N spoor decoder

Gestart door Conrail6104, januari 02, 2013, 21:37:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dan heb je een oude MRC sound decoder, ik vind sowieso voor de prijs de MRC meer dan goed genoeg, maar gewoon mijn mening, iedereen het zijne .
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: abadegroot op maart 18, 2013, 13:26:08
Hallo Spoorders,

Ben nieuw op het Amerikaanse gebiedmaar de laatste weken wat aangeschaft.
Heb ook een MRC n spoor sounddecoder gekocht, werkelijk erg slecht.
Het volume is zeer ! laag als de trein rijdt maakt het meer geleid dan de sounddecoder.
Alle sound CV's staan op maximaal, dus bezint eer gij begint.
Met vr. groet Ad.

Met een goede klankkast (enclosure) kun je het geluid enorm verbeteren, je moet er wel ruimte voor hebben natuurlijk. Doe maar is een experimentje en dek de achterkant van de speaker af met je hand en hoor de verschillen.

JohnT

Hi John,

Ik heb een MRC 1812-2 sounddecoder in een Atlas loc gezet.
Mag toch wel wat geluid verwachten, de speaker ( zeer klein) zit op de decoder print geplakt.
Ook als ik de decoder "los" , zonder loc test is geluid zeer minimaal.

O Jan nog bedankt voor ieder het zijne.

Met groet, Ad.

Citaat van: abadegroot op maart 18, 2013, 13:26:08
Hallo Spoorders,

Ben nieuw op het Amerikaanse gebiedmaar de laatste weken wat aangeschaft.
Heb ook een MRC n spoor sounddecoder gekocht, werkelijk erg slecht.
Het volume is zeer ! laag als de trein rijdt maakt het meer geleid dan de sounddecoder.
Alle sound CV's staan op maximaal, dus bezint eer gij begint.
Met vr. groet Ad.

Heb je eventueel ervaring met andere N-spoor sound decoders? Ik vraag dit omdat in N het geluid altijd minder zal zijn dan in de grotere schalen. De klankkast van een n lok is beperkt. Maar het geluid zal normaal gesproken altijd het eigen lok geluid overstemmen. Overigens zelf twee keer een MRC geluidsdecoder oude type gehad en was er ook niet happy mee. Maar neem inderdaad aan dat de nieuwe beter zijn.
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

Hallo,

Ik begrijp dat in N de sound niet eenvoudig is (kleine speaker) maar een beetje resultaat moet je toch kunnen verwachten.
Heb goede ervaring met een loc Van Fleischmann N stoomloc BR 01.10 DRB, hier heb ik het volume zelfs terug moeten draaien.
Heb ondertussen ook op een aantal Americaanse sites toch veel negatief commentaar op de N sounddecoders gelezen.

Wat is dat Fleischmann  ;)

Ik weet niet wat je verwacht had maar het geluid van N-schaal decoders is op schaal, ik vind het vervelend als ik een geluidsdecoder op 3 meter nog hoor boven alles uitkomen. Zeker als je meer locs tegelijk met geluid hebt word het al gauw een kakofonie van geluid.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Heb nu een MRC N 1960 ingebouwd, dit geluid is aanmerkelijk met meer volume dan degene die ik hierboven beschreef.
Speaker is ook wat anders , ingebouwd in een Kato N GE AC4400cw UP loc.