Mara Harbor

Gestart door milocomarty, maart 07, 2013, 01:08:23

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nog meer gefrot met styreen. Wil dit complex eigenlijk volledig voorzien van styreen deuren en ramen. Stalen schuifdeuren, stalen toegangsdeuren en stalen kozijnen. Geeft dan heerlijk de gelegenheid er weer een fijne roestige bende van te maken en er eens wat diverse en misschien wat nieuwe schilder technieken op los te laten. Alleen is op zoek gaan naar een ander soortige plak, die MEK zooi daar krijg ik een droge bek en kopzeert van..Iemand al eens gewerkt met Tamiya limeone ofzoiets ? Zo en nu de platen...










Mooi gefrot Martin, ook in styreen sta je je mannetje.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ziet er goed uit. Je kan die deuren waar die wagon staat ook aansturen met een servo. Geeft een leuk effect
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: milocomarty op maart 24, 2016, 00:44:06
... Alleen is op zoek gaan naar een ander soortige plak, die MEK zooi daar krijg ik een droge bek en kopzeert van..Iemand al eens gewerkt met Tamiya limeone ofzoiets ? Zo en nu de platen...

Je zou even contact kunnen zoeken met Karst Drenth (BNLS). Hij werkt erg veel met styreen en geeft er ook workshops over.
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ziet er super uit vind de schuifdeuren heel mooi .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Dank u ! Servo's heb ik even aan gedacht, gebouw zit wel op de achtergrond en eigenlijk zie je geen r** van die schuifdeuren  :o

Gerard, Karst lijmt met Bison kit verdunner. Da's ook van die oplosmiddelenhoudende stinktroep..

Martin
ik gebruik die kleine flesjes van Tamiya, is volgens mij ook MEK
bij heb gebruik daarvan valt de stank redelijk mee, ik denk dat het ook komt omdat deze flesjes een kleine hals hebben
en je kan ze denk ik gewoon hervullen met mek, en ze hebben een makkelijk en klein kwastje in de dop om te gebruiken

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Citaat van: milocomarty op maart 24, 2016, 11:18:58
Gerard, Karst lijmt met Bison kit verdunner. Da's ook van die oplosmiddelenhoudende stinktroep..

;D ;)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ziet er allemaal erg mooi uit. ik had alleen de schoorsteen wat hoger geplaatst ivm brandgevaar. >:D

Merci !! Schoorsteen staat nog niet op zijn plek ;)

Altijd leuk om nieuwe materialen en hun mogelijkheden te ontdekken. En eerlijk gezegd vind ik styreen best wel leuk spul ! Klaar met alle deuren, schuifdeuren, raampies en tussendoor nog wat ander klein spul in elkaar gefrutselt. Ook eens bezig met een bollard, ergens op die kade moeten ze toch de scheepjes aan afmeren. Geen idee eigenlijk of ze er iets te modern voor mijn tijd uitzien, maar eigenlijk bevallen ze me wel. Kan daar eens gaan proberen of gieten met resin ook wat is, heb hier het mallen siliconen spul en de resin staan. Van het afvoer kanaal op het dakkie ben ik me nog niet helemaal zeker, eens kijken hoe het er lekker roestig uit gaat zien...










ziet er goed uit, je hebt de smaak goed te pakken.
en al minder hoofdpijn?

die bollard zou ik niet gaan gieten, dan moet je een 2 delige mal maken, is denk ik voor zoiets eenvoudigs aardig werk.
had al eens een foto van zo'n ding gevonden, misschien heb je er wat aan

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Hoorde dat de Tamiya in een flesje zat met een erg smalle hals, maar effe een oud inktpotje gepakt en daar de MEK ingegooid. Scheelt enorm..

Mooie bolders. Dat ziet er tenminste echt uit (al zijn ze nog niet geschilderd ;) )
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Vrijdag een bezoekje gebracht aan Intermodellbau in Dortmund. Alhoewel over het algemeen het niet mijn beurs is ben ik wel thuis gekomen met een tweetal leuke stukjes gereedschap. RPtoolz punch en die sets, een voor sluitplaten en een ander voor boutkoppen. De zaterdag ingepland met bierdrinken, een gezellig vrijgezellig feestje ben ik vandaag later in de middag toch maar wat aan het prutsen gegaan met die dingen. Om meer details toe te voegen wil ik de balken op de werf voorzien van stalen verbindingsplaten. Uiteraard met een sluitplaat en bout.....