N spoor decoder

Gestart door Conrail6104, januari 02, 2013, 21:37:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vrienden en vriendinnen,

Veel plezier in het nieuwe jaar!

Ik heb 2012 afgesloten met een flink aantal gedigitaliseerde HO locs en wil dit jaar tenminste ook mijn N schaal 80macs voorzien van een goede en toch betaalbare decoder. Wie heeft een goede suggestie?
En waar kan ik hem instaleren? Oh ja, geluid is (nog) geen optie (hoe mooi ze ook klinken in het echt....)

Bij voorbaat dank


Hoi Conrail,

Welk merk 80macs zijn dat dan? Indien ze van KATO zijn, dan heeft Digitrax daar DCC decoders voor. Type DN163K2.

Mvg, Joop.

Het meest simpele decodertje met back emf dat ik heb kunnen vinden is van Hornby.
Ik printje is 10x17mm groot.

http://www.ontracks.co.uk/index.php?page=product&prodID=86926
Dit is de goedkoopste aanbieder die ik tot nu toe heb kunnen vinden.
Ton
Erare humanum est

Citaat van: Conrail6104 op januari 02, 2013, 21:37:30
wil dit jaar tenminste ook mijn N schaal 80macs voorzien van een goede en toch betaalbare decoder.

Dan zou ik de Hornby links laten liggen... in H0 is de standaard decoder een ramp qua instellingen. Lieven een meer gerenommeerde decoder nemen met meer instellingen (vooral licht zoals bij US locs noodzakelijk). Denk hierbij aan TCS, Esu, Lenz, dat soort merken.
Bovendien praten we met deze decoder over "load compensation", en dat is geen lastregeling. En met laatstgenoemde kun je je locs zoveel beter afregelen en een zoveel mooier rijgedrag geven.

Niet bezuinigen dus, goedkoop is hier zeker duurkoop (sorry Ton, wil je niet onder de veren schieten maar praat uit eigen ervaring met deze kl*** decoder) ;)

I second that Ronald!

Kijk eens naar Zimo, die hebben ook geweldig goede kleine decoders, heel goed in te stellen ook!

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ja, die ook.Sorry, kon niet zo snel op alle merken komen ;) Uhlenbrock schijnt wat problematisch te zijn lees ik. Maar dat heb ik niet uit eerste hand :)

@Conrail6104; 't zou je wel sieren om je even voor te stellen en je naam kenbaar te maken. De "kleinheid" van dit forum zal dat zeker op prijs stellen ;)

Citaat van: usronald op januari 03, 2013, 16:29:36
@Conrail6104; 't zou je wel sieren om je even voor te stellen en je naam kenbaar te maken. De "kleinheid" van dit forum zal dat zeker op prijs stellen ;)

Hear, hear!  ;)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Als we het nu over baggerdecoders gaan hebben dan weet ik er ook nog wel ??ntje.........de standaard decoder die bij de Spectrumloks word geleverd.
Deze heb ik door, wat jullie bagger noemen , Hornby decoders vervangen en ze lopen gelijk een stuk beter.
Back emf/load compensation is voor mij ??n pot nat.
Of ik moet mij vergissen.
Ja, die hornby decoders hebben weinig cv's, maar ik heb niet meer nodig voor wat ik er mee wil en voor 13 pond kan je ook niet de wereld verwachten.
Als ik echt een final decoder in de lok wil hebben ga ik voor Tsunami's, maar dat is geen goedkope oplossing.
Ton

Erare humanum est

Maar onze TS had diesellocs.. en die vragen wat meer aan verlichtings mogelijkheden. En dat kan die Hornby niet. Als je veel locs voor weinig wilt digitaliseren is dit een redelijk ding misschien maar als je wat meer wilt zou ik voor een uitgebreidere gaan.

Die standaard Bachmann? Die was in m'n Davenport al stuk toen ik er naar keek...... :) ;)

Ik heb 2 44 tonners en een 70 tonner die al een jaar hier vrolijk rondrijden met Bachmann decoders, niets mis mee, maar misschien zijn de decoders die ze voor de H0 gebruiken anders.

Overigens weten we nog steeds niet om wat voor merk loc dat het gaat, kan goed zijn dat er een TCS ,MRC of Digitrax dropin voor is.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Vrienden en vriendinen,

De 80 Macs zijn van Kato (is er al een andere producent die deze mighty machines aanbiedt, dan?) en met jullie antwoord ben ik dik tevreden. Ik had een beetje gehoopt dat jullie de Conrail link wel door zouden hebben, maar ok, het is daarnaast ook wel netjes om je gewoon met naam en toenaam voor te stellen.
Ik ga verder met de Macs en hoop jullie binnenkort weer gewoon in den lijve te ontmoeten.

Een hartelijke groet overigens van een flink stel "voormalig-CNN" vrienden die gisteren weer eens een gezellige nieuwjaarsborrel hadden in Vlaardingen!

Goed weekeinde,

Gert Velthuizen

Ik zat naar je woonplaats te kijken in je profiel... had 'm niet door :) WELKOM Gert!! ;) :-*

januari 05, 2013, 17:05:00 #12 Last Edit: januari 05, 2013, 17:07:26 by Janbouli
De TCS K2D4 is zeer geschikt , drop in en hier is de installatie handleiding http://www.tcsdcc.com/public_html/Customer_Content/Installation_Pictures/N_Scale/Kato/EMD_SD80MAC/EMD_SD80MAC.html

O.a. te koop bij Digitrains in de UK dus alleen verzendkosten ( kan niet veel zijn voor een decoder lijkt me ), http://www.digitrains.co.uk/ecommerce/locomotive-decoders/small/tcs-k2d4-decoder.aspx
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Gert,

Ook een Digitrax, type DN163K2, DCC decoder is zeer geschikt voor jou locomotief. Zie de volgende linkhttp://www.digitrax.com/products/mobile-decoders/dn163k2/ en klik, rechts bovenin, op "Instruction Sheet". Er opent zich dan een  PDF document.

Mvg, Joop.

Hallo Spoorders,

Ben nieuw op het Amerikaanse gebiedmaar de laatste weken wat aangeschaft.
Heb ook een MRC n spoor sounddecoder gekocht, werkelijk erg slecht.
Het volume is zeer ! laag als de trein rijdt maakt het meer geleid dan de sounddecoder.
Alle sound CV's staan op maximaal, dus bezint eer gij begint.
Met vr. groet Ad.