Mara Harbor

Gestart door milocomarty, maart 07, 2013, 01:08:23

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ziet er goed uit weer ,smelt het niet weg met hete lijm Martin ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hi Martin,

Zier er weer goed uit  :) :) :)

Gr John LC
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Dank mannen !

Ger, schuimrubber heeft blijkbaar geen last van hete lijm...

Weer wat aan het knoeien geweest met de modules. Zooi droogt de laatste tijd erg langzaam, zal wel wat met de temperatuur in m'n werkplaats te maken hebben. In ieder geval hebben de rotsies hun lagen gehad en zijn mooi zwartbruin. Ondertussen wat aan het kloten met bodembedekking en ballast. Een mix van chinchilla-, speel-, zilverzand en waat zooi die uit de dierenwinkel komt. Deels gelijmd met een mix van houtlijm en latex in een zandkleur (Ral nogwattus) en na de tijd nog eens ingedruppled met dezelfde mix maar dan met water dunner gemaakt. 's Kijken of je daar het witte van het zilverzand haalt. Tussendoor ook nog met de draaischijf aan het schilderen geweest, paar laagjes acrylverf...ben me nog niet zeker wat ik met de pit moet, beetje zand, onkruid en grasjes of gewoon zo laten. Wat zouden jullie doen ?










Draaitafel ziet er erg mooi uit ( nu al ) .
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ziet er weer strak uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik zit met het zelfde dilemma , Martin.
Wat moet/kan ik met die pit doen.....weinig.
Je kan er niet veel mee , behalve misschien wat onkruid in de naden....en die gore putdeksels !?
Ik zie trouwens dat jij het zelfde probleem heb met het opstaan van de brug.

Ton
Erare humanum est

Bak zand op de bodem is altijd een optie Ton. Heb 'm verder aardig uitgelijnd, datie opstaat komt omdat er nog geen ringetje onder de TT geplakt is, wel zo makkelijk met schilderen....


Citaat van: milocomarty op december 20, 2013, 10:03:27
Bak zand op de bodem is altijd een optie Ton. Heb 'm verder aardig uitgelijnd, datie opstaat komt omdat er nog geen ringetje onder de TT geplakt is, wel zo makkelijk met schilderen....

Ik heb wel dat ringetje er op gelijmt maar dat opstaan blijft door de kontaktveertjes.

Ton
Erare humanum est

Ja Martin, daar zit ik ook mee: wat doe ik in de pit???
Overigens, het ziet er allemaal zeer gelikt uit.
Lekker voortvarend en goed bezig.
Bij jou schiet het altijd op, je zit in een keer heeeeeeeel veel vooruitgang!
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: dutchbuilder op december 20, 2013, 10:26:53
Citaat van: milocomarty op december 20, 2013, 10:03:27
Bak zand op de bodem is altijd een optie Ton. Heb 'm verder aardig uitgelijnd, datie opstaat komt omdat er nog geen ringetje onder de TT geplakt is, wel zo makkelijk met schilderen....

Ik heb wel dat ringetje er op gelijmt maar dat opstaan blijft door de kontaktveertjes.

Ton

Heb wat dat betreft de toegangs rail ook wat opgehoogd, de bijgeleverde plaatjes voor de rail afstand liggen echt op de rand van de bak. Lijmen van het ringetje doe ik effe met 2 potten acrylverf op de brug...moet goed gaan...

Hi Martin,

Is een betonnen put, anders zouden er geen roosters in zitten.
Wat onkruid hier een daar aanbrengen bij de roosters en aan buitenrand put lijkt me het beste.
Vind trouwens de wat grovere stenen in het zand qua kleur niet zo passen. Die zouden meer in de kleur van het zand moeten zijn lijkt mij.
Ga je er ook nog wat grond op aanbrengen hier en daar. Dat geeft een mooie afwisseling.

Gr John
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Eerste laag John, droogt niet zo hard  ::)

Als ik bedding heb gelijmt dan gebruik ik een flinke ventilator om het te drogen.
Maakt niet zo uit als het koud is , de luchtverplaatsing doet het ook goed.
Een paar uurtjes en het is keihard.

Ton
Erare humanum est