waar ik nu mee bezig ben zit al gauw 7-8 jaar en dat kun je zien. Ben benieuwd hoe Martin dat ervaart, aangezien zijn technieken en ervaring nog veel sneller zijn veranderd.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Ziet er goed uit Martin.
De verf is wel verweerd kan wel een kwast gebruiken ;D ;D ;D