Bachmann, Spectrum, Soundtraxx, over decoders en CV lijsten gesproken.

Gestart door dutchbuilder, februari 04, 2013, 10:59:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Toen ik de 0n30 2-4-4-2 had besteld heb ik Soundtrax om de cv lijst gevraagd.
Daar waren ze net mee bezig om hem op de website te zetten.
Ten overvloede heb ik ook gelijk om de cv lijst van de 2-6-6-2 gevraagd.
Dat schijnt een probleem te zijn, de Soundtraxx boys zijn de lijst kwijt!  AU!!

In het draadje over de 2-4-4-2 vertelde ik over het ontbreken van de DDE functie in de sound decoder.
Het is op zijn zachts gezegt; slordig.
Dit is beknibbelen op de verkeerde functies.
In de 2-6-6-2 en zelfs in de porter is deze functie wel aanwezig.
Kijk dat de klant, in dit geval Bachmann, koning is is buiten kijf.
Maar Soundtraxx zou toch een beetje aan hun eigen reputatie moeten denken en dit soort belangrijke functies niet moeten weglaten.
Laat de Fireman Fred functie weg bijvoorbeeld.
Dat is een optie die toch onder de catagorie TB (toeters en bellen) valt.

Over de standaard Bachmann decoders heb ik al meerdere malen laten blijken dat ik die BAGGER vind.
Metname omdat ze CV10 hebben weggelaten.
Dat mag dan voor de kleinere schalen misschien geen probleem zijn maar voor de meestal vrij gewichtige 0n30 modellen wel.
Dit is goed merkbaar op hellingen.
Omhoog niet vooruit te branden en als de lok naar beneden gaat dan ruikt hij ineens de stal!

Dat CV5 ontbreekt in de standaard decoder is ook raar , maar in de CV lijsten die ik hier heb van Sooundtraxx, ontbreekt hij ook!

Ton
Erare humanum est

Ik heb antwoord gehad op mijn mailtje naar Soundtraxx.
Het blijft jammer dat die DDE er niet in zit maar het word wel duidelijk zo.

Good Morning Ton,

Thank you for letting me know how it went.

The DDE feature had to be left out due to the fact that the decoder is in
two pieces. All of the motor control programming is in one piece and all of
the sound is in the plug-in sound module. In order to do the two piece
module as Bachmann requested then DDE had to be omitted.

We appreciate your feedback and will definitely pass it along.

Thank you,

Jaime


Ton
Erare humanum est

Voor mijn On30 baan White River Valley altijd loks gekocht zonder decoder. Daarna zelf de decoders ingebouwd. Het is wat meer moeite maar je hebt dan wel alle functies zonder dat de maker (Bachmann in dit geval) voor kosten of andere redenen gaan snijden in de decoder functie. Trouwens Atlas O, 2 rail gold series met hun QSI decoders idem met een sterretje. Niet alle functies zijn aanwezig.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ja zal best....ik heb hier een heel zooitje loks voorzien van een tsunami , met succes.
Maar in de fabrieks Tsunami's ontbreken ook cv"s zoals nr 5.

Maar het mailtje verklaard een hoop....door de splitsing van de decoder en de soundkaart is het niet mogelijk de DDE functie te activeren.
Waarschijnlijk omdat de twee PIC ic's (1 in de decoder en 1 in de soundkaart)niet met elkaar kunnen communiceren.
Ton
Erare humanum est

Het probleem van Bachmann locs met souddecodeers van Soundtraxx heeft naar mijn mening met geld te maken.
Als ze er een volwaardig decoder in gaan bouwen kosten de locs te veel.
En de bachmann locs staan bekend om hun relatieve lage prijs. Dus wordt er voor de goedkoopste optie gekozen.

Ik heb ooit een forney met sound gekocht. Het geluid was prachtig maar de helling op was qua Synchronisatie niet goed te krijgen.
Dit heeft te maken dat de snelheid van de omwentelingen van de wielen kan worden  ingesteld. Maar zodra je een helling   op rijdt zal je wat meer spanning moeten geven om de loc op snelheid te houden, maar het geluid van de omwenteling van de wielen gaat hierdoor sneller. Ik bouw dus altijd een soundcam in de loc om dit probleem te voorkomen. Toen ik bij Soudtraxx informeerde of deze mogelijkheid op de forney zat kreeg ik een mail dat wegens de kosten deze mogelijk heid niet was ingebouwd.
 
Dus de optie die Bart aan geeft "koop locs zonder decoders  en bouw ze zelf in" heeft ook mijn voorkeur.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Ik heb hier twee MMI K27's met soundcam.....??ntje werkt uitstekend maar bij de andere is de soundcam dusdanig beschadigd dat die dienst weigert.
Die staat op autosound en werkt ook prima.
Nu heb ik op de tweede verdieping van de baan geen hellingen dus daar kan ik ook geen problemen krijgen.
Ton
Erare humanum est