Mara Harbor

Gestart door milocomarty, maart 07, 2013, 01:08:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dank je Bart , zeer plausibele verklaringen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

 :)

De laatste tijd wat aan het kloten met diverse enamel weathering dingetjes. Probeer een beetje uit te vinden wat het verschil tussen AK interactive, Mig productions and Ammo by Mig is. Behalve de kleine verschillen in kleur is de een wat meer dunne verf en de ander wat meer een wash. Ben verder wel erg tevreden over het werken met dit spul. Begonnen met het weatheren van 2 AMS boxcars, de een wordt behandeld met enamel washes en streaking grimes de andere met Vallejo acrylic washes. Ondanks dat ik de acrylic Vallejo washes erg mag ben ik erg onder de indruk van de enamel washes and grimes. Deze zijn wat meer vergevings gezind, het teveel is erg makkelijk te verwijderen met een vochtige kwast met terpentijn en een stukkie keukenrol.

Ammo by Mig and AK interactive washes and streaking grimes



Eerste laag met Vallejo dark brown acrylic wash



Groenige accenten in brak hout, slimy grime dark AK interactive, bijna indentiek aan die van  Ammo by Mig maar ietsie dunner, meer washr..


Kan de foto's zijn , maar ik heb het idee dat de acrylics net iets matter zijn, de andere meer zijdeglans.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Mooi verslag zo weten wij wat je wel en beter niet kunt gebruiken.

Hoe doe je het met fixeren van de poeders? Als ik MIG gebruik en spuit de blanke lak er te dicht op dan verdwijnt de kleur (je blaast het poeder weg). Als je te ver af spuit dan is de lak al droog voordat deze je model bereikt en blaas je dit er zo weer af. Tussenweg is dus lastig te vinden. Ik heb deze nu ongeveer op 30 cm spuitafstand maar dit is ook afhankelijk van je model.

JohnT

Citaat van: Janbouli op augustus 21, 2015, 09:31:41
Kan de foto's zijn , maar ik heb het idee dat de acrylics net iets matter zijn, de andere meer zijdeglans.

Daar zit ik ook al een tijdje naar te kijken, maar ze zijn allebei relatief mat, de kleur van de enamel washes is rijker, misschien dat het daardoor komt..

Citaat van: JohnT op augustus 21, 2015, 09:34:34
Hoe doe je het met fixeren van de poeders? Als ik MIG gebruik en spuit de blanke lak er te dicht op dan verdwijnt de kleur (je blaast het poeder weg). Als je te ver af spuit dan is de lak al droog voordat deze je model bereikt en blaas je dit er zo weer af. Tussenweg is dus lastig te vinden. Ik heb deze nu ongeveer op 30 cm spuitafstand maar dit is ook afhankelijk van je model.

JohnT

Als je poeders slecht hechten heeft dat meer te maken met de ondergrond, hoe meer glans hoe gladder het oppervlak. Maar gebruik de pigmentfixer van Vallejo, AK en Ammo. Wil ook met alcohol en of terpentine afhankelijk van je ondergrond. Effe googlen op de jijbuis John, zat filmpjes van militaire modelbouwers

Zo, meer geknoei  met washes en streaks, enamel verfjes uit de hoek van onze militaire modelbouwerts. Aangezien ik in mijn bouwsels veelal papier gebruik, meeste dakkies zijn uit papier, was ik wel benieuwd naar het effect van deze wasjes enzo op dit papier. Om nu alles eerst in een acrylprimer te zetten, ach daar ben ik gewoon te lui voor of te ongeduldig. Dus heb ik maar wat pigmenten en enamels getest. De basis is een Canson MIteintes pastel papier. Een goede basis voor pastels, wat eigenlijk niet meer is als pigmenten met een bindmiddel dus uitstekend geschikt om met pigmenten te werken. Dakkies dus voorzien van de nodige pigmentjes en alles gefixeerd, het dakkie met de houten latten met Vallejo pigmentfixer op acryl basis, het andere dakkie et MIG pigmentfixer, da's enamel. En ik moet zeggen dat het zich erg goed houd. Dan maar verder met wat grimes en streaks, washes op de roofcaps met trackrust and came en daarna een aantal rust streaks. Beetje groenige zooi op zo'n dakkie, slimy grime dark en wat ik een erg geslaagd product vind de rainmarks. Beide, zowel die AMMO als AK laten een lekkere vies witte regenstreep na. Alhoewel ik moet zeggen dat het werken op papier niet veel verschilt met acryl omdat de verf in het papier wordt gezogen als je het zo dun en vloeibaar gebruikt.  Maar ben wel aardig tevreden over het spul wat uiteindelijk voor plastic kits is bedacht....

Rommelige werkbank met de enamel aanwinsten



Dakkie met slimy grime, rainmarks and streaking grimes



Zelfde als boven maar dan met rust washes and streaks op de roofcaps..



van dichtbij..


Die met de Rust zien er zeer goed uit , persoonlijk vind ik de rainmarks ( het witte ) niet zo mooi gelukt op de eerste foto , het groen van algen wel heel erg goed gelukt.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Groen aanslag ziet er goed uit. Rain wash neemt alleen de kleuren mee die er al zijn. Bijvoorbeeld witte verf, vooral waar heel veel kalk in zit zoals de vroegere witte verf voor schepen geeft een white wash over een donkere ondergrond die aansluit op het witte vlak. Op een donkere ondergrond zoals op de eerste foto kan dus geen witte sporen ontstaan denk ik of het moet vogelpoep zijn....
Dat kan natuurlijk altijd in Mara Harbor. Meeuwen zat neem ik aan.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Mooie dakkies geworden.
Beetje groen tussen de keitjes zou ook niet verkeerd zijn  :)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Groen komt...Bart, zout water laat dat geen wittige waas na ?

Kon het niet laten om toch ook eens wat te knoeien met de pigmenten en enamels op de steentjes en de werf zelf..eerst wat pigmentjes, twee tinten gefixeerd met een fixer, daarna wat washes en andere zooi. Afgemaakt met een titanium buff drybrush. Links is het redelijk af rechts moet nog verder gedaan worden. Vraag me wel af waar ik aan begonnen ben met nog een 1,2 meter te gaan  ::)






Is het werk waard Martin , ziet er super uit, ff volhouden.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Moet wel Jan, ziet er zo lullig uit als maar een stukkie is gedaan..

Kade en straat ziet er puik uit.
Ik weet alleen van tijdelijk zout aanslag op de straat na het strooien in de winter. Volgens mij strooien ze in de States niet op daken. Geen Sinterklaas  ;D.
Witte sporen op het dak ken ik alleen van vogelpoep. vooral door meeuwen.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


heel mooi allemaal
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf