Mara Harbor

Gestart door milocomarty, maart 07, 2013, 01:08:23

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Door het vele werk en door het mede organiseren OntraXS! ben ik de laatste tijd niet echt opgeschoten met Mara Harbor. Maar nu met OntraXS! achter de rug en een tweetal hows in het verschiet, 1 nog in een pril onderhandelings stadium ergens in oktober en de Warley show in Birmingham's NEC bevestigd wat dan mijn eerste UK optreden zal worden, is het weer tijd om te gaan bouwen.Op z'n Yanks gezegd  I'm back on track is het nu tijd om wat nieuwe dingen bij te bouwen, dingen over te schilderen en veel detail in de vorm van allerlei rommel, rotzooi en andere meuk toe te voegen. Ben vanavond maar eens begonnen met het bekleden van de overslag loods van Verne Niner Import - Export Fresh Fruits. Dit gebeurt op de voor mij gebruikelijke manier met fineer, 3M plakkerig spul op een basis van foamboard. Wat anders is is dat ik dit pandje ga schilderen op een wat militaire manier. Vanuit een zwarte onderlaag met het pre shadowen naar een geweathered pand met veel lagen. De bedoeling is hierbij eerst de vergrijsde houten planken te schilderen en spuiten, daarna de brakke verflagen met een uiteindelijke afwrking met vuil en streperigheid door middel van de enamel zooi die ik heb staan..







In de tussentijd ook nog wat goodies ontvangen vanuit Spanje, wat zooi van AK interactive. Lading washes, streaking grimes, deposits alsmede een paar leuke boekies..





Kon het uiteraard niet laten om alvast wat te proberen op een dakkie, Moss deposit, met faded green pigment..en tevens in de set een abandoned vehicles deposit een leuke groengrijze smeerboel tint die een wat stoffig uiterlijk geeft..





Zo hopelijk kan ik de komende 6 maand weer wat meer laten zien..


Gewoon super als altijd .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ziet er erg mooi uit.

Merci !!

Eerlijk gezegd vind ik frotten met styreen toch best wel leuk. Vanavond effe wat stalen raampies en een schuifdeur gebouwd. Trapje is bijna klaar, schoorsteenpijpjes zijn er ook leuk mee te doen...







img]https://farm2.staticflickr.com/1694/25285740294_4ddda6c249_b.jpg[/img]


Lijm idd nog met MEK John, staat bij mijn verfleverancier gewoon in het schap. Denk bij de betere verfhandel ook..

Het moss groen geeft idd een mooi 3d effect , dakkie ziet er goed uit en lijkt me niet zo heel veel werk te zijn geweest , of vergis ik me Martin?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Zitten toch wel een paar laagjes op Jan, diverse roest, chipping medium etc..


Niks mis met styreen. Ziet er goed uit.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


Hoi Martin.

De gebouwen worden weer mooi zo.
Zelf werk ik al jaren met styreen, locomotieven, wagons, huizen, alles gaat prima, alleen na zo. n 15 jaar wil er wel eens iets krom gaan trekken of afbreken maar een kniesoor die daar op let.
De meeste banen/gebouwen worden vaak niet zo oud dus vaak geen probleem.

Groeten van René.

Dank je, als ze zo lang mee gaan is het prima..heeft geloof ik ook met schilderen te maken ?

Citaat van: milocomarty op maart 21, 2016, 20:50:51
Dank je, als ze zo lang mee gaan is het prima..heeft geloof ik ook met schilderen te maken ?

De weekmakers verdampen in de loop van de tijd.
Dus als alles goed kan afsluiten met verf zou je de levensduur kunnen verlengen.

Ton
Erare humanum est